Ode aan de Neptunes

Best relaxe track, vooral na een aantal minuren vindt ik het wat beter worden. Aan de beat programming valt me niks op. Zou iedereen op kunnen komen, niet echt iets wat persee met de Neptunes vergeleken hoeft te worden. Sterker nog, nu ik voor de 2de keer even goed luister, hoor ik echt niks bijzonders aan de beat. Waarschijnlijk heb ik en vele anderen de beat zo ook wel eens geprogrammeerd. Maar daar is natuurlijk niks mis mee.

Ik hoor voornamelijk boom tjak, tjiek tjiek tjak :D

ik vind het zeker een goeie track alleen jah die compressie is toch wel een beetje te soms... verder tja neptunes styl ik weet niet, die gebruiken zo wie zo toch ook meer akoestische instrumenten wat iemand al voor me zei jij zit toch wat meer tegen de dance/house richting met een swing beatje...

maaruh tis zeker wel een goeie track mischien toch maar iets minder compressie er in, dan knalt de bassdrum er wat meer in..:okdan:

deze verdient een plaatsje op mijn hd , goeie track !..

leuk stukkie, swingt lekker, en de break die inzet op 2:25 vind ik eigenlijk het beste uit de verf komen.
Daarna (3:28 ofzo) gooi je de zaak naar mijn smaak weer iets te ver dicht en krijgt het geluid steeds minder adem.

Bedoel me niet verkeerd, maar als ik dit had gemaakt had ik niet zo hoog van de toren geblazen ;)

Ik vind toch dat je te ver bent gegaan, en wel hierom:

Kijk als je zegt: deze track heeft een lelijke nasale sound,,, en bovendien heb je geen lekker nummer en geen lekkere sound" Kan je niet meer zeggen dat jij deze track beoordeeld vanuit je eigen smaak omdat je het retorisch stelt. Je zegt: je HEBT geen lekker nummer, en het HEEFT een lelijke nasale sound.

Als je vanuit eigen smaak iets beoordeeld zeg je: IK VIND het geen lekker nummer, en ik VIND het een lelijke nasale sound en laat je verder iemand in zijn waarde.

En verder ben je helemaal niet constructief in je post want je bent pas constructief wanneer je zegt hoe iets verbeterd zou kunnen worden,,, en dat doe je ook niet.
Ik hoop niet dat er zo'n sfeer hier ontstaat dat mensen minder tracks gaan posten omdat ze bang zijn voor reacties zoals deze. Ik zou het kwetsend vinden als iemand op zo'n manier als de jouwe zou reageren op mijn tracks en ik hoop dus ook niet dat andere mensen dit overkomt.

Dit wilde toch eventjes kwijt, no hard feelings right???:biertje:

Origineel geplaatst door n0_key
Jammer dat je het zo opvat, maar zo is het dus niet bedoeld.
Ik loop niemand af te zeiken, maar ik geef gewoon mijn mening, en hoewel ik er niet omheen lul, doe ik niet vervelend en speel ik niet op de man.

Constructief? In mijn stukje kaart ik de algehele sound, de compressie en de manier van programmeren aan.

Ik geef netjes aan wat ik er van vind. Soms is het leven hard, zeker als je jezelf zo'n hoogvlieger vind dat je je eigen stijl rechtstreeks vergelijkt met het -IMO- beste productie/composerteam in de wereld op dit moment.

En als je dit vervelend vindt, blijf dan maar ver weg van de grote boze buitenwereld...

Origineel geplaatst door gnudde
leuk stukkie, swingt lekker, en de break die inzet op 2:25 vind ik eigenlijk het beste uit de verf komen.
Daarna (3:28 ofzo) gooi je de zaak naar mijn smaak weer iets te ver dicht en krijgt het geluid steeds minder adem.

