wat was jullie eerste synth ,/app

mijn eerste synth was een casio kinderkeyboardje. er was altijd 1 geluid waarme ik me ammuseerde. klonk als iets rave achtig die moduleerde, maar in die tijd wistik daar nog niets van, was immer heel jong. zou graag nog es zoon keyboard hebben.
mijn eerste "muzieksoftware" was een mac met quicktime pro, en een taperecorder. ik nam dingen op op die keiouwe computer en maakte zo loops. op die loops zaten we dan weer de rappen met vrienden, terwijl 1 soms nog drum speelde op de vuilnisbak en ik wat gitaarnoten eruit toverde. (was toen ook nog heeeel jong, 5de of 6de leerjaar)
later ontdekte ik nog wat tools op de mac, maar niet veel speciaals.

de echte muziekintresse begon met het programma "music" op playstation.(2de middelbaar) ben toen beginnen Future Music kopen, dan kwamen de korg electribes uit/ ik kocht de blauwe en een tr-707 voor 100euro op een rommelmarkt (wooooohooooooooooo). en ja, zo begon het hé ;)

mijn eerste synth was de arp pro soloist. ik was een jaar of 8 toen me moeder dat ding had gekocht van iemand. als kind van 8 had ik nog nooit zulke herrie gehoord, er ging echt een wereld voor mij open. ik heb echt toen ik klein was er uren achter gezeten.

Origineel geplaatst door bounce
wow! beter kan je niet beginnen...
heb je hem nog?

Hij is inderdaad behoorlijk overzichtelijk.

Nope ... ik heb um niet meer. Eerlijk gezegd is ie nooit van mij geweest. Het was de eerste synth waar ik mee in aanraking kwam. En heb er een jaar of vijf heerlijk muziek mee gemaakt.

De allereerste was een orgel, weet het merk ed niet meer.
De eerste synth was de juno 2, nieuw gekocht.

roland_juno2.jpg

Hmm, deze 'thread' doet me toch wel denken aan een andere.. :confused:
Maar goed,
Mijn ellende begon rond '86 met een Yamaha keyboard PSR-40 (heb ik nog!)
Een paar jaar later een D-50 nieuw gekocht
roland_d50.jpg

..ingeruild =(
Maar de ECHTE ellende begon pas toen ik de MC-505 kochtte en de "verzamel-woede" begon..
(dag $$, dag Nachtrust..)
Maar ach, ik ben van de straat af..

Origineel geplaatst door bambamstudio
De allereerste was een orgel, weet het merk ed niet meer.
De eerste synth was de juno 2, nieuw gekocht.

roland_juno2.jpg

Idem!:D :biertje:

't Begon allemaal met een Casio SA-1 toen ik een jaartje of 8 was..Beat maar laten lopen en er verschrikkelijk uit de maat overheen spelen....Daarna met de computer (windows geluidsrecorder) toen ik een jaartje of 13 was geluiden opnemen en mixen enzo...Daarna kwam fasttracker en ik heb al vrij snel m'n eerste echte synth gekocht: Roland Juno 60...Hele mooie bak maar toendertijd niks voor mij, ik wou gabber maken en had gehoord dat je daar een juno voor nodig had...alleen was dit dus de verkeerde juno :) Ik gebruikte 'm om van te samplen, maar echt ver kwam ik er niet mee...Maar verkocht dus...

In 2001 pas weer een synth gekocht: de MKS-50

Binnenkort die SA-1 maar 's gaan samplen, ben benieuwd wat dat voor resultaten op gaat leveren :)

M'n eerste synth was een juno-106. Echt een prima instap-synthesizer voor als je er nog weinig van weet, weinig van snapt, maar wel een lekker geluidje wilt hebben :okdan:

Mijn eerste synth (1986) was een Korg Polysix. Destijds van mijn vakantiewerk-geld gekocht, omdat ik geen Jupiter 8 kon betalen ;)

Nou ja, daarna was 'de beer los' natuurlijk en kwamen er steeds meer spullen bij.

Als ik dan ff terugdenk aan wat ik tussen 1986-1992 aan spullen heb uitgegeven .... pffffff ... zou je nu zo een profi-studio mee op kunnen zetten. :D

Eerst midi apparaat was een Hohner PK150 (geen plaatje gevonden). Met keyboard split voor bas en melodie. En niet te vergeten een rythem box. Als ik hem ooit nog eens tegenkom ergens toch nog even uitproberen hoe het ook al weer klonk. :)

En eerste app was Steinberg 24 op de Atari. 520+ wel teverstaan.

Mn aller-aller-allereerste toetsenbord was een Magnus orgel die werkte met een ventilator en een soort accordeon principe...; een toetsenbord met links ernaaast 2 rijen zwarte en witte knoppen voor de akkoorden...

G sus, toen was ik 6 ofzo!

Het eerste wat ik erop kon spelen was Equinoxe 1 :D

(shit kan nergens een plaatje vinden...=( )

Het eerste keyboard was een Casio
Daarna kwam een Yamaha VSS-30, met jawel een sample optie (8 bit) met een geweldig lange sample tijd van 4 sec.
Mijn eerste synth was een Elka Synthex (1987)

oei oei..

vlaag van jeugdsentiment komt over me heen!!

Origineel geplaatst door Bass
Mn aller-aller-allereerste toetsenbord was een Magnus orgel die werkte met een ventilator en een soort accordeon principe...; een toetsenbord met links ernaaast 2 rijen zwarte en witte knoppen voor de akkoorden...

G sus, toen was ik 6 ofzo!

Het eerste wat ik erop kon spelen was Equinoxe 1 :D

(shit kan nergens een plaatje vinden...=( )

Joepiee volgens mij was dit hem :

Attachments

• magnus.jpg
    magnus.jpg
    7,3 KB · Bekeken: 93
onze eerste synth was de juno-2 + pg300, daarna nooit meer teruggekeken.

Origineel geplaatst door da goose
deuze !!!

sk1.jpg

en ik heb 'm nog steeds....

Was ook m'n eerste, heb hem tijdens de grote forummeeting in Venlo kado gedaan aan ... ik weet zelfs niet meer aan wie :confused:

De eerste echte synth was echter m'n Roland Sound Canvas 55 MkII, paste prima bij m'n Atari en heel wat games ondersteunde deze module rechtstreeks, wat een tijd. Gekocht met geld dat ik verdiende met vakantiewerk als magazijnier(tje) in een overslagdepot.

Origineel geplaatst door Hover
Was ook m'n eerste, heb hem tijdens de grote forummeeting in Venlo kado gedaan aan ... ik weet zelfs niet meer aan wie :confused:
Aan CraZ!

Mijn eerste synthje was toch de vl-tone:
casiovltone.jpg

Maar dat was toen speelgoed. Mijn allereerste echte synth die ik bewust om het synthzijn gekocht heb is de MC-303. Destijds net ui, dus voor meer dan 1000 gulden geloof ik. Ik kreeg er wel een mackie 1402 VLZ voor niets bij. Een lotterij gewonnen bij Eindhoven Musical Instruments! :)

Origineel geplaatst door sensoryoverload
Novation Bassstation ( keyboard version ). Gekocht in 1994 omdat het een van de eerste nieuwerwetse analoge synths was. En je kon er leuke acid-geluidjes mee maken en er zaten voor die tijd erg veel knoppen op. :)

Novation%20-%20BassStation.jpg

Mijn eerste apparaat en motivatie is volledig gelijk aan die van sensoryoverload! :biertje::biertje:

Back