Is ook een handig bakje, ik vind hem zelf niet goed klinken alleen, da's een beetje jammer en hij voelt niet direct, niet zoals een Muse Receptor bijvoorbeeld.
Hmmmm. Ok .

Toch nog eens naar luisteren dus.. THNX!
Niet zo goed als in niet zo goed als een willekeurige computer met een goede geluidskaart. Mist in mijn beleving wat directheid en ballen.
For so far:
-Praten met de gitarist omtrent z'n techniek voor riffs en powerchords;
-De sounds van de gitarist beluisteren en zorgen dat je elkaar niet in de weg zit;
-Quick win: zoveel mogelijk chorus en delay van de samples afhalen of zo minimaal mogelijk instellen.
@Manu: Indien je de 'technieken' onder de knie hebt, denk je dan dat het nog nuttig / zinvol is om een extra pedaaltje in huis te halen voor wat meer 'analoge' feel?
Niet met je gitarist praten over z'n techniek, maar met hem praten over wat hij mist en luisteren naar hoe hij klinkt als hij die partijen speelt die jij moet spelen. Dus niet een powercord sampletje gebruiken uit je M3 maar een goede gitaarsound, of synthsound, en dan de juiste intervallen spelen met de juiste intentie en timing en sound.
En inderdaad kijken watvoor verschillende sounds er zijn van clean tot crunch, overstuurd, hi-gain en weet ik veel wat meer.
En pedalen en/of andere apparatuur kan iets toevoegen maar dan alleen als je dat spel onder controle hebt en als je dirft te inversteren in goede spullen. Je zou dan iets moeten hebben wat, indien het gebruik van een gitaar preamp of versterker of modelling-ding, je line level signaal omzet naar een instrument-level. Goede speaker simulatie op het einde en goede effecten, maar waarom zou je dat doen als je de hele insert effecten zooi hebt.
Als het gaat om een lijntje hier en daar, waarom niet die lijntjes op gitaar gaan leren? Ziet er nog goed uit ook, leuk om te doen enz...gaat net zoveel moeite inzitten bijna.
Ik zou van de apparatuur afblijven als het niet nodig is.
Hé Yoozer, dank maar is het haalbaar voor de 'gewone' man om dit te evenaren?
Jan is ook maar een toetsenist hoor, een hele goede (en componist en wat nog meer) maar uiteindelijk zijn het dezelfde 12 noten, dezelfde witte en zwarte toetsen en synths die overal te krijgen zijn...dus ja dat kan. Alleen niet vanzelf hahaha
Nogmaals je M3 heeft heel veel in huis om dat soort partijen die jij moet spelen te kunnen neerzetten hoor. Een gitaar amp is altijd leuk om mee te experimenteren, soundjes via je individuele out er naartoe door een reamp kastje.