behringer mdx compressor vertraging

sander815

datebest.net - visit website and win smartphone!
ik had altijd gedacht dat tijdens live optredens een simpel behringer compressortje op de aux sends niet tot vertraging zou leiden. Nu hebben we onlangs een optreden gehad waarbij gelijktijdig video opnames werden gemaakt(geluid via subuitgang van de mixer).
Nu viel het me op dat er, hetzij weinig, vertraging in het geluid zat tijdens het bekijken van de opnames. Dat is wel te corrigeren in de montage, maar in de live uitzending zat wat vertraging

Kan zon behringer vertrgaing geven in het geluid?
Hebben duurdere(betere) merken daar geen last van?

Op jouw vraag kan ik geen antwoord geven, maar ik heb wel een tegenvraag: waarom sluit je een compressor aan op een aux send? Een compressor heeft normalerwijze een juiste werking als je hem aansluit op een insert.

Tevens is het zo dat ik aanneem dat je niet alle signalen van het live optreden alleen maar door de Behringer stuurt? Dus alle andere signalen die niet via die send gaan, zouden geen vertraging moeten hebben, maar enkel het signaal wat je via de send gerout hebt? Is dat het geval of niet? Anders ligt het in ieder geval niet aan de compressor.

wegens het gebrek aan meerdere compressor limiters en dat ik alleen de spraak (5 kanalen) wil limiten(low budget live registratie)
Een ander kanaal was een video die speelde, die loopt wel synchroon

kan de vertraging komen door de aux send? Lijkt me ook sterk

edit: geluid loopt wel achter(ca 100ms). Vreemde is dat in de eerste 10 min geen probleem is

Laatst gewijzigd:
Die Behringer compressors zijn toch gewoon analoog? Dan kan er geen sprake zijn van vertraging door die compressor..

Back