Fenix XL (Dutch synth)

LOL....dat ken ik. Ik heb het hele bedrag alweer uitgegeven aan andere apparatuur :D Tot even snel geld opzij zetten!
yeps... dat dus (bijna) :D ....
dan heb ik al een poos geen grote aankoop gedaan.....
behalve wat pcb's en kitjes....

als groep 1 is uitgeleverd zal 't, denk ik, nog 2 tot 4 maanden duren totdat ik aan de beurt ben :okdan:

Volgens mij heeft Bert heel stilletjes nieuwe foto's op zijn website gezet:

Attachments

• FII-wood.jpg
    FII-wood.jpg
    97,7 KB · Bekeken: 97
  • FII-II-19.jpg
    FII-II-19.jpg
    89,7 KB · Bekeken: 101
Ik kan potverdikkie niet wachten... :( Hoe lang zou het nog duren, groep 14??

Anyway, om me alvast voor te bereiden.. waren er nog mensen die banana kabels konden regelen? Misschien mensen die achteraf nog meer "pomona" kabels willen? Dan doe ik namelijk mee!

En hoe sluiten we de boel aan via een cv converter? banana naar minijack?

Dat laatste lijkt me trouwens logisch Banaan -> Mini. Mijn vraag was meer of iemand die kabels in de loop v/d tijd voor mij kan maken..

Ik kan potverdikkie niet wachten... :( Hoe lang zou het nog duren, groep 14??

En hoe sluiten we de boel aan via een cv converter? banana naar minijack?

Volgens mij zit ik ook in groep 14 :okdan:

Wbt de cv converter....je kunt een eurorack module, die "van <-> naar" alle formaten converteert, nemen zoals deze:

http://www.makenoisemusic.com/formatjumbler.html

of je maakt zelf zo'n module (of rack). Volgens mij is het niet zo moeilijk....je moet volgens mij de aarde weglaten maar weet nog niet hoe en wat. Ga zelf een soort rack maken die van jack-minijack-banana converteert aangezien ik diverse systemen hier heb staan. Tips zijn altijd welkom!

Dan wordt het waarschijnlijk een minicase met formatjumbler en als het past een quantizer. ben nu al aan het kijken of ik de fenix kan aanvullen met een mooi m-class paneel van Serge...

Reactie van Bert betreft aansturing met een cv converter:

Op de achterkant van de fenix zitten 6 minijack die gaan naar 6 banaan sockets aan de voorkant. Je kan de kenton aansluiten via de minijack aan de achterkant en je hebt banaanaansluitingen aan de voorkant.
Je hoeft hiervoor niets te maken .

Ik zeg beter!

Zou er al een handleiding zijn? Ben erg benieuwd naar alle features e.d.. Bert is niet royaal met informatie verstrekken :D

Zijn beide al een paar maanden gereed. Een ander forumlid heeft beide Engelstalige manuals helemaal gecorrigeerd, wat trouwens een flinke klus blijkt te zijn geweest;) Hij heeft het Bert gratis aangeboden 'uit respect', maar heeft 'm nog nooit ontmoet of aan de telefoon gehad.

Heb de drafts jammergenoeg niet kunnen inzien, vond -ie 'not done' zonder toestemming. Wel paar keer flinke stapels printjes van verschillende versies zien liggen, en af en toe stiekum een blik gegooid op een scherm met overleg over voorgestelde correcties en de nodige technische uitleg van Bert op complexe dingen.

Back