Minst gebruikte synth?

Ik gebruik m'n poly-800 bijna niet... Dat ding heeft een niet bijster interessante sound, maar ja, die reverse-toetsen he, dat blijft er leuk uitzien! Bovendien wil ik m'n kamer vol hebben staan met synths, zodat als je de deur open doet, je er gegarandeerd eentje kapot beukt. :D

Heb al bijna een jaar een Yamaha FB-01, nog niet 1 x naar geluisterd :engel:
Verder gebruik ik mn Uber Workstation Machine Casio SA6 erg weinig op dit moment, omdat ie al 2 jaar bij iemand ligt die er een output op wilt maken .. daar 5 Euro voor kwijt is, en alsnog stof ligt te happen =(

Mijn Fizmo Rack. Zeker geen slechte synth maar ik krijg er gewoon niet echt "mijn" geluid uit. Misschien moet ik er gewoon eens wat langer mee rommelen maar.....eigenlijk heb ik ook een beetje te veel staan.

Aan de ene kant wil ik hem verkopen maar dan ben ik weer bang dat ik er spijt van krijg 8o)

Ik gebruik m'n NordLead3 zelden, want de opzet 'dwingt' je vaak naar bepaalde geluiden toe, veel sterker dan de NordLead2 en natuurlijk de G2X, maar het is wel de enige 'signature' versie in de wereld, dus die doe ik nooit weg!

Clavia Development Team, vlnr: Magnus Kjellander, Bengt Lilja, Björn Leander, Hans Nordelius en Rik (Verbruggen); Fredrik Hylvander (schrijver) heeft de Manual gesigneerd :)

Wout

Attachments

• nl3sign.jpg
    nl3sign.jpg
    126 KB · Bekeken: 61
Das''leuk zo'n signature versie. Die zou ik ook nooit wegdoen. Een Nord is een Synth die nog wel op mijn hardware Wishlist staat.

Minder gebruikt:

Zelf gebruik ik de Cs1x niet meer zo heel veel, maar doe hem niet weg. Af en toe een pad of een vreemd geluid of een hi-hat je of zoiets. Hier en daar zit er in het apparaat nog soms best iets bruikbaars. In de waveform set bijv.
En ik gebruik hem voor de normale huis/tuin/keuken geluiden.(sommige geuiden uit de XG set) Die ik dan wat eq naar mijn voorkeur via de o1V.

De Access Virus Rack die ik heb dwingt je soms ook naar bepaalde geluiden. Maar in mijn huidige setup staat die ook op een plek dat ik er niet lekker bij kan. Gebruik hem wel genoeg maar ik moet'm eigenlijk verplaatsen om er beter bij te kunnen. Ik ga nu verhuizen en in mijn nieuwe huis wil ik gelijk een apparatuurrek kopen zodat ik er goed bij kan (liefst op wieletjes). Nu programmeer ik 'het apparaat via Sounddive (Maar dat vind ik niet altijd zo heel fijn werken.) of via control messages vanuit Cakewalk.

AN1x is mijn echter programmeer synt. Deze is diep en ik ontdek altijd nieuwe dingen. Er is bijna geen geluid wat ik hier niet uit krijg. Al moet je er echt voor gaan zitten. Want het programmeren van een goed geluid neemt tijd in beslag:

Back