gitaar fx en electro-app. wel/niet & hoe

R-ond

Gepokt en gemazeld
overleden lid
ok vast meer over gezegd ik begin gewoon op nieuw
ik hou nie soo van gitaar muziek heb wel lang haar [belangrijk ,..???] haha
maar ik ben wel weg van tube/gitaar fx op analoge/digi synths/drumachines
maar ik heb door de jaren heen veel fx gehad en t valt me op dat de buizen spullen steeds bleven,
en ofk er nou een nordlead [ kunje lekker met midi besturen tot in de puntjes ]
of een 4 osc moog door heen douw
t blijven en zijn gewoon vette klank vervormers ,...
ok uit een tuby preamp krijg je geen mooie reverb/flange maar het carracter van een stille strakke lead die in een s verander / toevoegd asje iets door buizen en iets overstuur doet das eg niet goed na te maken met een digi bv preamp/v modelling ding
whatever
ik hoor ze al komen ,...het digi commentaar komop maar dan ,..
net als oversturen op je mixer k hoor soms gasten hiero over je bah-ringer over sturen [kheb nu een d&r 2000 die eqb is rete ok en amp van de gain nog beter ...eg oversturing die klinkt niet clipt
heee verschil

soo mn vraag wat gebruiken jullie van gitaar equipment ism met bv digi/analoge synthzzz...???

bv ik heb een jackson jx3p [net gekocht van chielos thnx]
een distortion van hughes en kettner cream machine erg licht raw high zeg maar klinkende dist.
en een 3 line preamp van h&k de tube man erg dikk quality sound
oj in de leen een metal zone van boss scheur pedal anders weer als een gemiddelde distortion

soo eactie servaringen

Ik gebruik wel eens een Boss V-wah voor distortion over vnl drums

more ..

more ..

niemand meer
idd drumzz door een analoog filter bandpass je en dan door mn tube man
wel ff eq
en in volume gelijk zetten met t originele signaal ,....great 4 filtering,...:halleluja

ik zou je graag helpen... maar ik kan je echt niet volgen, sorry...

???

???

kzal t ff ...met wat meer RUST neerplanten ,
ik gebruik mn cs30 veel voor drummetjes te filteren ,...
dan blijft t nog vaak "cheesy "
soo t originele signaal op mn mixert gaat via mn aux door mn tubeman ...= tube preamp
en ...dan moet ik vaak wel f eq [ op de een of ander manier = gemiddelde drums te bassig voor tube preamp ,...]

dan heb ik ongeveer wel een soundjes wat ik lekker vind
op twee kanalen
en ik was dus benieuwd wat veel andere gebruiken ,...qa gitaar equipment ism analoge/digi app /drums
:halleluja :luv: :gaap:

Ik gebruik vaak gitaarversterkers en een hoop oude pedalen.
Electro Hamonix, Maestro, Mutron, Mxr enzo...

fx meastro

fx meastro

ik had vroegar ook een hoop ouwe troep ,...versterker /pedalen waar allemaal iets mee was ,...
uit eindelijk is t dan weer niks haha
idd goeie - ouwe spullen ,...is weer wel ok [ ik ging toen ook nog wel een naar rommelmarkten ]
ik had ook ,...toen ...een meastro fx bak met s/h/lfo/rare dingen erop wel in de bekende meastro colors ,...
iemand uitgeleend en die heeft t helemaal verbouwd tot niks ,...lekker was dat ....
aan dat ding kon je geloof ik zo,n molex stekker doen m,...die ook aan oberheim seq en ik d8 dmx enio zit aan de zijkant

meastro heeft wel leuk spul gemaakt ....

t word wel erg gauw rommelig met zon beetje een stuk of 6 pedaaltjes op je tafel met je andere spullen ,...:engel:

Rommel .... :D
Ik houd wel van rommelige werkruimtes. (niet TE rommelig natuurlijk)

Overigens heb ik ook een CS30 staan. Gave bak vind k dat.

Toevallig had ik het gisteren in deze thread nog over de CS-30 als effecten/filterbak. Heeft mij ook de ogen geopend, zij het dus wel wat laat.

Verder hou ik natuurlijk ook van speeltjes die wat met je geluid doen (wie niet eigenlijk op dit forum?). Ben dus ook niet vies van pedaaltjes, maar veel heb ik er niet. Ik heb wel wat analoge delay's en 1 distortion, daar houdt het mee op eigenlijk. En nog een Dynacord TAM-19, die is ook wel lekker trouwens. Noem ik maar even omdat het ook geen apparaat is waar je als eerste je synth doorheen gooit :)

Laatst gewijzigd:
Ibanez UE400 :okdan: I love the compressor

Dat is wel mijn favo (gitaar) effect dat ik achte mijn drums en synths hang.

