Detroit sound

Nee hoor. Zie http://www.discogs.com/viewimages?release=4679
De persoon die het op discogs heeft gezet heeft gewoon niet goed gekeken. Zomba music belgie is denk ik de publisher.

Jij hebt vermoedelijk het gevoel dat belgie, omdat het zo klein is, en door nederlanders vaak als nietszeggend en als domme belgen wordt gegrapt, de neiging om het tegendeel te bewijzen.

Je vermoedens kloppen helemaal van geen kanten,maar dat is je vergeven..

anyway,op de plaat staat 'recorded in Belgium',dus volgens jouw is het woord recorded hier = published ?

Wat betreft suburban,weet ik van een kennis die dicht bij zen ouders woonde hier in de 'walen' dat hij hier lang gewoond heeft,hier ook aan enkele van die early tracks gewerkt heeft (die gast was getuige ervan) en als je in Belgie vrij lang wil wonen moet je de Belgische nationaliteit aanvragen,wat zen ouders zeker gedaan hebben toen ze allen naar hier komen wonen zijn.

Verder hoef ik niets te bewijzen,alles staat er,weet jij meer details?

Je vermoedens kloppen helemaal van geen kanten,maar dat is je vergeven..

anyway,op de plaat staat 'recorded in Belgium',dus volgens jouw is het woord recorded hier = published ?

Wat betreft suburban,weet ik van een kennis die dicht bij zen ouders woonde hier in de 'walen' dat hij hier lang gewoond heeft,hier ook aan enkele van die early tracks gewerkt heeft (die gast was getuige ervan) en als je in Belgie vrij lang wil wonen moet je de Belgische nationaliteit aanvragen,wat zen ouders zeker gedaan hebben toen ze allen naar hier komen wonen zijn.

Verder hoef ik niets te bewijzen,alles staat er,weet jij meer details?
Je hebt gelijk. Had ik niet gezien.

En wat bewijzen betreft. Dat sloeg op deze detour van die psyche plaat ;)

Voor de rest ben ik nu wel benieuwd hoe het zit. Kunnen we het niet aan James vragen via myspace?

Je hebt gelijk. Had ik niet gezien.

En wat bewijzen betreft. Dat sloeg op deze detour van die psyche plaat ;)

Voor de rest ben ik nu wel benieuwd hoe het zit. Kunnen we het niet aan James vragen via myspace?

moet je maar doen dan,had je eigenlijk zelf eerder al kunnen eigenlijk toch :biertje:

moet je maar doen dan,had je eigenlijk zelf eerder al kunnen eigenlijk toch :biertje:

Ik wilde zo graag een foto van jou een een gefotoshopte James ernaast zien. 8o)

Maar heb hem een bericht gestuurd. Laat ik weten. En dat van dat recorded in belgium geloof ik ook nog niet. Ik weet dat carl vroeger naar de uk ging maar dat was pas toen hij bekend was. Die psyche plaat was volgens mij en discogs.com zijn eerste. Dus wat ie belgie deed?

Hoorde ooit wel dat dj premier in limburg in het leger had gezeten. Of zoiets. Vond ik destijds ook een beetje vaag verhaal.

Anyway ik ben een beetje eigenwijs aangaande 'house' stories. In de jaren 90 liepen er namelijk te veel boys rond in NL met wazige verhalen.

Anyway ik ben een beetje eigenwijs aangaande 'house' stories. In de jaren 90 liepen er namelijk te veel boys rond in NL met wazige verhalen.

Gelukkig dat internet algemeen toegankelijk voor (zowat) iedereen is geworden. Anders waren er in de loop van de tijd nog meer bybelse mythes ontstaan :)

Ontopic:
Wat vinden jullie eigenlijk van Rhythim is Rhythim - Movie it op de Strings of life EP?

Ik wilde zo graag een foto van jou een een gefotoshopte James ernaast zien. 8o)

Maar heb hem een bericht gestuurd. Laat ik weten. En dat van dat recorded in belgium geloof ik ook nog niet.

Nou een foto van mij met James kan nooit want ik persoonlijk ken hem helemaal niet die gast.Ben benieuwd wat voor reactie je krijgen zal.
De plaat op youtube is de originele persing ik heb em ook, destijds gekocht dus,en was toen in die tijd ook wel verbaast toen ik dat zag eigenlijk.

