[techhouse]Dimane - influence

Dimane

Stamgast
Hello!

Ik heb weer is een techhouse track gemaakt. Ben er zelf wel tevreden mee, Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en misschien heb je nog handige tips die ik eventueel kan gebruiken om hem nog aan te passen:)

Het nummer is gemaakt in FL studio 9 de sounds zijn gemaakt met future audio's Circle. BPM is 129

Enjoy! :kroon:

http://soundcloud.com/dimane/dimane-influence

Ik vind de kick een beetje laf. Hij mist laag naar mijn mening. Te veel *tik* en te weinig *oompf*.
Daar zou ik zelf zeker wat aan doen.

hm ok dat hoor ik niet zo eigenlijk, heb hem op verschillende plekken geluisterd maar dat hoor ik niet zo. En ik denk als ik daar meer laag bij ga gooien dat het dan een beetje te vol word in het laag..

klinkt niet gek
misschien een tikkie teveel sidechain in de eerste helft van het nummer
de tweede helft (ofwel ben ik er aan gewend) klinkt iets gebalanceerder

Ja, die kick verliest teveel aan kracht vanwege de overmatige sidechaining. Ik denk dat dit ook hetgene wat pad bedoelde. De oompf wordt er uit weggedrukt waardoor er een tik-achtige kick overblijft.

Nou ik heb de track nog is gehoord op de dynaudio's van een maat van me maar dan snap ik et idd! Ik snap niet hoe dat zoveel verschil kan maken..

lekkere track hoor, en ben het eens met de reacties over de kick (lijkt haast een highpass filter overheen te zitten). volgens mij mag er in het basgeluid ook ietsje met EQ gedaan worden omdat een bepaalde frequentie af en toe lijkt te resoneren ofzo:p

toffe geluiden trouwens die er vanaf 2 minuten inkomen
mooi vol geluid ook van de hele track

Back