wat was jullie eerste synth ,/app

heb je m nog? Ik wel!
nee, ik moest hem na 6 maanden al weer verkopen helaas... werd ontslagen en had toen geen centjes meer om mn moeder terug te betalen. Nooit meer iets op de pof gekocht!

heb het zo'n 20 jaar later weer een beetje goed gemaakt door een puntgaaf exemplaar (inclusief de orginele patchcords!) voor een zacht prijsje over te nemen van een kennis. Maar zo'n hechte band als met die allereerste synth bouw je nooit meer op...

Een JX-305. Niet erg spannend meer, maar veel van geleerd. Heb hem niet meer trouwens.

Mijn eerste was een Casio, rond 1984 geloof ik. Mijn eerste echte synth was een Yamaha QY-10 in 1990, geloof ik. Voor 300 gulden geloof ik gekocht van een gast die met de Spiderzs speelde. Die gast had toen van die ASR's staan.

Mijn eerste synth / app.

Mijn eerste synth / app.

Eerst kwamen de Casio SA-1 (presentje van de boekenclub) en daarna de Casio HT-700, van mijn eerste vakantiegeld, in huis.
Ik twijfelde toen nog om niet beter en mits afbetaling, een Roland JX-1 en een R8m drummodule te kopen.

Goed één jaar later mijn eerste échte synth gekocht van een collega radiomaker,
de Roland SH-101 voor 7500 Belgische franken.
Die heb ik later aangevuld met een tweedehands Viscount EFX-2. :P

Eerst 1 of andere Casio bij de V&D vandaan (toen ik 14 was ofzo). Daarna mijn eerste echte gear: een splinternieuwe Crumar Bit One en Korg KPR-77. Al vrij vlot geruild tegen interessantere spullen :)
Ik bedenk me net dat die Casio nog wel es bij m'n ouwe lui op zolder kan liggen. Toch es even vragen als ik er weer es ben.

als een orgel ook meetelt dan ben ik al sinds eind jaren 70 bezig... en qua synthese vanaf 1983 met de C64...

ik ook by mn tante op een houtvlot :okdan:

na by mn tante idd op der organ elka ..met kopgehorer op ..vet hebk vast nog fotoos van
wask 6 ..denkik

eerste synth was een Korg MS-20, nieuw gekocht in 1980 voor als ik me goed herinner 1475 harde guldens.

ja hoor net as .....nu netjes ;-]]]]

ik dx9 erg hey was dat
atarie
met syntecno ..later mc202
eertse echte analogie
juno106
drumstation

oh eerst tr606 daarna r8 mk2 vanwege dat de tr606 geen midi had :D

maar eind jaren 70 kon je het net als ik gewoon zittend op zo'n orgel bankje neem ik aan? ;)

Gheheh,.. eind jaren 70 kon ik niet 10 seconden stilzitten zonder wat te slopen,.. Orgel en bankje hebben t beide niet overleefd!
Alle dagen heel druk (adhd) noemt men dat nu,.. toen heette je gewoon "Dat rotjong" :dubbel:

Mijn 1ste : Kawai 100F. Ik was 17 jaar & hij 650 gulden. Gekocht in Leeuwarden, achterop de fiets mee naar huis vervoerd. Heb m nog en doet t nog. In al die jaren een keer geserviced door de heer Senso. In 2008 nog deel van mn set-upje voor een theatertour. Zoals bekend ruilde iedereen in de jaeren 80/90 zn oude sinties in voor nieuwereduurderebetereslechterelelijkere. Die mensen zijn nu allemaal dood en moeten in het vagevuur verplicht de hele dag naar de orgelpreset van de Korg M1 luisteren.:duivels:
Die Korg M1 heb ik trouwens ook nog. Sinties wegdoen is niet lief.

Die mensen zijn nu allemaal dood en moeten in het vagevuur verplicht de hele dag naar de orgelpreset van de Korg M1 luisteren.:duivels:

Ouch. Gelukkig ben je niet zo sadistisch dat je de piano-preset daar voor gebruikt, dat is pas echt helse marteling.

Eerste keyboard: GEM DSK3, gekocht met mijn ouders in de winkel
Eerste Synth: Korg Poly 800, gekocht van mijn muziekleraar op school voor ik meen iets van 150 gulden ofzo ivm een defecte joystick (die snel te fixen was met een paperclip en wat secondelijm :) )
Eerste drumpcomputert: Sony Drumpad dingetje in de aanbieding bij Correct
Eerste draaitafels: Duals, gevonden bij een vuilcontainer en een Technics SL1900 ofzo
Eerste kepjoeter: Commodore 64, voor sinterklaas gekregen
Eerste mixertje: Inkel MX800, voor verjaardag gekregen
Eerste masterkeyboard: Akai MX73, gekocht via marktplaats geloof ik.

Ah good times :)

Back