Minst gebruikte synth?

Minst gebruikte synth?

Ik gebruik ook alles wat ik heb staan. Vind sommige antwoorden ongelooflijk, dat ze dat soort synthesizers dan niet verkopen (bijv. Oberheim OB12, Triton).:D

Phochos

de TX-7... hij is té lelijk

(om te gebruiken én te verkopen :D )

minst gebruikte synth?

minst gebruikte synth?

m'n Dubreq Stylophone! "The Electronic Organ in your Pocket !".

:D

De CM-32L (MT-32)!
Ik gebruik hem haast nooit maar op een of andere manier kan ik er geen afscheid van nemen.
Daarnaast heb ik heel veel patches er voor liggen. Heb nog steeds het idee dat ik hem nog een keer ga gebruiken.

M'n Roland JX8P Gebruik ik niet zoveel. Heeft er sterk mee te maken dat ik de PG800 programmer er niet bij heb en om steeds met parameters en/of computer moet gaan zitten editten kost me teveel tijd.
"Hands on" is wat hardware zo aantrekkelijk maakt en dat mis ik gewoon.

Wel heeft de JX8P Hele vette geluiden en zo af en toe zet ik m'n sampler aan en begin toch wat te tweaken met 'm voor wat leuke sfx en natuurlijk basjes...

Mijn Oberheim Cyclone.. Is een midi sequencer en ik heb bijna geen midi apparaten.

En waarom ik hem niet weg doe.. Ik zal toch wel ooit midi apparaten gaan gebruiken? Toch? En de cyclone schijnt wel leuk te zijn.

Ik me siel orchestra
Dat ding heeft geen midi cv/gate niks nadaa noppes
Maar....... oei wat zijn die strins lekker en hij is onwijs tof als carier voor me vocoder.
Dus zal die nooit zo snel weg gaan

Voor mij, de TX-7.
Ben er nog steeds niet uit wat ik nou eigenlijk allemaal met dat bakje kan....
Maar wegdoen ? Nooit ! Verkopen van synth's is tegen m'n principes.

Origineel geplaatst door gemmetje
Voor mij, de TX-7.
Ben er nog steeds niet uit wat ik nou eigenlijk allemaal met dat bakje kan.
Veel want het is een DX7 de klasieke synthesizer van de jaren 80.

De yamaha dx27 gebruik ik niet meer. Maar een veel gegeven argument geldt ook voor mij: Ik verkoop niet graag synthesizers omdat de 2e hands markt voor dit soort instrumenten bijna geen geld oplevert en ik vind het bovendien leuk om zo'n instrument te bewaren voor later.

Origineel geplaatst door Exzit
Veel want het is een DX7 de klasieke synthesizer van de jaren 80.

Dat meen je niet ?????? 8o)

(is eigenlijk ook de enige reden dat ik dat ding ooit aangeschaft heb)

Apparaten die ik niet gebruik verkoop ik :D.

De lijst van afvallers:
-Korg Prophecy: leuk maar ik gebruikte het ding alleen maar omdat ik hem had staan eigenlijk;
-novation A-station: Hij klonk te software (OEI! :maffia: )ging samen met de prophecy in een ruildeal tegen een nordmodular rack;
-2x Crumar bit one: een loper en een sloper. Lekker geluid maar ik miste knopjes dus ook weg;
-korg kaoss pad: Leuk effect alleen als je hem aanraakt zodat het effect inschakelt is het volume ineens hoger. Ook klapte ie me er uit tijdens een liveset (geluid weg) en dus: WEG ERMEE!;

Op het moment staat de yamaha CS1X op de valreep. Ik wil er een ensoniq fizmo voor terug nemen alleen ben ik een beetje huiverig na verhalen over voedingen en opgeblazen moederborden.

-C-

Origineel geplaatst door gemmetje
Dat meen je niet ?????? 8o)

(is eigenlijk ook de enige reden dat ik dat ding ooit aangeschaft heb)

Tja waarom gebruik je hem dan niet?
Dit is 1 van mijn synths die ik best wel vaak gebruik. En er zijn 10000 patches in omloop.
En met die eighties revival.
Hij ziet er spuug lelijk uit maar het is eigenlijk een geweldig ding.
En met mijn midicontroler is ie nog interessanter geworden.

