Plugins 64-bit, DAW 32-bit

Noiseflux

Zwarte Ruis
Beste medesynthforummers,

Ik heb sinds vandaag windows 7 64-bit draaien en vroeg me hierbij af hoe jullie je plugins/vsts/effecten/DAWs installeren.
Zo gebruik ik voornamelijk Renoise en Ableton Live, deze zijn beiden 32-bit en zijn dus geinstalleerd in mn program files x86 foldertje.

Ik gebruik VSTs van Native Instruments en Cakewalk die beiden 32- en 64-bit kunnen worden geinstalleerd. Ik heb álles (effecten, instrumenten etc) wel in 32-bit maar slechts een paar plug-ins als 64-bit versie. Echter als 64-bit nog soepeler werkt zou ik de plug-ins die dat ondersteunen natuurlijk liever gebruiken.

Nu kan je bij ableton maar 1 lokatie kiezen als VST map terwijl ik dus 2 mappen heb, 1 in de x64- en 1 in de x86-folder. Bij het installeren van Massive bijvoorbeeld zijn én de 32- én de 64-bit versie geinstalleerd, hoe hebben jullie dit geregeld? Ik vind het maar verwarrend 8~

Ableton draait alleen in 32-bit versie en heeft volgens mij geen bit bridge aan boord dus je kunt alleen maar 32-bits plugins gebruiken.

Dus ook al draai je op Win 7 x64, je kunt alleen maar 32-bits versies gebruiken, dus hoef je ook alleen maar die versies te installeren.

edit

Laatst gewijzigd:
Ableton draait alleen in 32-bit versie en heeft volgens mij geen bit bridge aan boord dus je kunt alleen maar 32-bits plugins gebruiken.

Dus ook al draai je op Win 7 x64, je kunt alleen maar 32-bits versies gebruiken, dus hoef je ook alleen maar die versies te installeren.

Dit klopt niet je kan via de Jbridge wrapper ook 64bit plugins gebruiken in 32bit hosts.

http://jstuff.wordpress.com/jbridge/

zo kan je bv Kontakt 4 beter in 64bit installeren en dan die in 32bit wrappen, je kan dan meer geheugen gebruiken!! Niet alles werkt goed maar met Native gaat het wel, ik heb een aantal klanten die zo werken, Cubase 32 bit op een 64bit systeem en dan Omnisphere, Kontakt 4 in 64bit via de JBridge

Dit klopt niet je kan via de Jbridge wrapper ook 64bit plugins gebruiken in 32bit hosts.

http://jstuff.wordpress.com/jbridge/

zo kan je bv Kontakt 4 beter in 64bit installeren en dan die in 32bit wrappen, je kan dan meer geheugen gebruiken!! Niet alles werkt goed maar met Native gaat het wel, ik heb een aantal klanten die zo werken, Cubase 32 bit op een 64bit systeem en dan Omnisphere, Kontakt 4 in 64bit via de JBridge

In principe klopt het dus wel, aangezien Ableton geen bitbridge aan boord heeft en dus alleen maar 32-bits plugins ondersteund.

Je kunt uiteraard gebruik maken van 3rd party bitbridges zoals JBridge en dat werkt ook prima.

Back