Verborgen synthesizer in de NordLead, een Kerstgeschenk...

Wow nice one Wout.....ik zat er toch al aan te denken om een Nordlead aan te schaffen dit is wel een leuke feature.....dus een hoax kan toch waarheid zijn...

Dan niet in de winkel een 2X, maar op de 2de hands markt.

Er zijn wel wat vervelende zaken, behalve het harde volume.
Het werkt niet over het hele toetsenbord; opslaan is niet mogelijk, maar er is wel een andere mogelijkheid, zie het Engelse artikel, alleen in mono; maar wel Midi gestuurd.

Wout

Wat voor synthese het precies is of wat welke knop doet wordt me niet duidelijk

ja ik zie 8 toetscombinaties in dat hele verhaal ofzow :?

edit ow sorry ik heb niet volledig naar beneden gescrolled sorry :o:

Leuk gevonden!

In de verschillende voorbeelden wordt gebruik gemaakt van de arpeggiator van NL2. Echter werkt deze niet bij mij in deze mode.

Bij anderen wel?

:doei:

had je niet meteen naar deze link kunnen springen ipv eerst 3 andere doorverwijsvingerende links? :P
Volledig juist, maar bij e-m.com werkt een ' in de URL niet, dus dan maar even zo :)

@Talsma
Ik heb de mazzel dat ik er wel meer dan drie van die rode bakken heb.
Daarom kon ik ook gerust experimenteren met knop combinaties en de gevaarklijkste: 'alles deleten', die kende ik al, dus geen angsten. De Pelle mode was door Clavia zelf vergeten.

Over welke synthese vorm het is, daar schrijf ik beslist niet over. Ik heb vandaag uit Zweden het groene licht gekregen ivm bepaalde rechten en het lijkt me beter niet te veel te benoemen in geval dat...
Maar dat stukje aan het eind, met die ABC panel afbeelding, die geeft wat meer info, zoals ik dat zie. Clavia zegt lekker niets dan "Have fun!

Maar het is toch wel leuk, zo iets. De vraag blijft: "Wat kunnen we er mee?""

Wout

Over welke synthese vorm het is, daar schrijf ik beslist niet over. Ik heb vandaag uit Zweden het groene licht gekregen ivm bepaalde rechten en het lijkt me beter niet te veel te benoemen in geval dat...
Maar dat stukje aan het eind, met die ABC panel afbeelding, die geeft wat meer info, zoals ik dat zie. Clavia zegt lekker niets dan "Have fun!

Wout

Maar praten we nu dan over een totaal nwe synthese vorm? Je bent erg geheimzinnig bezig Wout. Een kerstraadsel...

Maar praten we nu dan over een totaal nwe synthese vorm? Je bent erg geheimzinnig bezig Wout. Een kerstraadsel...
1993??? Zal toch wel niet! Maar toen wel. Exiters, Delays en Feedback? Snaren en percussie? Meer ga ik niet vertellen, want ik geef het geen naam...

Wout

Cool:P

volgensmij heb ik dit ook al eens per toeval gehad, had ik de nord rack gereset en deed hij weer normaal.(ik weet de patchnummers niet).

Stom dat dat dus hoorde en ik het niet wist. Is nog niet eens zo lang geleden geweest.

Morgen nog maar eens opnieuw proberen.

Volledig juist, maar bij e-m.com werkt een ' in de URL niet, dus dan maar even zo :)

@Talsma
Ik heb de mazzel dat ik er wel meer dan drie van die rode bakken heb.
Daarom kon ik ook gerust experimenteren met knop combinaties en de gevaarklijkste: 'alles deleten', die kende ik al, dus geen angsten. De Pelle mode was door Clavia zelf vergeten.

Wout

idd wtfaleen in de eerste serie nleADS
en dus uniek ,.. new explain meASTRO:bekdicht:

idd wtfaleen in de eerste serie nleADS
En de tweede serie, alleen de huidige (2X) niet...
en dus uniek ,.. new explain meASTRO:bekdicht:
Inderdaad, ik hou m'n bek dicht. Wat jullie schrijven, dat schrijven jullie.
Het ontwerp en deze speciale mode zijn al eind 1993 er in gezet. De ontwerp filosofie van de Lead was "iedere knop zijn eigen functie", dus moest helaas deze andere synthese vorm vervallen. Of er ooit gedacht is om een speciaal model uit te brengen, ik denk van niet. Het is best wel lastige om er leuke geluidjes uit te krijgen.
In ieder geval is het nooit uit de code weggehaald en is daarmee ook meegenomen naar de Lead2. Voor de Lead2X is de code opgeschoond om meer ruimte te maken voor het grotere geheugen. (Helaas is dat nieuwe geheugen kleiner dan de oude Lead met z'n PCMCIA kaarten, want daarvan kan je zoveel kopen als je wilt - Elk voordeel heb z'n nadeel! :))

In ieder geval, Clavia wist niet meer hoe de paneel combinatie eigenlijk was en werd het bijna een broodje aap verhaal. Het was logisch dat het ergens in die onduidelijke Manual mode moest zitten en daar zat'ie heerlijk veilig, omdat NIEMAND die ooit gebruikt :D Tot er slordervossen aan het werk gaan...

Natuurlijk zijn ze in Stockholm verrast blij, maar misschien anderen, vooral aan gene zijde van de grote plas, niet zo. Goed, er is nooit mee geadverteerd en in het huidig model is het er niet meer, maar je weet nooit. Niemand zit op zulke zaken te wachten. En dan gaat een mafkees iets vinden wat een voormalig werknemer vergeten is... Hoe leuk kan het zijn.

Dus welke synthese vorm het is, dat is aan de gebruikers om te vertellen.
Ook welke labels er aan de knoppen moeten hangen.
Daar schrijf ik dus niet over.

Wout

Back