Daarnaast gebruik ik (waarvan ik denk dat het voor gitaar bedoeld was) een:

Boss HM-2 (eerste versie)
EH Big Muff (lekkergoed en goedkoop)
Novanex soundshifter (weird and rare)

Verder hou ik natuurlijk ook van speeltjes die wat met je geluid doen (wie niet eigenlijk op dit forum?). Ben dus ook niet vies van pedaaltjes, maar veel heb ik er niet. Ik heb wel wat analoge delay's en 1 distortion, daar houdt het mee op eigenlijk. En nog een Dynacord TAM-19, die is ook wel lekker trouwens. Noem ik maar even omdat het ook geen apparaat is waar je als eerste je synth doorheen gooit :) [/B][/QUOTE]

watis een tam van dynacord [ok merk =dat]
beste hooi huis
:confused: ben benieuwd en

gielios check je pb was niet meer on tha line ,...
bloed zweet en tranen zitten in mn bij mekaar geraapte pc ,...maar t werkt
yep zeker wilk die jackson mensen das een fyne [freslijkkkkuh distortionaka tube pre ampie]

Origineel geplaatst door R-ond
watis een tam van dynacord [ok merk =dat]
beste hooi huis :confused: ben benieuwd

De TAM-19 is een chorus/flanger die (vind ik) goed klinkt, met een aantal leuke instelmogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld ook de modulatiediepte en snelheid regelen met je modular als je dat wilt. En ik heb ook gemerkt dat de distortion erg lekker klinkt als je hem overstuurt, dus dat is een leuke bonus :D

Ik heb even geen foto van de mijne dus hier maar een van het net:

Attachments

• dynacord_tam_19.jpg
    dynacord_tam_19.jpg
    39,6 KB · Bekeken: 149
.....heb dus wel een foto van de mijne :)

Attachments

• img_0220_2.jpg
    img_0220_2.jpg
    76,7 KB · Bekeken: 149
Ja, mooie bak zeg... je hebt ook nog de TAM-21, maar de 19 schijnt leuker te klinken.
Prachtige naam ook -> TIME AXIS MANIPULATOR :D

Owowowow.... nog maar een paar nachtjes slapen voor m'n Ibanez AD-202 binnen is! :W

Ibanez_AD202AnalogDelay_l.jpg

iets

iets

ok dan de byzondere gitar fx thread begint te werken ,..
ik had laats en sneak previeuw in tha kitchen of ceephax mr dmx

http://www.durftal.com/music/edmx/dmxstudio/bd80.htm

hij heeft zo.n belllaboratory cv controlled delay ..uhh ding
lees en vergelijk ,..
zn antwoord was hij kocht t voor een prikkie toen iedereen de goedkope lexiz/en andere digi dingen ging kopen ,..
wist nog niet wat t waard was ,..maar een delay die te contollen is met cv en knoppen heeft....= erg ok

daaaag space echo ,...ik hou van controle ,..kunje niet op elke digi delay ,...met knoppen aan de front

idee
- de potmeter demonteren en de potmeter vervangen voor een cv [= controlvoltage ] signaaltje ,.../
nou
da ssssou mooi zijn
een vco uit je modulair die je als lfo in stelt en synced met de rest
en de saw/sine out in de feedback/time van de digi delay ,...

want een potmeter is toch ook niks meer dan meer voltage door latend schuifje in een draai vorm ,...

wil be contineud

Laatst gewijzigd:
er stond laatst nog zo'n ue400 en zo'n delay van ibanez bij de plug in amsterdam. voor de liefhebbers....

o jaaaa

o jaaaa

Origineel geplaatst door ch9527
er stond laatst nog zo'n ue400 en zo'n delay van ibanez bij de plug in amsterdam. voor de liefhebbers....

Ibanez UE 405 incl. footswitch
Bouwjaar: 70's te koop
19"effect unit analoog.Met de beroemde analoge delay/chorus,compressor/EQ aan boord. Incl.orig. footswitch.
Prijs: € 195.00
okdan wel 195.- met footswitch
http://www.deplug.nl/
leuk winkeltje

info wel frans [translate ...] betreffende de UE 405
http://www.oldschool-sound.com/index.php?rub=19&machine=174

Attachments

• ibanez_ue405_5.jpg
    ibanez_ue405_5.jpg
    56,3 KB · Bekeken: 151
was de ts9 ook niet zo,n niet na te maken distortion sound ,...vanwege de ? chip ? die erin zat
je hebt -geloofik- veel remakes ,...zoals de ts 808

tube screamer:P

Attachments

• ts 9.jpg
    ts 9.jpg
    22,1 KB · Bekeken: 144
Back