wat was jullie eerste synth ,/app

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
het doet mij een groot genoegen jullie aan te kunnen kondigen ;
rapapapap,....; een nieuwe thread ,

wat was jullie eerste synth /app,
geef ook toelichting waarom je hiervoor koos ;
-toevallig
-geldgebrek
-gekregen, wie is niet zo begonnen ,....
-alle muziek app doen mee
dus synths,drumdozen acoustische /electrische
WHATever
reacties ,...
de mijne ,...hmmmm na lang kraken in mn brain ,....;
volgens mij had ik van iemand een dx 9 geleend en met mn pas gekochte atari
ging ik proberen een stukje te maken ,..!!!nou nou
wat nog niet eens muziek mocht eten
laat staan dat ik wat van die DX begreep ,not dus
wel erg gedurft ,[vindt ik nu ]
met een dx beginnen ,....maar goed ff een picture

Attachments

• dx9.jpg
    dx9.jpg
    18,6 KB · Bekeken: 242
mijn 1ste synth heb ik vorig jaar pas gekocht, dit is de alpha juno 2. gekocht voor , de oude hardcore sounds die erin zaten. whehehe :D

AKAI so1, een monosampler die wel 16 bit is. Ik kende een jongen die al jaren bezig was met produceren enzo. Hij maakte muziek met een Akai s2000 ondertussen, en de so1 werd niet meer gebruikt. Ik heb 'm toen overgenomen voor 500 gulden.

Van een collega kreeg ik 3 dagen later gratis en voor niets een Atari 10 st met Cubase 1.0 ofzo. Ik kon daar toch al vrij leuke dingen mee doen moet ik zeggen.

ik kocht mijn allereerste drumcomputer in 1985,een boss dr110,klein maar fijn ding
alleen 1 trig out,dat was wel jammer.

Attachments

• bosdr110.jpg
    bosdr110.jpg
    19,5 KB · Bekeken: 126
Mijn eerste sampler wat er eentje met een keyboard. Een Casio FZ1. Ik geloof dat ik die een jaar of 8/9 geleden gekocht heb.
Gewoon omdat ik veel gabbergeluiden wou hebben en een keyboard nodig had. Eigenlijk kwam ik toevllig langs de muziekwinkel en zag hem staan. Daarna een CS1X gekocht.

Hahaha... leuke vraag!

Mijn eerste synth was een Kawai K4 (gekocht in '91) als troost omdat het uit was gegaan met mijn vriendin.... Ik dacht: "What the heck! Geen liefde & sex meer? Dan maar een synth!"

Mijn eerste synth was de Yamaha RM1x.

De eerste software waar ik destijds mee werkte was FastTracker II

Yamaha CS-5, gekregen van m'n buurjongen. Raar apparaat want constant vage valse geluiden maakte als je em aanzetten. Ik snapte er niks van. Kon soms met heel veel willekeurig gedraai aan de knoppen een soort van waterdruppels geluid maken. had em ooit bijna verkocht, maar gelukkig wilde de mensen die langs kwamen em niet hebben. M'n eerste software was Fasttracker II. Blijft 1 van de beste pakketten ooit.

eerste app... FT2

eerste bak: MC303 (huillllllll)
eerste echte synth: MS20 voor het aanzienlijk hoge bedrag van 0 euro (kijk das opzich wel weer stoer)

denk denk........ Ja de Roland MC303 voor 675 hollandse guldens.

Had toen net me draaitafels en Denon dubbele speler cd speler verkocht. Eerst wat opleuk dingen voor me auto gekocht en toen was er nog wat geld over om een instrument te kopen. Werd overigens wel op me 3 kanaals DJ mixer aan gesloten daarachter een compressor en een AB International 400 watt versterker met 12" Pa speakers. Kortom een hele hoop lawaai. De buren werden er helemaal gek van al die drumloops over die PA speakers.

Mijn eerste apparaatje was een Roland TR505 uit de snuffelkrant. Deze heb ik op mijn Atari aangesloten met Cubase versie 1. Ik weet niet precies hoelang geleden, maar aan de apparatuur kan je dit wel opmaken...;)
Die 505 heb ik trouwens daarna mooi bij een muziekwinkel in kunnen ruilen voor een Roland W30. En die gozer in die winkel had er de ballen verstand van, maar had ergens gehoord dat de TR-serie erg populair aan het worden was in de dancemuziek. Wist hij veel dat het om de 808 en 909 ging. Hoop maar dat ie niet verkocht is om vette danceproducties te maken, want dan kom je bedrogen uit. Maar een leuk apparaatje om midi te leren kennen en ervaring op te doen met drums programmeren.

Leuke thread trouwens dit, zal hem eens vaker bezoeken...:okdan:

mijn eerste echte synth was een juno-106
daarvoor had ik een norlead2 maar dat is een virtuele synth dus niet echt een synth te noemen
ik heb die maar snel weer verkocht
de juno-106 heb ik ook weer weg gedaan en een jupiter-6 gekocht
die heb ik ook weer weg gedaan en een OB-Xa gekocht
en die heb ik nog steeds
naast een z1, poly-61 en wat monosynths
en wat drumbakkies
nu wil ik weer een sampler
verder gaat alles goed ;)

Novation Bassstation ( keyboard version ). Gekocht in 1994 omdat het een van de eerste nieuwerwetse analoge synths was. En je kon er leuke acid-geluidjes mee maken en er zaten voor die tijd erg veel knoppen op. :)

Novation%20-%20BassStation.jpg

Back