Mijn studio annex crib XVII

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
ziet er mooi uit Subgroover.
Maar zit die North lead niet op een ongemakkelijk plek om erbij te kunnen.
And by the way. Zag je naam staan bij ons carnavalslied van onze woonplaats.

ziet er mooi uit Subgroover.
Maar zit die North lead niet op een ongemakkelijk plek om erbij te kunnen.
And by the way. Zag je naam staan bij ons carnavalslied van onze woonplaats.

Thnx!

Die Nord hangt inderdaad niet 100% ideaal om lang te tweaken. Ooit eens een keertje herindelen.

Carnavalslied?? Sssst... heel soms doe ik dat stiekem nog wel eens... :mega:

Alles op gewogen toetsen inspelen is trouwens best relaxt. Maar ik heb ook nog een hoop synths staan (niet op de foto) welke ik ook af en toe eens aansluit om e.e.a. op in te spelen.

Bij deze weer een update fotootje van mijn kant.

Die deur staat griezelig dicht bij je rechtermonitorspeaker, nooit ongelukken mee gebeurd?

(enneh, Alesis Monitor One MkII? Nog niet over op actief? ;) )

met gewogen toetsen alles inspelen lijkt me echt niks

Met gewogen toetsen inspelen is goed, daar word je tenminste een vent van.

Die deur staat griezelig dicht bij je rechtermonitorspeaker, nooit ongelukken mee gebeurd?

(enneh, Alesis Monitor One MkII? Nog niet over op actief? ;) )

Achter die deur bevindt zich een inbouwkast, welke niet in gebruik is, om de simpele reden dat je daar amper kan komen... :) Ik heb de kast maar vol met rockwool gepropt, zo heeft ie toch nog een functie! :)

Nog steeds de passieve Monitor One's ja, heb ik al 12 jaar, dus ik kan ze dromen.
Overigens klinken die mijns inziens vele malen beter dan die crappy actieve versie. Uiteraard wel aangevuld met een sub, anders leveren de M1's echt te weinig sublaag.

Ik ben wel van plan over te stappen op andere monitors, maar voorlopig is dat nog geen noodzaak.

Nog steeds de passieve Monitor One's ja, heb ik al 12 jaar, dus ik kan ze dromen.
Overigens klinken die mijns inziens vele malen beter dan die crappy actieve versie. Uiteraard wel aangevuld met een sub, anders leveren de M1's echt te weinig sublaag.

Ik ben wel van plan over te stappen op andere monitors, maar voorlopig is dat nog geen noodzaak.

Ik gebruik sinds een half jaar passieve mkII's voor het laag en yamaha hs 50's voor het mid + hoog (sowieso een aanrader !). DBX crossover ertussen op ongeveer 95 hz, werkt perfect :mega:
Relatief goedkoop en echt een goed geluidje met dit setje.

Nou, de stapel gear boven de eettafel was niet zo'n succes. De kast moest naar 'n andere hoek want de TV moest van de grond. Onze kleine Niels was de duurzaamheid van het aan/uit knopje aan het testen.... dus meteen 'n goeie rede om het allemaal eens lekker neer te zetten.

Zie hiero, het resultaat...

Het voordeel van gear in de woonkamer is vooral dat ik hier niet zo'n teringzooi kan maken :D

En de slingers, er is niemand meer jarig hoor. Bij ons is het altijd feest :mega:

Laatst gewijzigd:
Voordeel van de woonkamer dat je geen terugzooi kan maken?
Vraag ik me af hoe je studio eruit ziet :D:D

En om maar ontopic te blijven :W

2872_img_0706_1.jpg

Zo Boelie, dat groeit lekker door... Make Noise fanclub represent! :D

Worden de nieuwe Maths (blauw/wit en 2x groene LED) al geleverd bij Schneiders, of komt 't zwikkie elders vandaan?
Overigens: tijd voor een tweede Rast. Want die Rene wil je er echt wel bij, geloof me. En maar 1 Pressure Points bij die Brains?
Hoe bevalt de Timetable? Ik zou proberen er toch ook nog een RCD tussen te frotten... moet net passen nog.

:D als je niet thuis bent in dat 'wereldje' is dat ZO'N wazige post!

Mix dat nog eens met R-ond z'n wazigheid, en dan ben je helemaal de draad kwijt.

Zo Boelie, dat groeit lekker door... Make Noise fanclub represent! :D

Worden de nieuwe Maths (blauw/wit en 2x groene LED) al geleverd bij Schneiders, of komt 't zwikkie elders vandaan?
Overigens: tijd voor een tweede Rast. Want die Rene wil je er echt wel bij, geloof me. En maar 1 Pressure Points bij die Brains?
Hoe bevalt de Timetable? Ik zou proberen er toch ook nog een RCD tussen te frotten... moet net passen nog.

Ja.., groeit inderdaad lekker door.. Nu snap ik waar de term Eurocrack op slaat..
Alles komt bij Schneiders vandaan, de maths bekt lekker zo! Ook de leds vind ik beter voor het oog.

haha, 2e rast duurt nog wel even, ik speel met de gedachten om over een tijdje een 2e pp erbij te doen, choices, en dat in een skiff, is toch fijner om dat wat beter onder de handen te hebben.

de 2e pp mis ik niet echt, door de A151 kan ik nu kiezen uit 4, 8 of 12 stappen, of 8 en 4 stappen, waarbij de 4 stappen 2 keer doorlopen wordt. Ontzettend cool icm de phonogene!!

De timetable is erg cool, onvoorspelbaar als je er een modulatiebron in de CV input doet.
Overigens heb ik het uitbreidingssetje gekocht met extra chips, hierdoor veranderd de karakteristiek van de timetable. nog niet echt getest maar filmpje op youtube laten een gate/CV spugende ''lunatic'' zien.

Wat betreft de RCD, ik denk dat ik meer heb aan de SCM, de timetable doet een deel wat de RCD doet, en door nu voeldoet dat.

Had ook gekeken naar de Réne inderdaad, maar eerst eens dit spul goed leren kennen, de Réne is weer met menutjes, en lastig te begrijpen. Brains en PP voldoen voor nu, wat ik fijn vind ie die 3 verschillende parameters per step, de phonogene kan je daar zo cool mee sequencen. ook kan ik sequencen met de mpc/machinedrum via de A190, mocht dat nodig zijn.

Denk dat de eerst volgende stap toch 2x een osc gaat worden, modular ben ik begonnen met achterliggende gedachten om mijn beats doorheen te halen, filteren, moduleren, manglen met de phonogene, maar eigenlijk is het wel erg cool om ook te gaan experimteren in een andere hoek.
Daar ik hoofdzakelijk hiphop maak voel ik eigenlijk wel wat voor dit utistapje.

boelie post eens een stukkie knoppen draaien met alleen de eurocrack :)

Boelie, als je voor de oscillators gaat, zou ik zeker even wachten op de DPO... Jeweettoch...
Trouwens, zie m'n antwoord op je vraag op Muff's.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back