Minimoog clone

Nieuwsgierig naar die pdf, maar er lijkt wat mee aan de hand, 'k krijg m'n niet te zien (2 machines getest). Lukt 't jullie wel ?!

Ja, heb ik ook.

Ik krijg de melding dat het bestand beschadigd is en niet kan worden gerepareerd

Waldorf Pulse (+) [...] Beide hebben 3 vco's

Pulse heeft DCOs, en de kunst is om de oscillators niet boven de 30 te laten komen qua volume, anders gaat 't oversturen en wordt 't lelijk :P

Okido, elders dus ook problemen om deze file te pakken te krijgen.
Toen ik zoekopdracht deed op de filenaam kreeg ik dacht ik wel andere locaties,
maar toen ik doorkreeg dat het om een fijne bouwplaat-versie voor de winteravonden ging
ben ik lachend gaan afwassen. En laat het dus maar horen als iemand op vergelijkbare manier
een MS-20 wil gaan bouwen 8)

Aha, ja, wacht, zo eentje kan ik er ook aanleveren voor de KORG MS-20 :doei: 8o)

Goede oefening voor pakjesavond....

Pulse heeft DCOs,

Dit blijft een hardnekkig gerucht ;-)

Anders gezegd: 'DCO' zou op sommige mensen kunnen overkomen als een volledig digitaal opgewekte
golfvorm, terwijl het technisch gesproken ook een geldige omschrijving kan zijn voor een analoge oscillator
die vanuit MIDI met een DAC via een ControlVoltage bestuurd wordt. De kern is dan analoog, maar met de shell eromheen
wordt het geheel een DCO.
De Pulse (+) is zeker geen DCO zoals bijv de Korg Poly800 dat doet (stapelen van blokken met verschillende frequenties).

In het SOS-review van of de Pulse of Pulse + staat wat meer over wat er wordt gebruikt (Waldorf-comment).

Maar uiteindelijk: 't klinkt & bevalt of het klinkt juist niet naar iemands smaak,
en dan doet het er niet toe of het nu een analoge oscillator met buizen is of een cheap volledig digitaal chippie.
'k Kan me echter goed voorstellen dat de Waldorf ondanks deels vergelijkbare ingewanden toch anders klinkt dan de MiniMoog.

Grt !

Maar dan mis je nog wel de 3e oscillator, ruisgenerator, mixer en 2e envelope.

Toch mooie systemen, dat wel - dat precies tunen van de oscillators is een genot met grote draaiknoppen. Al denk ik dat je voor dat bedrag wellicht ook geluk kunt hebben met een Dotcom entry systeem; geen idee hoe de bouwkwaliteit zich verhoudt.

Dot com zit ongeveer in dezelfde prijsklasse omgerekend. Alleen met shipping en taxes ben je met het mos-lab (frankrijk als ik het goed heb) goedkoper uit..

Voyager RME, Voyager Oldskool, en mits veel zoeken MidiMini en je zit dichtbij (de Voyagers) dan wel recht op (de MidiMini dus) een Minimoog. Zonder krakkemikig keyboard weliswaar. En dat voor een prijs waarvoor hem klonen financieel al minder interessant wordt, en vooral wel heel veel moeite in vergelijking.

Overigens staat er ergens op internet een verslag van iemand die eentje aan het klonen was.

En als het echt goedkoop moet: ASB Minimax. VA in plaats van analoog, maar ik heb de indruk dat hij dichter bij de Mini komt dan bv een (nog goedkopere) Pulse. En qua interface zeker handiger is en dichterbij komt natuurlijk.

Back