Dozart - Under water dancing

Dozart

Ouwe rot
Hallo allemaal!

Ik heb weer eens een nieuwe track weten te finishen. M'n eerste die ik grotendeels op m'n Ableton Push 2 heb gemaakt.
Benieuwd wat jullie ervan vinden, en of jullie nog tips en/of ideeën hebben, of dingen horen die beter kunnen/nog zwak zijn waar ik het zelf wellicht niet door.
Alles is welkom! Ben heel benieuwd.

Tempo: 140 bpm.
Stijl: Psytrance

'Finishen' is trouwens wel een heel groot woord haha!

Zo ver is deze track nog absoluut niet! Op de basis na.
De komende tijd zal die steeds een beetje meer opgebouwd en verbeterd worden.
Ik post hier voortdurend de laatste updates.
En ik lees graag coole tips of spontane ingevingen van andere producers!

Laatst gewijzigd:
Volgens mij heb jij best veel ervaring met tracks maken en dan is kritiek geven wat lastig want smaak, artistieke keuzes etc. maar ik vind dus de bass ongedefinieerd en modderig waardoor ik niet echt toekom aan verder analyseren van deze track. Mijn tip is: bekijk eens een videootje van Dash Glitch of de Nederlande Projektor over basslines, kies een variant die je bevalt uit het brede toegelichte aanbod van mogelijke psytrance basslines en ga daar mee aan de slag. Wat mij betreft is solide kick-bass toch de basis. En tot slot, terugkerend naar mijn eerste zin, als je het zo wilt dan kan ik er niks van zeggen natuurlijk, dan praten we over een smaakverschil. En zoals we allemaal weten; er is geen superieure smaak.

Volgens mij heb jij best veel ervaring met tracks maken en dan is kritiek geven wat lastig want smaak, artistieke keuzes etc. maar ik vind dus de bass ongedefinieerd en modderig waardoor ik niet echt toekom aan verder analyseren van deze track. Mijn tip is: bekijk eens een videootje van Dash Glitch of de Nederlande Projektor over basslines, kies een variant die je bevalt uit het brede toegelichte aanbod van mogelijke psytrance basslines en ga daar mee aan de slag. Wat mij betreft is solide kick-bass toch de basis. En tot slot, terugkerend naar mijn eerste zin, als je het zo wilt dan kan ik er niks van zeggen natuurlijk, dan praten we over een smaakverschil. En zoals we allemaal weten; er is geen superieure smaak.

Nou, het is inderdaad al wel de hele tijd een gekloot met de kick en bass de laatste dagen ja. Vind je 'm zo echt zo beroerd klinken zo?
Ik ga er vanmiddag nog eens een keer voor zitten en maar es kijken of die namen die jij noemt (ken ze wel), wellicht nog een gouden tip hebben.

Ik zie overigens dat achter mijn profielnaam nu staan 'Super Сasual Dating Real-life Females'. Wtf :D

Ik zie overigens dat achter mijn profielnaam nu staan 'Super Сasual Dating Real-life Females'. Wtf :D

Oei. Ik zag gisteren een soortgelijk bericht bij de nieuwe leden, volgens mij zelfs letterlijk hetzelfde. Is inmiddels verwijderd door de mods, maar goed om je account even in de gaten te houden - blijkbaar...

Wijzig sowieso effe je wachtwoord, zou ik zeggen.

P.S. feedback hou je nog tegoed, kan momenteel niet luisteren

Laatst gewijzigd:
Het was weer een druk middagje. :) Uiteindelijk de complete bassline eruit gegooid die erin zat en een nieuwe gemaakt. De oude was gewoon echt iets mis mee idd.
Hoop dat de nieuwe die er nu in zit beter klinkt. Volgens mij wel. Klinkt nu volgens mij gedefinieerder, en daardoor is de groove imo strakker. Het is ook wel een gedoe altijd met dat low end gezeik en alles hahaha. Er zijn er hier hopelijk vast die feilloos horen of dat nu goed zit. Niet mijn aller sterkste punt dat.

