midi clock

LoFiye

Let there be rock!
Hallo. Ik zit even met een klein probleempje en ik hoop dat de experts hier me daar me kunnen helpen :biertje:

Ik ben van plan om binnen niet al te lange tijd een Virus C aan te schaffen. Ik wil dat ding dan vervolgens gaan syncen aan de midi clock. Het punt is alleen dat ik de clock verstuur naar m'n sidstation en m'n a-station (zitten aan 1 poort van m'n midisport 4x4 gekoppelt). Vanuit Renoise kan echter slechts 1 poort aangeven om een klok over te versturen. Nu is dat geloof ik in elke sequencer zo, maar daar heb ik niet zo gek mee veel gewerkt en zeker weten doe ik het niet...

De virus wil ik op een aparte poort aansluiten, maar dat zou dan dus betekenen dat ik em niet kan syncen. Das niet tof =(

Aan de andere kant zou ik met 14 channels best uit de voeten moeten kunnen als ik hem gewoon samen met de andere gear doorknoop, maar vroeg of laat loop ik dan toch weer tegen problemen aan als ik iets nieuws wil aanschaffen en dat ook wil syncen...

Als iemand een oplossing weet dan hoor ik het graag!

Groetjes en thanx alvast!

Dennis

Misschien interessant om eens te kijken naar een midi verdubbelaar (of driedubbel)? Zodat je niet hoeft door te lussen want dat heeft ook zo z'n nadelen.

De Emagic midi interfaces hebben naast te gebruikelijke midipoorten nog een soort virtuele poort 0 wat voor alle poorten staat. Dan is zoiets wel handig. Jammer dat die midisport dat niet heeft.

Cubase en Logic kunnen trouwens wel midi clock signalen op meerdere poorten uitzenden.

als je vanuit software sequenct kan je alles routen met midiOX. is nog zo'n ander programmaatje van techno toys dacht ik, midi Thruway, en daar kan je virtuele midipoorten aanmaken. als je dan je sequencer-clock naar 1 van die virt. poorten stuurt kan je 'm via midiOX naar alle echte poorten routen.
werkt als een trein..euh..maar dan geen NS

voor 't douchen gepost, en na 't douchen al zeer nuttige antwoorden! :halleluja
MIDI-OX heb ik hier op m'n machine staan dus daar ga ik vanavond na m'n werk zeker nog even mee stoeien!
Ook zeer nuttig om te weten dat er MIDI interfaces bestaan met een virtuele poort om het hele zwikkie van een sync te voorzien. Inderdaad vaag dat ze dat niet bij de midimans hebben gedaan want het Klinkt heel logisch allemaal :P Het klinkt als iets wat ze makkelijk in de driver zouden kunnen intregeren :)

Ben voor de rest heel tevreden met m'n midisportje maar m'n 4x4 begint helaas te krap te worden :/
Ik zit te overwegen om een 2e te kopen...en dan meteen de 8x8 variant..beetje toekomstgericht denken enzo :) maar op 1 of andere manier weet ik niet of 2 usb interfaces op je pc bevordelijk is voor je timing. Ik hoop dat het mee valt :) Maargoed eerst maar lekker alles tot de laatste channel vullen met boeiender speelgoed en dan zie ik het nog wel :P

Nogmaals bedankt en ik denk dat ik er verder wel uit kom zo!

Groetjes,

Dennis

Back