Bedoel me niet verkeerd, maar als ik dit had gemaakt had ik niet zo hoog van de toren geblazen ;)

ik vraag me echt elke keer maar weer af wat ik dan precies gezegd heb dat jou en bepaalde mensen doet zeggen dat ik hoog van de toren blaas? Heb ik gezegd dat ik een goeie producer ben? dat ik een ster ben die nog niet ontdekt is? heb iik gezegd dat ik beter ben dan jij of een ander?

of heb ik gezegd dat ik geinspireerd ben door bepaalde mensen, heb ik gezegd dat de stijl van div. top producers, ik overeen vind komen met die van mij, niet kwalitatief maar wel qua smaak en stijl.. je leest wat je wilt lezen

verder bedankt voor je bijdrage, ik zal eens kijken of het meer open laten van de track werkt voor me
deze week ga ik ook wat stemmen eroverheen gooien die ik van Olaf Mol heb gekregen .. ben benieuwd

Origineel geplaatst door djsirjamez
ik vraag me echt elke keer maar weer af wat ik dan precies gezegd heb dat jou en bepaalde mensen doet zeggen dat ik hoog van de toren blaas? Heb ik gezegd dat ik een goeie producer ben? dat ik een ster ben die nog niet ontdekt is? heb iik gezegd dat ik beter ben dan jij of een ander?

of heb ik gezegd dat ik geinspireerd ben door bepaalde mensen, heb ik gezegd dat de stijl van div. top producers, ik overeen vind komen met die van mij, niet kwalitatief maar wel qua smaak en stijl.. je leest wat je wilt lezen

verder bedankt voor je bijdrage, ik zal eens kijken of het meer open laten van de track werkt voor me
deze week ga ik ook wat stemmen eroverheen gooien die ik van Olaf Mol heb gekregen .. ben benieuwd

mmm effe rustig ademhalen 1.... 2.. 3....

effe vooraf, peace en zo, het is niet mijn levensdoel om mensen af te zeiken, je maakt lekkere shit dus... relaxed.

Wat ik eigenlijk bedoel is dat je in je enthousiasme (en daar is op zich nix verkeerd mee, alleen maar goed) nog wel es wat uitlatingen doet die bij mensen, die daar gevoelig voor zijn, in het verkeerde keelgat kunnen schieten. Niet dat je daar nou direct mee bedoelt wat zij denken te lezen. Het komt alleen soms zo over.

Als je wil kan ik wel wat voorbeelden geven, maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin in, omdat het denk ik alleen maar olie op het vuur is. ik heb in ieder geval Geen anti djsirjamez complex.

dus prop je voeten in je dansschoentjes, zet je afropruik op en je gear aan, en lekker grooven met die hap, daar genieten we allemaal van.

tip: post de volgende keer gewoon alleen de link met de niemand tegen de borst stuitende zin:

"WAVEINDEGULLIEDRNOUVAN?" :D 8o) 8~

Laatst gewijzigd:

Ik denk dat het vooral te maken heeft met het gegeven dat je kennelijk nogal vaak refereert
aan het feit dat je goed bevriend bent met bepaalde bekende DJ's...en dat je jezelf een
heel goede professionele DJ vind... Kennelijk denken sommige mensen hier dat je daarmee
probeert af te dwingen dat men jouw heel erg serieus moet nemen...
Ook hier geldt...men leest wat men wil lezen :)

p.s. mij interessert het geen zak wie je bent ;) , je maakt zo nu en dan leuke tracks, bent veel
dingen nog aan het leren qua productie en compostitie (zoals heel veel mensen hier - met
uitzondering van een paar zuider-buren :) :) ) en er zitten genoeg vordering in zodat
jouw tracks mij nog steeds nieuwsgierig maken.

Origineel geplaatst door equate
Ik denk dat het vooral te maken heeft met het gegeven dat je kennelijk nogal vaak refereert
aan het feit dat je goed bevriend bent met bepaalde bekende DJ's...en dat je jezelf een
heel goede professionele DJ vind... Kennelijk denken sommige mensen hier dat je daarmee
probeert af te dwingen dat men jouw heel erg serieus moet nemen...
Ook hier geldt...men leest wat men wil lezen :)

p.s. mij interessert het geen zak wie je bent ;) , je maakt zo nu en dan leuke tracks, bent veel
dingen nog aan het leren qua productie en compostitie (zoals heel veel mensen hier - met
uitzondering van een paar zuider-buren :) :) ) en er zitten genoeg vordering in zodat
jouw tracks mij nog steeds nieuwsgierig maken.