Oei. Ik zag gisteren een soortgelijk bericht bij de nieuwe leden, volgens mij zelfs letterlijk hetzelfde. Is inmiddels verwijderd door de mods, maar goed om je account even in de gaten te houden - blijkbaar...

Wijzig sowieso effe je wachtwoord, zou ik zeggen.

P.S. feedback hou je nog tegoed, kan momenteel niet luisteren
Ja, goed man. Ik heb die tekst maar ff weg gehaald. Anders lijk ik zo'n commercieel mannetje. :P

ja zo vind ik m al veel lekkerder klinken, tof die bassline, een ander dingetje heb ik nog wel; ik denk dat de kick het luidste element moet zijn en dat is volgens mij nu nog niet het geval, het lijkt dat sommige andere sounds luider zijn. als je kick luidste is en bass en net iets onder zit en de rest net iets daaronder dag krijg je veel meer drive in je track.

ja zo vind ik m al veel lekkerder klinken, tof die bassline, een ander dingetje heb ik nog wel; ik denk dat de kick het luidste element moet zijn en dat is volgens mij nu nog niet het geval, het lijkt dat sommige andere sounds luider zijn. als je kick luidste is en bass en net iets onder zit en de rest net iets daaronder dag krijg je veel meer drive in je track.
Hoorde het onmiddellijk net toen ik 'm weer ff opzette na er een paar uur ff niet meer aan gewerkt te hebben.
Ik hou altijd de regel aan dat er tussen de 2 en 3 DB verschil tussen de kick en bass moet zitten. Dat was net idd niet het geval. Nu weer wel. :)
Geüpdatet dus weer!

Drive beter zo?

Kan eventueel de beat in z'n geheel nog wat harder zetten. Vanmiddag had ik die juist wat zachter gezet om de rest van het nummer opener te laten klinken. Niet te veel hoop ik.

wauw, deze versie en de eerste dat is dag en nacht verschil in de goede zin. Prima zo!
Kijk, dat horen we graag!

Toch altijd weer goed om hier ff een track te posten.

De track is nog niet helemaal klaar verder vind ik zelf. Kijken nu hoe ik er nu nog wat meer rust in ga krijgen (m'n grootste leerpunt voor mezelf atm) en hoe ik de boel hier en daar nog een professionelere feeling kan geven. Tips daarbij uiteraard ook weer welkom!

De bass nog wat meer geboost via een ingewikkelde route, zodat de track een zwevendere drive krijgt.
Ben nu op de koptelefoon aan het afmixen, en hoor weer veel dingen.
Als jullie morgen wakker zijn klinkt ie waarschijnlijk wéér anders. :D

De track is inmiddels al heel wat processen verder. Maar 'Af' vertik ik 't nog steeds te noemen...
Wie o wie heeft er nog een meestertip of kan een goeie analyse geven?

Waar ik bij sommigen soms te weinig variatie hoor is het bij jou het tegenovergestelde, er zitten zoveel wendingen in dat op het moment dat je net even in de flow van de track zit heb jij alweer de volgende afslag genomen op de highway door adventureland en het klinkt ook allemaal heel natuurlijk zo van go with the flow en maar zien waar we uitkomen.
Hoe je het doet om zoveel ideëen toch tot een consistent geheel te maken vind ik knap, heel creatief in ieder geval.

Waar ik bij sommigen soms te weinig variatie hoor is het bij jou het tegenovergestelde, er zitten zoveel wendingen in dat op het moment dat je net even in de flow van de track zit heb jij alweer de volgende afslag genomen op de highway door adventureland en het klinkt ook allemaal heel natuurlijk zo van go with the flow en maar zien waar we uitkomen.
Hoe je het doet om zoveel ideëen toch tot een consistent geheel te maken vind ik knap, heel creatief in ieder geval.
Dank u!!
Nou, het is anders wel een constant leerpunt voor mezelf hoor: rustigere muziek proberen te maken, niet te veel, more is less etc. Ik wil ook normale muziek kunnen maken zoals de anderen :P
Maar fijn dat het allemaal wel heel natuurlijk klinkt en consistent. Daar ben ik dan weer blij om dat te horen.

Back