Je hebt de 7500+7600, volledig buizen, dan zit je ergens rond de 150-200€.
Je hebt de 751, deze hebben je in variant tor+buisjes en zuiver tor. Die laatste heet soms 751t, maar niet altijd. Ze klinken niet 100% zoals de 7500, maar ook wel heel erg philicorda.
De 752 ligt heel dicht bij de 751. Beide zullen iets van een 50-100€ doen.
De blauwe 753 ("Penncrest") is de portable versie voor "on the road". Volgens mij een draagbare 751. Geen idee of hij een buizeneindtrap heeft dan wel all transistor. Prijs is me niet bekend vanwege zeldzaamheid.
Dan heb je nog de 754, deze klinkt wat klinischer. Nog steeds leuk cheesy orgeltje met Philicorda eigenschappen, maar wel wat verder verwijderd van de originele klank. Echter kan deze 754 heel geschikt zijn om Roland SH-1000 fluitklankjes na te doen. Eurootje of 50.
751's zijn vaak zo goedkoop dat je voor de prijs niks anders moet zoeken. Transistors hebben on the road ook mijn voorkeur. Echt portable zijn ze nu ook weer niet, dus misschien heb je liever een klein combo orgeltje zoals een GEM Rodeo. Maar voor een kleine prijs klinkt er niet veel zo fucked up als een philicorda. Haal hem trouwens altijd door een EQ, want een corda kan anders heel schel hoog hebben.