Juno 106

Denk dat ik 'm maar weer ga verkopen, heb geen zin om XXX euro's voor toekomstige reparaties te betalen.

dan zijn vintage synths niets voor jou.

die overlijden namelijk wel eens, meestal door hoge ouderdom.
reanimatie kost dan altijd geld, soms zelfs best wel veel.

neem een softesynth, met midikeyboardje.
dan ben je voor enkele euros klaar.

:koffie:

dus je hebt hem eigenlijk alleen maar ff gekocht omdat ie toevallig op je ik-moet-alle-vette-80's-synths-hebben pad voorbij kwam?
t'is handiger om eerst info in te winnen over wat een synth kan en wat eventueel zijn gebreken kunnen zijn... maar enfin ach ende tsja...

Nee, hij was van mijn oom. Daar heb ik hem van overgekocht.

Op zich best een interessant onderwerp "analoge synths van weleer" en hun gebreken.

... uit ervaring kan ik toch wel zeggen dat ik mij toch vragen stel bij bv. de juno-106, als men beweert dat men hem kiest voor zijn vette analoge klank,... als uit de praktijk blijkt dat je zijn klank moet gaan platfilteren om er de brom en de ruis uit te halen in een track.

Van de 2 juno-106'en die ik had, was dat bij één opvallend al zeker het geval,.. en de andere had er last van bij bepaalde presets waarbij het volume iets boven het gemiddelde gezet werd.
... dus als solo-klank konden we hem zowiezo niet echt gebruiken,... als bijklank op een bepaalde partij had je daar natuurlijk minder last van.

Ik neem ook wel aan daat er best juno-106'en zijn die daar totaal geen last van hebben, .. maar zuiverder zullen ze de komende jaren toch echt niet gaan worden.

Een beetje pech gehad Patrick ;{, m'n 106 ruist niet, bromt niet.

Ik had er één om te pluimen en 1 in de studio.

Met de komst van de clones zijn er in één nieuwe voicen geplant en de andere de deur uit. (2de voor spares was overdreven)

Die met de clones is gebleven.

Denk dat ik 'm maar weer ga verkopen, heb geen zin om XXX euro's voor toekomstige reparaties te betalen.

Waarom koop je dan defecte gear in the first place ??

Verkoop dat ander spul uit de jaren 80 dan ook maar snel, gaat ook wel eens stuk gaan.

:baco:

Op zich best een interessant onderwerp "analoge synths van weleer" en hun gebreken.

... uit ervaring kan ik toch wel zeggen dat ik mij toch vragen stel bij bv. de juno-106, als men beweert dat men hem kiest voor zijn vette analoge klank,... als uit de praktijk blijkt dat je zijn klank moet gaan platfilteren om er de brom en de ruis uit te halen in een track.

Van de 2 juno-106'en die ik had, was dat bij één opvallend al zeker het geval,.. en de andere had er last van bij bepaalde presets waarbij het volume iets boven het gemiddelde gezet werd.
... dus als solo-klank konden we hem zowiezo niet echt gebruiken,... als bijklank op een bepaalde partij had je daar natuurlijk minder last van.

Ik neem ook wel aan daat er best juno-106'en zijn die daar totaal geen last van hebben, .. maar zuiverder zullen ze de komende jaren toch echt niet gaan worden.

Ik heb geen last van brommende geluiden, alleen de potmeter van volume knop stoort soms een beetje tijdens het draaien, maar das niet zo erg.

Back