Welk Akai board is dit dan??

Dit was de uitleg van een mede forumlid waarom het een board voor een S700 is.

"De twee grootste chips op dat board zijn 1mbit geheugenchips. Het is dus een 2mbit oftewel 256kb geheugenmodule. Voor zover ik kan nagaan is het enige Akai ding waar 256kb geheugen in kon de S700 geweest. Mijn gok is dus dat het een origineel geheugenboard voor de S700. Eigenlijk kan dat niet anders."

Ter info: onderstaand is het ASK-70 geheugenboard voor de X7000/S700. Je ziet dat die een ander formaat en vooral ook een andere connector heeft.

attachment.php

Attachments

• p1_uf3ysi0th_ss.jpg
    p1_uf3ysi0th_ss.jpg
    143,9 KB · Bekeken: 79
Volgens mij heeft jouw board ook een high density connector, of niet? Want dat maakt hem sowieso wat moderner.

Onderstaand is het DMC-08 RAM board voor de MPC3000 en S2800/3000/3200 (dus niet XL). Die heeft zo te zien hetzelfde formaat dus ik denk dat jouw board ook een board voor een van die machines is. Jouw board is een ROM board, dus misschien toch een pianoboard voor de S3000 (maar dus niet de XL).

attachment.php

Attachments

• dmc08.jpg
    dmc08.jpg
    20,4 KB · Bekeken: 76
Laatst gewijzigd:
Geen idee. Jij zei dat het een pianoboard was :D

Ik kan alleen zeggen dat het een ROM board is, en gezien hoe het eruiit ziet zeer waarschijnlijk voor de MPC3000 of S3000. En zeker niet een RAM board voor de S700.

Laatst gewijzigd:
Ik heb het board ook even op de Akai mailinglist gepost want daar heb ik je vraag nog niet voorbij zien komen... daar zitten wat oude rotten wat betreft Akai's (inclusief mensen die bij Akai aan de samplers gewerkt hebben).

Eerste suggestie (inderdaad van iemand die voor Akai gewerkt heeft) is een PM76 piano board voor de MX1000, zoals ook al genoemd in je vorige thread trouwens.

:okdan:
ik heb ze ooit in mijn handen gehad maar is te lang geleden om het met zekerheide te bevestigen

Tweede suggestie, en waarschijnlijker gezien het formaat van de print en de connector:
Looks to be the PIANO board.

Supposedly works with the V2.0 OS ROM EQUIPPED S2800/S3000/S3200 samplers. ( There is a menu for it )

The board is electrically compatible with an MPC3000 but not supported by its operating system.

PIANO boards are not supported in the S2000/S3000XL/S3200XL samplers.

Bedankt weer man voor het uitzoeken.
Die tweede suggestie lijkt me dan inderdaad de meest logische.
Zou dat boardje nog een typenummer hebben?
Ik denk dat ik het dan maar te koop zet aangezien ik zelf een S3000XL heb
waar het dus niet in past.

Back