Origineel geplaatst door Exzit
Tja waarom gebruik je hem dan niet?
.... .........
En met mijn midicontroler is ie nog interessanter geworden.

en DAT is de reden !!

Ik heb geen midicontroller.......

Mijn Sequential Prophet 2002+

Die heb ik volgens mij nog nooit in een produktie gebruikt :D

Ooit gekocht om mijn MKS-100 te vervangen c.a. 1998/1999 maar...errr..ja eigenlijk werden normale samplers toen zo goedkoop dat ik toen maar meteen een EMU esi32 erbij kocht.

Overigens die heb ik ook meer 1x gebruikt want uiteindelijk vond ik racksamplers zo kut om mee te werken. Het meeste sampling werk werd gewoon gedaan met de Roland JS30, in geen velden of wegen te vergelijken met de kracht van een EMU en zelfs Prophet 2002+ maar qua interface en snelheid nog altijd een van Roland's finest hours.

De Esi 32 is alang verkocht en de JS30 vervangen door een MPC maar de prophet 2002+ is mij toch altijd te exotisch gebleven om er afstand van te doen.

Wellicht door het feit dat het stiekem ook eigenlijk een soort synthesizer is met 16 Prophet VS golfvormen....en de echte analoge curtis filters natuurlijk ;)

Bij ons duidelijk boven aan: de kawai r100. Hij staat zelfs al niet eens meer passief stof te happen, neen, gewoon veilig in een koffer onder m'n bed. Het geluid uit dat ding is echt nix, en het is een hel om een in te programmeren. We hebben dat ding dan ook nog nooit gebruikt. Waarom ie nog steeds niet verkocht is? Dat moet je aan sly dog vragen...

Origineel geplaatst door Dj/ProDucer x0x
mijn waldorf wave, omdat het een pokke-ding is met veels te veel knoppen, maar wel mooi om naar te kijken

(xox)

:confused:

AKAI S-2000

Is nog steeds goed om de sidechains van m'n compressors en gate aan te sturen. :D

Ik heb een MKS-50 staan, en die staat al zo'n jaar uit.

Reden is dat zo'n anderhalve meter verderop een Juno-2 staat :P

(al heb ik gehoord dat ik beter de Juno-2 uit kan zetten en de MKS-50 kan gebruiken ivm geluidskwaliteit.. iemand ??)

Ik heb een zeer bescheiden gearlist en gebruik ze allemaal. Minder is meer wordt weleens gezegt en ik ben er steeds meer over uit dat dit ook zo is. Bijv: Ik het honderden VST plugin's en er zijn er maar enkele die ik daarvan gebruik. Bij mijn Synthesizers (echte) is dat (nog) anders.

Mijn MS10; in de meeste nummer er is geen synthesizer die zulke diepe en mooie sweeps en tweets kan maken. Galpje erop en een delay en voila.

Mijn Moog Prodigy; wordt wat instabiel maar is zo'n ruwe synthesizer een beetje een leadgitaar onder mijn synthesizers.

Mijn D50 van Roland. Pas nieuw en een mooie combinatie tussen de analoge broers. Alleen die (daar heb je hem weer) die pg1000 controller nog want die bediening vind ik ruk.

Mijn Juno-60; dit is eigenlijk een ongelooflijke synthesizer; die klanken en de betrouwbaarheid zijn gewoon geweldig, volle klanken ondanks het beperktje systeem. Ik verbaas mij nog dagelijks over het feit dat deze betrekkelijk eenvoudige synthesizer zoveel kan.

Mijn gempie pk4900 kan ik nooit weg doen. Er zitten 2 presets op en als daar een galmpje overheen gaat en een phase; wonder, warm helemaal goed.

De enige synth die is zou kunnen missen is mijn controller MC-225c van Evolution. Maar ja, die gebruik ik ook vaak. Ik heb onlangs mijn six-trak weg gedaan. Niet omdat deze niet leuk of goed was maar ik beruikte hem te weinig.

Back