kijk dit soort uitspraken respecteer ik uitermate. ik snap het wel hoor, ik ben soms wat te enthousiast omdat ik ook veel leer van deze mensen. en ja ik ben ook wel trots dat ik toch wel een aantal dingen bereikt heb, misschien is het ook een beetje frustratie dat sommigen mij benaderen of ik echt net kom kijken en mis ik toch die erkenning die ik denk te verdienen.. begrijp me goed hoor, ik zal mijzelf nooit boven een ander plaatsen.. maar geloof wel in mijn eigen kunnen :D

en ja ik heb op productie nivo nog heel veel te leren ben blij dat je het toch ook merkt dat ik dat dan ook doe haha

Ik ben niet zo heel bekend met de Neptunes.. buiten al die plaatjes op tv waar Pharell in voorkomt. Dat hoge peeeeep geluidje doet me denken aan dat liedje van Clipse 'when the last time....'

Als dj-tool is dit mischien een cool plaatje omdat ik het qua structuur een beetje eentonig vind. Dat 'uh-uh' sampletje vind ik ook wat eentonig worden...
Voor mij heeft het nummer niet echt wat speciaals, ik vind het niet catchy genoeg. Ik vind de beat wel cool, klinkt lekker druk..

Maar ja, dit is wat ik dus van vind.

Ik vind het wel goed dat je je nummers laat horen aan anderen, en ook al krijg je negatieve kritiek, ik zou er toch gewoon meer doorgaan. Er is toch wel wat moed voor nodig om je eigen nummers aan anderen te laten horen.

Ik vind het altijd leuk om te horen wat anderen thuis maken en ben erg nieuwsgierig wat mensen uit welke apparatuur halen... Ikzelf heb nog nooit wat gemaakt wat ik online zou durven zetten, gewoon omdat ik het niet goed genoeg vind.

misschien is het ook een beetje frustratie dat sommigen mij benaderen of ik echt net kom kijken en mis ik toch die erkenning die ik denk te verdienen..

ai, hier gaat het fout..

:bekdicht:

p.s. Probeer ook eens de post van Gnudde te reply-en en lees niet alleen wat je wilt lezen. (zie de tip van Equate ;) )

, misschien is het ook een beetje frustratie dat sommigen mij benaderen of ik echt net kom kijken en mis ik toch die erkenning die ik denk te verdienen.. :D

Ik vind het allemaal best........ erkenning verdienen doe je op deze manier in ieder geval niet.........

Ik heb zelf ook heel veel gedraaid in nederland op de juiste plaatsen en op 3FM en whatever.....maar daardoor verwacht ik echt niet dat mensen me ineens moeten respecteren / erkenning geven ofzo. Ik maak muziek en that's it, en dat ik hier op dit forum wel eens wat muziek post ...prima. Maar het viel me de afgelopen jaar zo enorm op hoe jij met die dj misja loopt te dwepen....echt niet normaal.

Overigens je tune lijkt niet op een ode aan the neptunes......meer een ode aan de repeterende beat.

Ik wil je niet afzeiken met dit stukje, maar je wel even met beide benen op de begane grond brengen / of uit die wolk halen.....*D

Zo, het lijkt hier al wat afgekoeld. Koel.

Mijn mening is dit: Als je erbij zegt: Ode aan Neptunes...dan begrijp ik dat wel als ik naar je melodielijn van die synth luister. Ik noem ze 3-toon melodiën. (Een lange noot op de eerste 1...de 2e op de 2e 1...en nog 1 op de 2e 3...en dan weer terug). Daarentegen associeer ik die 3/noot met meer dan Neptunes.

Voor de rest had ik het er niet uigehaald als je het er niet bij gezegd had. Je geeft ook aan dat het een ode is...een geen kopie. Ik hoor je.

Ik heb dan toch wel een vraag aan je: Als ik aan Neptunes denk, dan denk ik in eerste insantie aan hiphop...mensen die eindelijk (samen met jongens als bijvoorbeeld TimbaLand en Dre) hiphop uit het eindeloze `boemboem/paak!` verhaal gehaald hebben.
Met inachtneming van de voor rap belangrijke OPENHEID inderdaad.
Ik ben niet een diepgaande Neptunes kenner, dus zou voor de rest niet weten wat ze ALLEMAAL gedaan hebben...behalve N.E.R.D., Britney, Justin, Nelly etc etc etc...zo'n beetje de hele charts geloof ik.
Wat mij o.a. bevalt aan hun stijl is dat ze iets van dance erin stoppen.

