Verborgen synthesizer in de NordLead, een Kerstgeschenk...

Ga door, ga door :)

Je hebt m'n vorige mail gelezen?
Ik ben razend benoeuwd naar bewijzen en wat de knoppen dan eigenlijk doen...

Wout

Heb nog wat zitten pielen, maar de grootste handicap in het geheel is de definitie van parameter waarden, die 128 stapjes, zal ik maar zeggen. Draai je aan een knop, dan klinkt het soms net als of je met een plectrum langs de snaar schraapt.

Is dat een aanwijzing?

Wout

ik snap er niks van, dan krijg ik percussie geluiden en dan weer niet:P

rechts blijft gewoon een amplifier(ADSR).
en ik kreeg opeens (toen ik in de speciale mode wou komen) dat ik de program data kreeg te zien(van 0-127). Nooit geweten dat dat kon. Weet alleen niet meer hoe ik het deed.

hop, daar gaan de tweedehands prijzen van de NL's

Leuke functie!

ik snap er niks van, ... en ik kreeg opeens (toen ik in de speciale mode wou komen) dat ik de program data kreeg te zien(van 0-127). Nooit geweten dat dat kon. Weet alleen niet meer hoe ik het deed.
[Shift+LFO1 wave form] De tweede keer komt de Lead weedr in de normale mode. Gebruiken we nu om gevonden wqaarden weer terug te kunnen halen, want er kan niet gesafed worden. De Lead werkt nu dus als een oude Moog: opschrijven en goed luisteren en bijstellen.

Wout

te gek!

klinkt zeer bruikbaar voor wat pompende techno

Nog even over dat filmpje: heb je echt die koptelefoon op je knar gezet?
Ik vroeg: HEB JE ECHT DIE KOPTELEFOON OP JE KNAR GEZET?

Voor de duidelijkheid: Velocity werkt in deze mode wel. Soms kan een lage waarde een andere kwaliteit geven dan ee harde noot. De Lead2 kan ook een Velocity waarde meegeven bij de Arpeggiator. Kan die jouwe dat ook?

Wout

HEB JE ECHT... Laat maar...

Ik vind het geweldig. Echte kerstmuziek :D

Een externe Arpeggiator, neem ik aan?

Wout

Ja, een midi loopje in fruity loops.

Nog even over dat filmpje: heb je echt die koptelefoon op je knar gezet?

Voor de duidelijkheid: Velocity werkt in deze mode wel. Soms kan een lage waarde een andere kwaliteit geven dan ee harde noot. De Lead2 kan ook een Velocity waarde meegeven bij de Arpeggiator. Kan die jouwe dat ook?

haha nee, de koptelefoon uitgang had ik gebruikt om op te nemen bij de video.

ik heb niet geprobeerd als ik via midi de velocity kon bedienen.

Ik heb nogsteeds geen idee wat alles doet. soms lijkt het alsof een knop weer wat anders doet als je aan een andere hebt gedraait. sommige toetsen doen het ook. (kun je iets aan en uit zetten).

Inderdaad, soms werkt een knop alleen als een andere knop in bepaalde stand staat.
Soms werkt het toetsenboard geheel, maar als het voor een bepaald deel niet werkt, dan kan je 'stille' gebruiken om te mute'n. Soms valt het geheel stil.

Trouwens, de Lead kan ook heel goed Granular Synthese leveren, dank zij die waanzinnig snel werkende LFO's en daarmee een razende Arpeggiator...
Maar om met de Sprookjesboom uit de Efteling te spreken: "Dat is weer een ander verhaal..."

Wout

... Trouwens, de Lead kan ook heel goed Granular Synthese leveren, dank zij die waanzinnig snel werkende LFO's en daarmee een razende Arpeggiator...
Ze kunnen het alle drie, maar er zijn veel verschillen tussen de modellen: NL 4 voice - NL 12 voice - NL2 16 voice en NL2X 20 voice.

Wout

Back