uitgekeken op de Nordrack 2

door synthiaks:
Hey, das toevallig. Ik doe er zaterdag afstand van

Het is een heel leuke synth met een eigen karakter. Over het filter en de interface was ik zeer te spreken en de sound is echt wel goed. Scherpe leads en strakke basjes

maar (nieuwsgierig) waarom was jij net als topicstarter uitgekeken op je nord2?

Origineel geplaatst door Roel
maar (nieuwsgierig) waarom was jij net als topicstarter uitgekeken op je nord2?

Omdat ik eigenlijk wel genoeg synths heb met dezelfde of meer mogelijkheden waar ik toch veel liever achter zit. Het gaat bij mij echt om de hele "feel" van een instrument en op de één of andere manier heb ik dat niet snel bij synths. De nordrack is een toffe bak maar hij doet gewoon onder voor de andere synths die ik heb. Dan kun je zo'n synth beter verkopen en weer wat nieuws proberen.

Nord II vs MS 2000

Nord II vs MS 2000

Wel, ik heb nog de eerste versie Nord Lead in de studio, en ook de MS 2000.

Als ik morgen verplicht zou moeten kiezen welke de deur uit moet, dan zeker niet de Nord !
Ik begrijp dan ook volkomen dat je de MS2000 beter vind. Zit namelijk vol voorgekauwde soundjes. Maar at the end...
Ik kan je garanderen dat ik op mijn NL1 sounds heb geprogrammeerd die het karton van je speakers in het rond laten vliegen; zo vet, krachtig en agressief dat geen haar op mijn hoofd (en dat zijn er niet veel) er aan denkt om dit toestel te verkopen of te ruilen. Kortom, ik vind de MS2000 één van de minst geslaagde apparaten van vandaag en vraag me nog steeds af hoe die in mijn studio is terecht gekomen...misschien was Jazzmann (hij heeft dat 'ding' gekocht) niet helemaal nuchter toen die em kocht en hoorde hij vanalles dat er NIET was...
Maar goed, als jij je beter voelt met zulke ruil...Ik denk dat je wel kan stellen dat de algemene tendens die hier te horen is dat er een aantal mensen deze ruil niet goed begrijpen (waaronder ik)

Mijn Nord Lead 1 is NOOIT te koop en ik hoop hem op afzienbare tijd te kunnen aanvullen met een 2 en 3...
Je hebt 1 troost : Je kan nu niet meer zeggen dat je het niet wist ! U was verwittigd !

Iemand een Oberheim M6 keyboard wisselen met een Nord Lead II ?

Laatst gewijzigd:
...

...

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb de MS2000 uitgebreid getest laatst, maar was niet onder de inderuk..

Ik kan daar volledig inkomen. Er is ook niks (buiten de doos zelf ) om onder de indruk over te zijn.

Maja, veel knopjes en lichtjes doen het nog steeds...

@ sKeLeTvM

Het is inmiddels wel duidelijk dat je een grote nord fan bent:)
Maar eerlijk is eerlijk een tijdje geleden zei je dat ik er eens wat meer in zou moeten duiken
en ik moet zeggen niet zonder resultaat.

Toch wel vet,
Ik wou het je toch ff melden8)

Ik hoop er binnenkort (aankomende vrijdag heel misschien...) ook eentje in m'n bezit te hebben...Ik ben benieuwd! Wel 's mee in de winkel gespeeld maar zo'n bak ken je natuurlijk pas echt na er een paar maanden intensief mee gespeeld te hebben

Mijn Nord Rack 2 gaat in elk geval nooit meer weg :)
En eigenlijk heb ik nog lang niet alle mogelijkheden van deze bak goed benut (dingen als morphing en layeren van de 4 patches ben ik nog niet echt aan toegekomen, of zou het zijn omdat één afzonderlijke patch vaak al zo lekker klinkt? :))
Toch moet ik zeggen dat ik er soms ook echt gewoon helemaal niets uit krijg, of in elk geval niet wat ik wil hebben, en de volgende keer lukt het dan ineens wel.

Even een vraagje - een Nord Micromodular met precies dezelfde instellingen als een Nord Rack zou toch eigenlijk ook precies dezelfde sounds moeten hebben, of niet? Okee, minder stemmen dan, maar okee. Heeft er iemand een 1-op-1 check gedaan met deze twee bakjes?

Re: Nord II vs MS 2000

Re: Nord II vs MS 2000

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
, ik vind de MS2000 één van de minst geslaagde apparaten van vandaag en vraag me nog steeds af hoe die in mijn studio is terecht gekomen...misschien was Jazzmann (hij heeft dat 'ding' gekocht) niet helemaal nuchter toen die em kocht en hoorde hij vanalles dat er NIET was...

:frons: :erm:

Re: Re: Nord II vs MS 2000

Re: Re: Nord II vs MS 2000

Origineel geplaatst door JazzMann
:frons: :erm:
Bwahaa, relatieproblemen heren? :D:D:D

Origineel geplaatst door Yoozer
Even een vraagje - een Nord Micromodular met precies dezelfde instellingen als een Nord Rack zou toch eigenlijk ook precies dezelfde sounds moeten hebben, of niet? Okee, minder stemmen dan, maar okee. Heeft er iemand een 1-op-1 check gedaan met deze twee bakjes?

niet gedaan maar zou idd overeen moeten komen want zelfde DAC's en zelfde algo's...

Nordlead 1 binnenkort van mij

Nordlead 1 binnenkort van mij

jaja na zo veel goeie verhalen gehoord over nord lead ben ik van plan Nordlead 1 te kopen. Hoopt ergens in Augustus effe doorsparen nog :biertje:

Back