Waar ik Neptunes dus mee associeer is hiphop...maar laat ik het hier RAPBARE MUZIEK noemen. Voor mij persoonlijk zou dus het belangrijkste aspect zijn: Rapbaar. Deze track komt op mij niet over als rapbaar.
De enige rapstijl die ik hierop in gedachte kan plaatsen komt uit op 2Unlimited/achtige rap. 2brothers onthe 4th floor...jeweetwel. Die jaren ´90 `eurohouse. Brugklasrap. Ik vind het kut-rap in ieder geval.

Mijn vraag: Zie jij iets in mijn argument dat Neptunes `rapbare´ dingen maken?
Zo ja...heb je dit zelf ook in gedachten gehouden bij deze track?
Zo ja: vind je dit rapbaar?
Ik niet namelijk.

Of ging het meer om de melodiesferen?
Wat beat betreft hoor ik wel een lekkere groovepotentie. Ik zou zelf iets meer met pannen van de percussie doen...dat het nét allemaal wat meer heen&weer gaat. Wat Neptunes betreft zou de percussie toch wel flink lichter moeten zijn in mijn oren. Aanwezig als hell, maar wel heel licht. En als ondersteuning van de percussie zou een licht gephasede clavinet (of hoe noemmie die dingen nou) het meer in Neptunesstijl gooien. Volgie me?

Ben benieuwd naar je reactie.
Doe je ding, peace on earth inderdaad.

Groet, Slope

Origineel geplaatst door Slope Creations
Zo, het lijkt hier al wat afgekoeld. Koel.

Mijn mening is dit: Als je erbij zegt: Ode aan Neptunes...dan begrijp ik dat wel als ik naar je melodielijn van die synth luister. Ik noem ze 3-toon melodiën. (Een lange noot op de eerste 1...de 2e op de 2e 1...en nog 1 op de 2e 3...en dan weer terug). Daarentegen associeer ik die 3/noot met meer dan Neptunes.

Voor de rest had ik het er niet uigehaald als je het er niet bij gezegd had. Je geeft ook aan dat het een ode is...een geen kopie. Ik hoor je.

Ik heb dan toch wel een vraag aan je: Als ik aan Neptunes denk, dan denk ik in eerste insantie aan hiphop...mensen die eindelijk (samen met jongens als bijvoorbeeld TimbaLand en Dre) hiphop uit het eindeloze `boemboem/paak!` verhaal gehaald hebben.
Met inachtneming van de voor rap belangrijke OPENHEID inderdaad.
Ik ben niet een diepgaande Neptunes kenner, dus zou voor de rest niet weten wat ze ALLEMAAL gedaan hebben...behalve N.E.R.D., Britney, Justin, Nelly etc etc etc...zo'n beetje de hele charts geloof ik.
Wat mij o.a. bevalt aan hun stijl is dat ze iets van dance erin stoppen.

Waar ik Neptunes dus mee associeer is hiphop...maar laat ik het hier RAPBARE MUZIEK noemen. Voor mij persoonlijk zou dus het belangrijkste aspect zijn: Rapbaar. Deze track komt op mij niet over als rapbaar.
De enige rapstijl die ik hierop in gedachte kan plaatsen komt uit op 2Unlimited/achtige rap. 2brothers onthe 4th floor...jeweetwel. Die jaren ´90 `eurohouse. Brugklasrap. Ik vind het kut-rap in ieder geval.

Mijn vraag: Zie jij iets in mijn argument dat Neptunes `rapbare´ dingen maken?
Zo ja...heb je dit zelf ook in gedachten gehouden bij deze track?
Zo ja: vind je dit rapbaar?
Ik niet namelijk.

Of ging het meer om de melodiesferen?
Wat beat betreft hoor ik wel een lekkere groovepotentie. Ik zou zelf iets meer met pannen van de percussie doen...dat het nét allemaal wat meer heen&weer gaat. Wat Neptunes betreft zou de percussie toch wel flink lichter moeten zijn in mijn oren. Aanwezig als hell, maar wel heel licht. En als ondersteuning van de percussie zou een licht gephasede clavinet (of hoe noemmie die dingen nou) het meer in Neptunesstijl gooien. Volgie me?

