Philicorda achtig?

Tsi

Nieuwkomer
Heey iedereen,

Ik vroeg me af of dat mensen nog wat alternatieven wisten voor een philicorda. het liefst lekker cheapo. Ik zoek een klein orgeltje waar ik goed mee kan scheuren namelijk. graag een dingetje dat niet al teveel ruimte in beslag neemt en ook tof is om live te gebruiken.

Any suggestions?

een philicorda, hoe cheapo wil je ze hebben ?

Philicorda. Is heel leuk, zeker de ag7500 + ag7600 combo of de nog zeldzamere blauwe stage-versie met jack-out. Bijna niet te vinden, ik heb nog steeds spijt dat ik hem ooit heb verkocht. Ook de eerstgenoemde versie gehad, bijna net zo leuk. Gewoon geweldig. Goede alternatieven zijn er nauwelijks...tja de Yamaha YC-10, maar zie die maar eens te vinden.

@verge -ten: damn! hij's ook echt lekker compact! Ik heb zelf niet al te veel ruimte, dus zo'n ding zou per-fect uitkomen!

nou, dus, koop een philicorda, die is behoorlijk budget, en philicorda achtig.
en je kan beter wat meer uitgeven aan een opgeknapt exemplaar, dan een rotte kopen die opgeknapt moet worden.
:mega:

alle drie opknappers, en de laatste is de transistorversie
de kasten zien er wel goed uit .
blauwe zie je bijna nooit, ben ik 2 keer tegengekomen max .

Je hebt de 7500+7600, volledig buizen, dan zit je ergens rond de 150-200€.
Je hebt de 751, deze hebben je in variant tor+buisjes en zuiver tor. Die laatste heet soms 751t, maar niet altijd. Ze klinken niet 100% zoals de 7500, maar ook wel heel erg philicorda.
De 752 ligt heel dicht bij de 751. Beide zullen iets van een 50-100€ doen.

De blauwe 753 ("Penncrest") is de portable versie voor "on the road". Volgens mij een draagbare 751. Geen idee of hij een buizeneindtrap heeft dan wel all transistor. Prijs is me niet bekend vanwege zeldzaamheid.

Dan heb je nog de 754, deze klinkt wat klinischer. Nog steeds leuk cheesy orgeltje met Philicorda eigenschappen, maar wel wat verder verwijderd van de originele klank. Echter kan deze 754 heel geschikt zijn om Roland SH-1000 fluitklankjes na te doen. Eurootje of 50.

751's zijn vaak zo goedkoop dat je voor de prijs niks anders moet zoeken. Transistors hebben on the road ook mijn voorkeur. Echt portable zijn ze nu ook weer niet, dus misschien heb je liever een klein combo orgeltje zoals een GEM Rodeo. Maar voor een kleine prijs klinkt er niet veel zo fucked up als een philicorda. Haal hem trouwens altijd door een EQ, want een corda kan anders heel schel hoog hebben.

Ja, maar test ze wel uit want er zijn er die lekker fucked up klinken, en er zijn er die gewoon statisch en plastiekerig klinken. Dat laatste wil je echt niet, als je philicorda zoekt wil je alles behalve statisch.

Die van mij staat hier stof te happen! :D

Gekocht voor 50 eu in perfecte staat, als je goed zoekt kan je hem echt
makkelijk vinden voor een mooie prijs..

Dikke verengalm zit erop! :okdan:

Attachments

• IMG00022-20101201-1129.jpg
    IMG00022-20101201-1129.jpg
    91,1 KB · Bekeken: 130
Da's een 751 toch? Heb ik ook, de transistorversie. Kosten geen drol inderdaad, minder dan een avondje goed stappen iig. Koop er een, speel er een avondje op en je hebt 'm al verdiend. Ook geen hoofdpijn de volgende ochtend.

Ik ben een student, op een kunstopleiding, Do I need to say more? ;)

ik verkocht de mijne in goede staatvoor ..75.-
dus ..hoe cheapo wiljde ze hebben
je moet soms lijden :Dvoor je hobby

"een deuntje fluiten "?, wel zo stijlvol..

( ik heb nog ergens alhier een philicorda gereviseerd volledig buizen model te koop staan, echter voor een normale prijs, ben niet el cheapo, maar daarvoor spaar je de kosten van het opknappen uit , dus vraag is wat goedkoper is.)

Laatst gewijzigd:
Back