Ook een Budget Modular bouwen?

dat zou wel eens kunnen. In ieder geval zit ik niet te wachten op meer miserie met flutschroefdraad, dus voor ik nog eens bestel zou ik graag zeker zijn dat ik een beetje kwaliteit in huis haal. Dick Best zou wel handig zijn, aangezien ik al de rest daar ook bestel. Maar van de vorige lichting jacks werd ik dus niet vrolijk...Misschien dan toch maar eens elders de chassisdelen bestellen.

Zo, net terug van een metaalbedrijf:
26 euro voor deze hoop plaatjes in 1,5mm alu:
128.5mm x 40.5mm - 10stuks
128.5mm x 50.5mm - 10stuks
128.5mm x 60.5mm - 10stuks
128.5mm x 71mm - 10stuks
128.5mm x 81mm - 10stuks

Valt goed mee vind ik.

Geen geld, mooi zo! Is anderhalf mm een beetje stevig? Ik heb zelf 2 mm en een deel 2,5 mm (wat dus wat miserie is voor jacks). Maar dat is wel 6U hoog...

Alu is er in verschillende hardheden natuurlijk. Eigenlijk wil je vrij hard zodat het zo dun mogelijk kan blijven en je weinig gezeik hebt met panelcomponenten, maar niet te hard zodat het nog een beetje met huis-tuin-en-keukenspullen te boren is.

Neen.

(Ik denk dat er sowieso niemand werkt in het leger. :D)

Maar goed, on topic. Ik zie dat mouser vanaf 75€ gratis verzending heeft. Dat maakt het interessant om daar te bestellen, maar dan moet ik wel meer dan enkel jackchassis kopen...Ik vind mijn weg nog niet zo goed op de site. Hebben ze daar voedingtrafootjes? Kleintjes van 18V pakweg anderhalf ampere ofzo. En assortimenten weerstanden (dus 1 doos met bv 20 van elke waarde uit een reeks). Dat zijn dingen die me misschien naar de 75€ gaan brengen, maar die ik niet kan vinden op de site. Niet dat mijn modular budget is, maar hij moet ook weer niet duurder dan nodig worden.

dat aluminium is eerlijk verkregen.

De opmerking neem ik graag terug; ik kan niet voor iedereen spreken maar degenen die ik ken werken inderdaad wel stevig door. Behalve op missie in een land als Benin, uiteraard. :D

On topic: hmmmm Dick Best is een stuk goedkoper op de trafo's die ik zoek... Zo kom ik natuurlijk ook niet aan de gratis verzendingskosten bij Mouser. :) Nu heeft onze eigen elektroboer wel relatief goede (afgaande op de foto) aan 0,63€ per stuk (tenzij zijn webprijs weer eens niet klopt met de winkelprijs...)

jack2.5scmono.jpg

jij ziet ook alles.

Bij 3,5 mm geeft boer elektro me volgende keuze:

jack3.5scstereo.jpg

jack3.5scmono.jpg

Die bovenste is de goedkoopste en lijkt me lange en stevige schroefdraad te hebben. Ik vraag me alleen af of ze niet te groot zijn; of ik bv een LFO module waar de jacks dicht bij elkaar zitten hiermee wel kan bestukken. De onderste heeft zo te zien iets langere schroefdraad, maar ik weet niet of die wel degelijk is.

Die bovenste is in ieder geval een halve euro (volgens zijn website...), dus daarvoor moet ik niet naar Mouser gaan. Nu heeft de e-boer hier wel de neiging om een kleine voorraad te hebben, dus mogelijk zal 100 stuks vragen hem een klein probleempje geven...(en dan moet hij bijbestellen en is de prijs plots gestegen etc...)

Laatst gewijzigd:
wacht even met bestellen.
misschien kan ik aan een voorraadje goeie komen voor een leuke prijs.
volgende week weet ik meer.
het zijn open typen, ik zal morgen even de maat nemen.
geef even de benodigde aantallen, dan kan ik een prijs opvragen:okdan:

:mega:

Die bovenste is de goedkoopste en lijkt me lange en stevige schroefdraad te hebben.

Die heb ik hier ook liggen (ja, ik heb dit hele traject ook al gedaan, alleen heb ik overal samples van besteld zodat het niet bij gissen bleef :D). Totale lengte hals is 3mm. Schroefdraad is redelijk, alleen het moertje is weer erg fragiel.

De open types gebruikte ik ook redelijk veel omdat de hals daarvan net wat langer is (totdat ik tegen die kunststof Kobicons aanliep natuurlijk).

Ik kan wel even kijken of ik een familieportret kan maken waar je de verschillen goed op kunt zien...

een vraag over het laatste gedeelte van dit topic:

hebben jullie het over 2,5 mm mini jack-ingangen?

ik krijg er ook straks mee te maken.

wacht even met bestellen.
misschien kan ik aan een voorraadje goeie komen voor een leuke prijs.
volgende week weet ik meer.
het zijn open typen, ik zal morgen even de maat nemen.
geef even de benodigde aantallen, dan kan ik een prijs opvragen:okdan:

:mega:

Klinkt interessant! Als de vocoder bij gelegenheid :kroon: af is, dan kom ik de hele mikmak gewoon in 1 keer afhalen.

Aantal: 170

(Veel he. :) Maar dan kan ik die van Dick Best verkopen. Iemand die met dunne frontpanelen werkt is er mee gediend, dan is er genoeg draad voor een stevige verbinding).

Laat wel even de prijs voor de jacks weten (en een fotootje of de maten is inderdaad ook leuk) voor ik bevestig. Ik wil er niet aan failliet gaan ;)

Back