JEN SX1000

_Martin_

Stamgast
Ik heb hier nog een mooie JEN SX1000 staan.

Beetje meer info:
Alle toetsen zijn losgeweest en heb ik schoongemaakt.
De potmeters en schakelaars kraken niet, geen beschadigingen op het front, hij heeft zelfs alle gekleurde knopjes nog, evenals 5 van de originele patch-sheets. (Ik meen dat er van oorsprong 7 waren?)
Verder heb ik er nog een extra M110 (oscolator chip) als reserve bij.

In de filters heb ik een paar C'tjes vervangen door betere versies en de ingang van de VCO iets "laag doorlaatbaarder" gemaakt.
(Bovenstaande geeft een wat prettiger warmer geluid. Zie ook de mod's van : http://www.milton.arachsys.com/nj71/index.php?menu=2&submenu=4&subsubmenu=1 )

Ik heb zitten twijfelen om nog meer modificaties door te voeren, maar dat ging niet lukken zonder extra schakelaars etc. aan de buitenkant aan te brengen. En dat is eigenlijk wel weer zonde, omdat hij er nog zo goed uit ziet.

Al met al een leuk analoog bakkie, welke hier eigenlijk niets staat te doen.
Wat zou ik eventueel hier voor kunnen vragen?
Je ziet ze niet echt veel meer... Ten minste in deze staat.

paar jaar terug 1 gekocht en verkocht voor 200 (naar smackos gegaan)

ik heb er een maandje terug een overgenomen, hier op het forum, voor 250 euro. die was trouwens ook in perfecte staat.
dat leek en lijkt me niet onredelijk, grote nadeel is dat hij geen cv/gate ingangen heeft en dat is voor veel mensen een onoverkomelijk nadeel.

als ik heel eerlijk ben, is 250 te weinig misschien, want de sound is heel goed, dat was ik eigenlijk vergeten - hoe goed die jen klonk/klinkt. maar dat zal je zelf ook weten.

hoewel beperkt ( 1 vco 1 lfo beperkte modulatie routing) is het wel allemaal lekker analoog, engels-achtig.
vco is dik in orde en het filter zeker niet slecht. envelopes ook behoorlijk snel en bruikbaar.

als er wederom niemand hapt wil ik er graag nog eentje bij!

Laatst gewijzigd:
Inderdaad, na dat ik alleen maar VA synths in het echt had gehoord, begon ik bij deze synth pas voor het eerst het verschil tussen analoog en VA te beleven. (Tenminste vergeleken bij mijn OB-12 en MS2000)

Tijd om door te sparen voor een luxere analoog, of een VA die nog weer meer analoog klinkt 8~

paar jaar terug 1 gekocht en verkocht voor 200 (naar smackos gegaan)

ik heb er een maandje terug een overgenomen, hier op het forum, voor 250 euro. die was trouwens ook in perfecte staat.
dat leek en lijkt me niet onredelijk, grote nadeel is dat hij geen cv/gate ingangen heeft en dat is voor veel mensen een onoverkomelijk nadeel.

als ik heel eerlijk ben, is 250 te weinig misschien, want de sound is heel goed, dat was ik eigenlijk vergeten - hoe goed die jen klonk/klinkt. maar dat zal je zelf ook weten.

hoewel beperkt ( 1 vco 1 lfo beperkte modulatie routing) is het wel allemaal lekker analoog, engels-achtig.
vco is dik in orde en het filter zeker niet slecht. envelopes ook behoorlijk snel en bruikbaar.

als er wederom niemand hapt wil ik er graag nog eentje bij!

Back