Welke schijfjes zijn het beste

phochos

Berliner School Artist
Ik heb de laatste tijd met branden van mijn cd schijfjes nogal problemen met hangen of overslaan van de pas gebrande schijfjes. Welke typen gebruiken jullie en zijn in jullie ogen de beste om te gebruiken.

Phochos

Het kan ook je lezer ( speler) zijn, en ik vraag me af op welke snelheid je brandt?

Ik heb met verschillende merken nooit problemen eerlijk gezegd.

ik koop meestal die bij de Lidl, of action :) nooit trubbles.
lekker op lage branden, en dan eens kijken of ie het doet.

ff checkke;
heb je ineens andere cds gehaald?
gebruik je een andere cd speler dan vroegah?
Doet ie ut in de auto of bij de buurman wel gewoon?

zo nee, dan kan je cd spelert kaduuk zijn..
zo nee bij de buurman, dan zou t aan het branden of de cd zelf kunnen liggen...

latersz

Ik heb de laatste tijd met branden van mijn cd schijfjes nogal problemen
bied je nummers toch gewoon aan als 320 kbps MP3 (webrelease) en laat mensen dan zelf maar de keuze om ze te branden op CD...
voordeel is dat het jou aanzienlijk werk scheelt en verantwoordelijkheid want je bied immers niet het medium aan maar alleen de tracks...
rijk word je er toch niet van dus waarom nog zoveel moeite doen met branden, printen van hoesje en verzending?

tot zover deze aanrader, succes!

6 heeft een punt

Wie zegt dat hij voor anderen brandt en niet gewoon voor zichzelf?

Heeft ie al een grafisch ontwerper gevonden?

bied je nummers toch gewoon aan als 320 kbps MP3 (webrelease) en laat mensen dan zelf maar de keuze om ze te branden op CD...
voordeel is dat het jou aanzienlijk werk scheelt en verantwoordelijkheid want je bied immers niet het medium aan maar alleen de tracks...
rijk word je er toch niet van dus waarom nog zoveel moeite doen met branden, printen van hoesje en verzending?

tot zover deze aanrader, succes!

Hoi 6,

Daar heb je misschien gelijk in, wellicht is dat inderdaad een betere oplossing. Maar ik maak voor mezelf altijd een exemplaar om te laten horen als er iemand bij me op bezoek is. En helaas zijn de laatste cd's die ik gebrand heb, allemaal bagger. Ik brand ze op 16 speed, misschien is dat te snel en moet het op 8 speed of zoiets.

Phochos

selling_out_550.png

Ik ga vanaf binnenkort alle stukken muziek per cd als mp3 op Orion Records zetten, op de website dus. Moet nog even bekijken hoe ik alles door kan linken e.d. maar het is inderdaad lucratiever om mp3 op mijn website te plaatsen dan eens in de maand een cd-tje te verkopen.
Misschien dat ik volgend jaar een echte cd bij Groove Unlimited van Ron Boots laat maken met mijn beste stukken erop, wellicht dat het dan een dubbelcd wordt.

Phochos

Maar ik maak voor mezelf altijd een exemplaar om te laten horen als er iemand bij me op bezoek is.
ook dan kan je toch gewoon een MP3 laten horen?
of zelfs het origineel direct vanuit de sequencer (nou ja, ALS je dan nog al je gear hebt voor het desbetreffende nummer dan :D)
het is inderdaad lucratiever om mp3 op mijn website te plaatsen dan eens in de maand een cd-tje te verkopen.
mja lucratief... je hebt sowieso iig geen kosten en werk meer qua medium dus dat scheelt aanzienlijk...

ook dan kan je toch gewoon een MP3 laten horen?
of zelfs het origineel direct vanuit de sequencer (nou ja, ALS je dan nog al je gear hebt voor het desbetreffende nummer dan :D)

mja lucratief... je hebt sowieso iig geen kosten en werk meer qua medium dus dat scheelt aanzienlijk...

Ja, ik heb sinds kort een mp3 speler in de huiskamer gekoppeld aan mijn installatie, dus heb ik zoiezo geen eigen cd's meer nodig, de nummers kan ik gewoon via dat medium draaien.

Mijn website is op grote lijnen aangepakt, is nu ook een blog aanweezig zodat jullie kunnen reageren.

Jos

Hoi 6,

Daar heb je misschien gelijk in, wellicht is dat inderdaad een betere oplossing. Maar ik maak voor mezelf altijd een exemplaar om te laten horen als er iemand bij me op bezoek is. En helaas zijn de laatste cd's die ik gebrand heb, allemaal bagger. Ik brand ze op 16 speed, misschien is dat te snel en moet het op 8 speed of zoiets.

Phochos

Denk dat dat geen probleem moet zijn op 16... maar ik heb zo de indruk , dat je dr ook wel een heleboel mee hebt gebrand?:D van mij had laatst ook kuren, nieuwe drin... en kon weer fikken! denk dat t je brander is...:(

Denk dat dat geen probleem moet zijn op 16... maar ik heb zo de indruk , dat je dr ook wel een heleboel mee hebt gebrand?:D van mij had laatst ook kuren, nieuwe drin... en kon weer fikken! denk dat t je brander is...:(

Zet jij je muziek op tijdens het fikken of moet ik me daar iets anders bij voorstellen???:D

Zet jij je muziek op tijdens het fikken of moet ik me daar iets anders bij voorstellen???:D

ghe ghe.... ooh ja hoor tijdens t branden een interlude muziekie....;) maar heb mijn brander toen bij iemand anders geprobeerd en wat bleek? ook daar daar gezeur... anders neem je de files ff mee naar een ander en probeer je daar te branden... kijken of t watr uitmaakt? iig succes.. altijd vervelend happerende machines

ghe ghe.... ooh ja hoor tijdens t branden een interlude muziekie....;) maar heb mijn brander toen bij iemand anders geprobeerd en wat bleek? ook daar daar gezeur... anders neem je de files ff mee naar een ander en probeer je daar te branden... kijken of t watr uitmaakt? iig succes.. altijd vervelend happerende machines

Ik heb een nieuwe computer staann naast degene waarop ik altijd brandde, kijken of het daar wel op lukt. Maar ga toch wel voor het uploaden van mp3's op mijjn website.

Jos

Back