Ben benieuwd naar je reactie.
Doe je ding, peace on earth inderdaad.

Groet, Slope

hey man!
tof zulke replies!

ok. ten eerste ben ik zelf opgegroeid met hip hop. het zal dan ook altijd mijn nummer 1 muziek smaak zijn. ik vind zelf altijd wel dat die hip hop feel in mijn beats terug komen. Nu vind ik je beargumentatie over rappen over de beats wel terecht. alleen is dat toch misschien een persoonlijke perceptie. ik vind rap over house tempo beats namelijk echt altijd ruk.. zet method man op een house beat en ik walg. het gaat me meer om die funky drummer feel die in de hip hop beats zitten en die ik altijd in mijn beats probeer te stoppen.

nee dus niet rapbaar maar meer die funk elementen er wel mee kunnen vergelijken. Ook de openheid van de Neptunes hun beats zijn dope. echter, als je de zang en of rap weg haalt dan is die openheid en die funk maar niet swingende beat lijn juist iets wat het tempo terug houdt. voobeeld.

als je een beat hebt zoals de funky drummer :
boem boem bats.. baboem bats..

dan omdat er een pauze zit tussen het eerste deel van de beats en het tweede deel (kik 1 - kik 3) houdt de beats het tempo terug.. maar met zang en rap vul je die flow helemaal op. dat is de kracht van hun beats die de rapper of zanger de mogelijkheid biedt om heel creatief er mee om te gaan.

Is het je opgevallen dat de laatste jaren/maanden de rap stijl heel erg veranderd is omdat de beats niet meer swingen vloeien maar korte takken maken? denk aan Missy Elliot enzo. Nu kwam 50Cents met een meer swing nummer om het contrast te benadrukken.

als je kijkt naar de Neptunes die Wrecks N Effects hebben gedaan dan hoor je dat heel goed. Ik wilde vond hun funk altijd meesterlijk en ook de eigenwijsheid van het gebruikte instrumenten pakket. En dan met nadruk op de aparte beats .. niet doorsnee maar juist , in mijn ogen, hard core hip hop (niet ICE T hardcore, maar hard core in de zin van .. niet commercieel gelikt maar ECHT eigenwijs, echt underground, echt eigenzinnig).

En ja zoals je zei het is een ODE aan hen. Dus meer zo van .. ik maak mijn muziek op mijn manier met mijn eigen visie en smaak! en omdat ik altijd heb gevonden dat mijn smaak perfect overeen kwam met die van hun, dat ik mijn beats programmeer zoals zij maar dan meer opvul om wel die swing/vloei erin te krijgen (voor house is dat gewoon nodig), en dan ook die melodie lijnen, vooral die hoge lead, dat is hip hop in mijn ogen.. misschien niet rapbaar, maar ik bekijk het dan ook alleen vanuit de beats en sound kant en dan vertaald naar house omdat ik er niemand over laat rappen en dus moeten de beats opzichzelf blijven staan en lopen.

Ik zal eens kijken of panning inderdaad werkt. Ik ben soms wat te bang om dat soort dingen te doen. Mede omdat ik mijn beast niet zo open als de Neptunes kan laten want ik maak house en zij maken hip hop. Panning komt voor mij meer tot zijn recht bij langezamere muziek en vooral bij hip hop kun je creatief omgaan met je beats en ruimtelijke invulling.

tot slot. Ik volg je helemaal en vind je reply ook zeer kundig want je luistert echt naar muziek en probeert mij als maker van muziek te begrijpen. dat vind ik sierlijk voor een luisteraar en ook voor een muzikant. Daarnaast is het ook zo dat ik niet alleen door hen ben geinspireerd en dat mijn muziek stijl van maken ook invloeden van andere helden van mij hebben gekregen zoals laurent garnier, armand van helden, jeff mills, frankie bones etc. Soms gebruik ik een synth op een manier zoals ik denk dat laurent garnier hem ook zo hebben gebruikt of zet ik beats in elkaar die overeen zouden kunnen komen met armand van helden.. een beetje hip hop feeling van frankie bones en wat percussie werk van jeff mills .. niet dat ik hun zit te copieren maar geinspireerd door, je leert immers van je voorbeelden. Deze track was een ODE aan Neptunes omdat ik veel naar hun luister nu en mezelf herken in hun stijl. Deze track zal natuurlijk geen copie van hun zijn of zelfs voor anderen niet eens herkenbaar zijn .. maar voor mij heel zeker wel, maar dan met mijn eigen persoonlijke stempel erop :)

