Advies gevr: wat nodig voor hiphop beats

Een drumstel. Of een drumcomputer, of een sampler, of een keyboard met alles er op en eraan of een computer met wat software. Noem maar op dus.

of een laptop/computer met reason of fruityloops erop, of een Akai MPC2000/Yamaha RS7000/ROland MC909/Electribe ES1......klaarrrrrrrrrrrrrrrr

Olaf

Precies. In die volgorde. Keuze Hardware/software afhankelijk van of je al 'n PC/laptop hebt, en of je veel met je apparatuur zou moeten gaan zeulen.

hehe een producer zonder gear :)
Welkom op het forum!

Het hangt helemaal van je budget af natuurlijk, een computer heb je al, en software is over het algemeen goedkoper dan hardware.
BV met een programma als reason, wat op het eerste gezicht alleen maar voor dance te grbruiken is, kun je ook met hiphop goed uit de voeten.

TIP: gebruik de zoekmachine van het forum om over het genoemde spul info te vinden.

ps: heb ook ff de threadtitel aangepst, Stuff staat wel cool, maar niet iedereen snapt dan wat je bedoeld en gaat niet klikken.

Zo zag ik gister op TV een Berberse Hiphop groep freaken met een MC303. Beetje zoeken dan zijn ze voor weinig op de kop te tikken. Leuk om mee te beginnen en goed bruikbaar om onder het genot van een rokertje en een drinkertje met je maten wat beats op te proggen.

hiphop maken lukt ook al aardig met een midisequencer en een klankmodule of keyboard en een wat ouder pc met een geluidskaart is ook geschikt.

word!

word!

Hiphop maak je met een oude sampler... een lekker groot en lomp model. Geen gepriegel met kleine knopjes.. nee.. lekker large.. Kun je cool nonchelant je muziek inspelen.. Nerdy dudes passen niet echt bij een cool hiphop imago..

Echte hiphop samplers zijn de SP-1200 en MPC-60. Maar die zijn vrij prijzig. Je houd zo geen geld meer over voor een zeiljack en dope sneakers..
Kijk gewoon naar een goedkope S-950. Zit ook timestretching op, zo lopen gejatte samples tenimste in de maat....

Nu moet je nog je sampler aansturen.. kan met een computer. Je kan ook een ouwe drumcomputer kopen met lekker grote onverwoestbare pads... Kun je je drums lekker with force inspelen.. Mischien is een roland R-8 wat...

Tja.. volgens mij zou je met deze raad echt een dope prodoeser worden..

Succes ermee....

Peace!

Een paar gasten die ik ken hebben GAVE dingen gebakken met een 'simpele' Technics (?) keyboard, een MC-303 en microfoon(s).. Dus aan 't gear ligt 't niet altijd..
Persoonlijk zou ik een soort "groove-sampler" a la SP-505/808/808EX, SU700 of een MPC2000(XL) op de kop tikken. Werkt lekker, onbeperkte geluiden invoer (TOT 't geheugen vol is....) en 2e hands vallen de prijzen wel mee (afhankelijk van budget..) MAAR zoals altijd is 't weer persoonlijk!!
Succes! :dj:

Origineel geplaatst door bounce
gewoon een microfoon kopen en beats met je mond maken

dooper kan niet

peace!

okee dat zijn uitspraken naar mijn hart, zeg eens: p t p t k t t p t t p t k t p t, en je ben aan het beatboxen!
varieer dit en loop net als mij de hele dag te p t p t k.......en

zelf gebruik ik een ry30 voor de echte oldskool beats en reason en halion voor de strings en shit.
maaruhm een pc met reason en een goede geluidskaart voor het opnemen en editen van je vokalen. En een zoet stemmetje van een leuke meid doet ook vaak goed achter je rhymes

Als je hiphop wilt maken is de goedkoopste en beste oplossing:
Koop een geluidskaart ala ISIS, Terratec a 300euro

Ga naar de muziek zaak en
Bericht door een moderator:
KOOP
fruity loops en recycle en klaar is kees.

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door bobaphat
Als je hiphop wilt maken is de goedkoopste en beste oplossing:
Koop een geluidskaart ala ISIS, Terratec a 300euro

Ga naar de muziek zaak en
Bericht door een moderator:
KOOP
fruity loops en recycle en klaar is kees.

Of je loopt een willekeurige muziekwinkel binnen, trek er een MPC2kxl van de toonbank en eis wat samplecd's. Mocht je verder nog zin hebben kan je ook een willekeurige platenzaak binnenlopen en de verkoper een mes op de keel zetten, omdat je razendsnel oud vinyl wilt hebben, zodat je met je vers gekaapte MPC kan gaan samplen en klaar is Kees. :stupid

Last edited by a moderator:
Origineel geplaatst door marcuuu
Waarom een oude mc 303 voor 150-200 Euro als je voor 205 Euro een nieuwe Alesis SR 16 hebt

Omdat je met 'n MC303 ook andere geluiden dan drums kan gebruiken. Niet de meest fantastische geluiden, maar toch. De drumgeluiden van 'n SR16 klinken mij ook nogal gedateerd in de oren (ik heb ergens 'n setje SR16-samples dat ik nooit gebruik).

Ook omdat de x0x stijl van programmeren wel erg handig is, zeker als je net begint.
Ook omdat je zeker 25 euro uitspaart (toch weer 'n avondje zuipen), plus verzenden.
Ook omdat je 'n MC weer voor hetzelfde geld kan verkopen mocht ie niet bevallen.

Ik ben absoluut geen fan van de MC303, maar voor die paar knaken die ze tegenwoordig tweedehands kosten vind je niet snel iets beters, vooral niet voor 'n beginner. Als je iets meer te besteden hebt wordt het natuurlijk een ander verhaal.

Ensoniq ASR-10

Schijnt echt een vette Hip-Hop bak te zijn (o.a.) :engel:

Zelf ook gekocht van een Hip-Hopper

Back