Welk Akai board is dit dan??

Was wat aan het opruimen kom ik ineens een Akai expansion board tegen.
Op de doos staat piano board. Volgens mij ooit eens gekocht om in mijn
S3000XL te stoppen. ff wat nagezocht maar volgens mij bestaat er helemaal geen pianoboard
voor de s serie. Het is iig niet het filterboard of het Fx board.
Zie foto. Iemand een idee welk board het dan wel is??

Attachments

• IMG_1526[1].jpg
    IMG_1526[1].jpg
    29,6 KB · Bekeken: 144
Misschien helpt een scherpere ons de codes van de ic's te lezen ;)

TC5316200CF is een masked ROM, dus geen flash.
Ik gok dat het toch gewoon is wat op de doos staat...

Ik meen er ooit ook wel wat over gelezen te hebben jaren geleden toen ik met boards voor mijn S2000 bezig was. Hij zal in ieder geval behoorlijk zeldzaam zijn.

Staat er niet een typenummer van Akai op de printplaat?

Alleen de S3000XL.
Heb het boardje jaren geleden gekocht voor heel weinig maar nooit geinstalleerd.
Het zou volgens de verkoper een piano expansion zijn voor de S3000XL.
Heb de sampler ff open gemaakt en de enige slot waar het mogelijk in zou passen is het zwarte slot aan de voorkant (zie foto), maar dat past net niet, de schroef van het main board zit in de weg (of het expansion boardje is net te breed, tis maar hoe je het bekijkt)

Op het boardje staat ook nog NCMK-C2x

Attachments

• s3000.jpg
    s3000.jpg
    198,9 KB · Bekeken: 103
Alleen de S3000XL.
Heb het boardje jaren geleden gekocht voor heel weinig maar nooit geinstalleerd.
Het zou volgens de verkoper een piano expansion zijn voor de S3000XL.
Heb de sampler ff open gemaakt en de enige slot waar het mogelijk in zou passen is het zwarte slot aan de voorkant (zie foto), maar dat past net niet, de schroef van het main board zit in de weg (of het expansion boardje is net te breed, tis maar hoe je het bekijkt)

Op het boardje staat ook nog NCMK-C2x

Verkopen kan zo veel zeggen.. Is geen optie voor de S3000Xl. Anders was dat al lang als optie bekend. Niet dat ik op een piano expansion zit te wachten :D

Wie heeft er een Akai S700??

Wie heeft er een Akai S700??

Ik heb hier een Akai boardje dat mogelijk een geheugenmodule is van een Akai S700 maar ik weet het niet zeker. Ik heb het hele internet afgezocht maar kan geen plaatje vinden om te vergelijken.
Wie heeft er een Akai S700 en zou even van binnen willen kijken of het ook echt een boardje is van de S700?

plaatje: https://www.synthforum.nl/forums/attachment.php?attachmentid=65936&stc=1&thumb=1&d=1293111090

Back