Haha. Inderdaad: Rap over beats boven de 120 bpm is over het algemeen kut...maar niet altijd! Ik heb hier een track liggen van...wat zal het zijn... 135 bpm? Een dancetrack voor zangeressenwerk...daar heeft een MC op gefreestyled en dat was zo lekker! Die heeft daar gelijk een 2-tal teksten op geschreven en heeft nu 2 plaatsen in die track.

Ik zou het je heel graag laten horen en dan kijken of je nog steeds vindt dat rap op snelle beats `per defenitie´ kut is ;)

Hou deze boards in de gaten. Ik was sowieso van plan deze track hier te plaatsen voor de kritiek. Ik zal die rapper in de bewuste versie erin mixen...speciaal voor jou hehe.

Met groet, Slope

Haha. Inderdaad: Rap over beats boven de 120 bpm is over het algemeen kut...maar niet altijd! Ik heb hier een track liggen van...wat zal het zijn... 135 bpm? Een dancetrack voor zangeressenwerk...daar heeft een MC op gefreestyled en dat was zo lekker! Die heeft daar gelijk een 2-tal teksten op geschreven en heeft nu 2 plaatsen in die track.

Ik zou het je heel graag laten horen en dan kijken of je nog steeds vindt dat rap op snelle beats `per defenitie´ kut is ;)

Hou deze boards in de gaten. Ik was sowieso van plan deze track hier te plaatsen voor de kritiek. Ik zal die rapper in de bewuste versie erin mixen...speciaal voor jou hehe.

Met groet, Slope

ik ben benieuwd man!

O ja...het is me zeker opgevallen dat rap (eindelijk) nieuwe wegen inslaat. Innovatieve shit is altijd gebeurd, maar nu breekt het ook door.

Het zou tijd worden. Ik weet nog dat een paar maanden geleden op TV zo´n reality-serie was van een boyband die opgericht werd. Kwamen ze bij een producer...een hele grote, dikke kale neger...en die gozer drukt op play...en PATS!!!!! In mijn face...een ongelooflijk bizarre beat...écht niet normaal gewoon. Je zou het in het straatje van jouw track kunnen gooien maar dan met heel veel kleur...ik had écht zoiets van: DIT IS DE SHIT!!

heb de track helaas nooit meer ergens gehoord. Maar wel allemaal andere lekkere dingen

O ja...het is me zeker opgevallen dat rap (eindelijk) nieuwe wegen inslaat. Innovatieve shit is altijd gebeurd, maar nu breekt het ook door.

Het zou tijd worden. Ik weet nog dat een paar maanden geleden op TV zo´n reality-serie was van een boyband die opgericht werd. Kwamen ze bij een producer...een hele grote, dikke kale neger...en die gozer drukt op play...en PATS!!!!! In mijn face...een ongelooflijk bizarre beat...écht niet normaal gewoon. Je zou het in het straatje van jouw track kunnen gooien maar dan met heel veel kleur...ik had écht zoiets van: DIT IS DE SHIT!!

heb de track helaas nooit meer ergens gehoord. Maar wel allemaal andere lekkere dingen

ok dan! dus veel vreten en uitdikken, veel zonnebankies, me kop kaal en wie weet druk ik ooit eens op die play button ;-) ik beloof je nu dat ik dan zeker wat met die track ga doen hahaha

pffff ik wil ook zoveel aandacht voor me tracks
volgende keer ga ik een ode aan Sirjamez maken

misschien dat dat helpt .. ;)

Wie zijn de Neptunes?

ok nu vervuil ik de thread, ik zal de track even downloaden..

ok ik vind het loopje en de percussie enzo best wel wat hebben, en de kwaliteit lijkt me ook goed... maar.... ik ga er nog net niet van swingen :)

Laatst gewijzigd:
Ik vind het eigenlijk wel een lekker nummer en kan de referentie naar de neptunes wel vinden. Ik vind alleen de drums te plat. En dan bedoel ik, te weinig dynamiek, waarschijnlijk.

Back