Virtueel geheugen windows xp optimimaliseren voor windows xp32bit

ook niet helemaal, wanneer je nu een SSD koopt en win7 draait dan hoef je er niks aan te doen (want dan werkt TRIM en garbage collection namelijk standaard al)

en een SSD is echt VEEEEEEEEEEEEEEEL sneller (en stiller!!!)dan welke hardisk dan ook.
voor OS & samples sowieso een aanrader.

Ik heb geen ervaring met Win7, draai zelf nogsteeds WinXP.
TRIM en garbage collection heeft toch niks te maken met de levensduur van een SSD?

Idd een SSD is veel sneller, en stiller, maar om het ook voor samples te gebruiken... beetje raar maargoed, dat moet iedereen zelf maar weten.

Ik zou iig kiezen voor 1 SSD voor het OS, en 1 standaard 7200 / 10.000 RPM HDD voor samples en windows temp gedeelte.

juist wel, en samples laden veel sneller, grote patches als in Nexus en Omnisphere ook

http://en.wikipedia.org/wiki/TRIM is voor performance, niet direct om de levensduur te vergroten.
Garbage collection is om geheugen vrij maken, tenminste zo werkt het met Java geloof ik ( heb alleen ervaring met C++, daar zit geen G.C. in ).
Ook niet direct om levensduur te vergroten, lijkt me.

Veel schrijven verkleint de levensduur iig, maar als er alleen ingeladen wordt zal het meevallen.
Veel intern geheugen lijkt me btw een beter plan wanneer je veel met samples werkt.

Cya. :doei:

Laatst gewijzigd:
Back