wat was jullie eerste synth ,/app

Eerst deze:
Amiga%202000%20and%20500.jpg

Toen deze:

BOSS_DR-202_MAIN2.jpg

Toen deze:
Roland_TR-808_drum_machine.jpg

Toen deze:
Sh101.jpg

En vanaf daar weet ik het nie meer..

mijn eerste module : Roland D110 (nog steeds in bezit/use)
mijn eerste synth : Roland D 50 (nog steeds in bezit/use)

Mijn eerse synth's: Korg Sigma en Roland juno 106. Beiden niet meer in bezit. Verder nog gehad: Roland D-50, U-220, JV1080, Fantom X7 (still in use), V-Synth (for sale) V-Synth GT (still in use) R5, VS880, VS1680, VS2480 (for sale) XV5080 (still in use), spd-20 (still in use) Ensoniq SQ80(still in use), VFX-SD, VFX SD2, EPS-16+, TS10 (still in use), EMU-Emulator 4 (for sale)

XV-5080, SpD-20

eerste synth was een Korg MS-20, nieuw gekocht in 1980 voor als ik me goed herinner 1475 harde guldens.

eerste synth

eerste synth

mooi om te lezen als die herinneringen...
de mijne: yamaha cs 60, eeeeuh 1980

Attachments

• cs60.jpg
    cs60.jpg
    52,2 KB · Bekeken: 94
Ja, mijn eerste echte synth was een echte Yamaha pss-470. Mag je 't een synth noemen? Nou, 't is een van de weinige keyboards uit de oude tijd waar je wel degelijk met envelopes en filters kon pielen, met meer real-time control dan alle bakken van de 10 jaar daarna. Was goed voor mijn eerste Jarre imitaties.
Daarna een Kawai K4, als echte synth.
Maar inmiddels is de K4 meer dan bejaard en al lang verdwenen, maar de pss-470 (inmiddels een pss-570) prijkt weer in mijn collectie, want is echt een leuk ding.
yamaha_pss470.jpg

Ik ben begonnen met een Yamaha SY-22 rond 1990. Niet echt een romantische synthesizer, maar je kon er toch leuke dingen mee doen en ik heb veel geleerd over MIDI door met dat ding te werken in combinatie met mijn Amiga. Ik heb hem nog steeds, trouwens, maar het klavier is naar zijn malle moer. Ik twijfel over hem eens laten fixen, puur uit nostalgische overwegingen. Voor de sound hoeft het niet, in ieder geval. De vector-joystick is echter misschien wel een leuke MIDI-controller.

het doet mij een groot genoegen jullie aan te kunnen kondigen ;
rapapapap,....; een nieuwe thread ,

wat was jullie eerste synth /app,
geef ook toelichting waarom je hiervoor koos ;
-toevallig
-geldgebrek
-gekregen, wie is niet zo begonnen ,....
-alle muziek app doen mee
dus synths,drumdozen acoustische /electrische
WHATever
reacties ,...
de mijne ,...hmmmm na lang kraken in mn brain ,....;
volgens mij had ik van iemand een dx 9 geleend en met mn pas gekochte atari
ging ik proberen een stukje te maken ,..!!!nou nou
wat nog niet eens muziek mocht eten
laat staan dat ik wat van die DX begreep ,not dus
wel erg gedurft ,[vindt ik nu ]
met een dx beginnen ,....maar goed ff een picture

ja hoor wask al vanaf 2003 r-ond
daarvoor rondroyd whooo wordt egt oud
:okdan::P:D

ca 1982-84
De eerste synth was een eigen gebouwde monofone. Een technische vriend had een schema in een elektronica blaadje zien staan en vond het wel leuk om die te bouwen. Ik betaalde hem 300 gulden voor de onderdelen. Ding was vreselijk en ontstemde om de paar seconden.

1985
Een Korg Poly 800 2e hands voor 1400-1600 gulden.

JX3P als "orgeltje" voor ons garagerock groepje eind jaren 80. Ik denk dat die rond 12.000 belgische franken kostte (~300 euro) - tweedehands. We gebruikten enkel de orgel geluidjes en de Churchbell preset. Pas na enkele jaren ook wat andere geluiden beginnen programeren. Waar: muziekwinkel ergens in Antwerpen (naar Wilrijk op, maar de naam ontsnapt me nu).

als een orgel ook meetelt dan ben ik al sinds eind jaren 70 bezig... en qua synthese vanaf 1983 met de C64...
Hee,.. ik "speelde" al orgel in 68 toen ik net kon lopen en als ik op mn tenen stond net bij de toetsen kon komen. :D

philips pmc nogwat 25 euro bij de v en d
toen mc 303
toen minikorg 700s via de thuiszorg waar ik werkte
toen juno 6 idem
toen dx7 idem
toen nog vele anderen

Back