Hoe zou Hood van die sounds zoals hij in Unix gebruikt maken? Een aantal monofone synth sounds met fingered portamento naast elkaar in een accoord verdelen?

oudere Hood is vooral veel Juno 106 en 101

Het klinkt alsof de filtercutoff gemoduleerd wordt met velocity waardoor als hij de cutoff naar beneden draait alleen de noten die vlak voor de kick vallen nog zwakjes te horen zijn.

Dat soort trucs kun je niet doen met die synths. Bovendien is een chord met portamento niet iets wat veel synthesizers in normale poly mode goed kunnen doen.

Zou het een Alpha Juno kunnen zijn?

http://www.last.fm/music/Robert+Hood/Minimal+Nation

Volgens mij is dat met een goed delay nog wel te doen, geluid is vrij onmiskenbaar 106/101 van minimal nation. De 101 is niet te verbergen, de 106 kan je nog wel wat maskeren maar valt uiteindelijk ook door de mand. Karaktervolle bakjes wel :)

Diepe DX-7 bass nemen, maak op de SH-101 een resonant tweetirig lead klankje, werp er dan wat simpele (niet gemasterde) 808 en 909 sampeltjes over in een eenvoudig 4/4 pattroontje met overdadig veel snaredrumroffels en het zou al aardig detroit moeten gaan klinken.

Andere mogelijkheid is SH-101 bass + dromerigge DX-7 pad...

Ook best niet te veel instrumenten te gelijk gebruiken. Synths waren in de jaren 80 nog duur, dus techno-producers hadden er meestal maar een stuk of 2/3. Variëren doe je door van patch te wisselen :D

...en een tb-303 zou er ook nog bijhoren...

Diepe DX-7 bass nemen, maak op de SH-101 een resonant tweetirig lead klankje, werp er dan wat simpele (niet gemasterde) 808 en 909 sampeltjes over in een eenvoudig 4/4 pattroontje met overdadig veel snaredrumroffels en het zou al aardig detroit moeten gaan klinken.

Andere mogelijkheid is SH-101 bass + dromerigge DX-7 pad...

Ik dacht laat ik dat eens proberen TR 909 en DX200 Detroit??

http://www.mediafire.com/?sharekey=d2409a9fbbc64e21d2db6fb9a8902bda

(beetje lastig zo, maar goed)

Kweenie of iemand deze kent:

Laurent Garnier - The Storm

Dit is ook een hele vette klassieker, weet alleen niet echt of dit Detroit is of meer oldschool....naja, who cares? :P

Is dat dat nummer met die distorted ruimtevaart/piloten conversatie aan het begin?
Als dat hem is..vet nummer idd :halleluja

Niet dat ik weet, mischien ken ik een andere versie dan, in het begin hoor je een laag gepitched duister choir, met een basslijntje van een sh-101....denk ik, en een Tr-707.

Maar dit weet ik niet helemaal zeker, het klinkt iig wel zo.

Ik kan em ff niet vinden op Youtube, zal hem vanavond posten als ik achter mijn eigen computer zit.

ik zit deze hele thread te lezen, en vroeg me af hoe het met onze Mike Nolan en z'n muzikale aspiraties is afgelopen? :kroon: we zijn inmiddels toch al ruim vijf jaar verder - moet in die tijd toch wel gelukt zijn om een liedje te brouwen

Nou een foto van mij met James kan nooit want ik persoonlijk ken hem helemaal niet die gast.Ben benieuwd wat voor reactie je krijgen zal.
De plaat op youtube is de originele persing ik heb em ook, destijds gekocht dus,en was toen in die tijd ook wel verbaast toen ik dat zag eigenlijk.

Het was een grapje natuurlijk. Ik hou ervan om mensen op het internet op de kast te jagen namelijk. Maar daar kan jezelf ook mee branden natuurlijk.

En je bedoeld die starflight plaat op youtube? Zo'n coole plaat.

edit: James heeft nog niet gereageerd btw

Laatst gewijzigd:
Nationale draad schop dag/tijd/moment...

Nationale draad schop dag/tijd/moment...

Nou... in het kader van... en dat Mariska's fijne track draad niet vervuild word met voor en tegenstanders van Detroit techno...

Is alleen beetje verkeerde draad voor youtube dingetjes..

Doe maar hier dussss....................

Laatst gewijzigd:
Back