Verborgen synthesizer in de NordLead, een Kerstgeschenk...

KICK!

en dat doen we met een filmpje

Het is en blijft een vreemde, maar ook wel leuke functie.:W
Zijn er ondertussen al mensen die hier echt een track mee gemaakt hebben?

Zijn er ondertussen al mensen die hier echt een track mee gemaakt hebben?
Nog geen volledige track, echter zal dat binnenkort veranderen :)

Na veel bloed, zweet, tinnitus en 100den uren research heb ik Pelle mode na 13 jaar kunnen temmen. :yamaha:

Leuk om te zien dat er toch nog mensen mee bezig zijn. Heb enige tijd geleden de Nord Rack 2 verkocht, maar ben ondertussen weer in het bezig van een Nord Lead 2X. Daar zit de Pelle Mod helaas niet op.

Nog geen volledige track, echter zal dat binnenkort veranderen :)

Na veel bloed, zweet, tinnitus en 100den uren research heb ik Pelle mode na 13 jaar kunnen temmen. :yamaha:

Die Plucked Duet is gaaf!

Herken wel direct de geluiden, zeker bij die Metal Duet.

Die Plucked Duet is gaaf!
Herken wel direct de geluiden, zeker bij die Metal Duet.
Merci Mark! Ik breek nog m'n hoofd over een toegankelijke vorm om een tutorial of de handleiding aan te bieden. Omdat er veel tijd en arbeid insteekt vind ik het wat sneu om het manuscript en de grafische interface zomaar online te gooien, al wil ik de informatie tegelijk graag delen en ook een beetje verzilveren. Het blijft een niche segment waar mogelijks weinig animo voor bestaat. Heb ook geen idee hoeveel Nordleads 1&2 er zijn gemaakt, en hoeveel users er staan te trappelen om 'pelle mode' te begrijpen...

Ga ik voor de naam-erkenning van de eerste die de puzzel oplost, of mag het iets meer zijn? ...​

Enkele idee waarmee ik speel zijn;
  • een lezing/workshop aanbieden op synth-meetings,
  • zelf een monetized YouTube kanaal starten en hopen op genoeg views,
  • verkopen aan een synth-magazine
  • doorverkopen aan een YouTuber met een groot publiek,
  • een Patreon community opstarten,
  • muis-matjes of magneetstickers laten printen met de UI,
    • of deze samen in een collectors-pakketje met de gedrukte handleiding aanbieden,
  • een beperkte oplage veilen,
  • publiceren als e-book op bv. Amazon,
  • een NFT van maken...
  • Of een one-of-a-kind NL maken met special paintjob in de 'Pelle mode'-UI...

Wat zouden jullie doen?
mocht je véél tijd hebben geïnvesteerd in een synth-onderzoek waar niemand gedurende 13 jaar antwoord op vond, behalve misschien bij ProPellerhead/Reason en Nord/Clavia, maar zij publiceren er niets over. Die NL heeft een historische waarde als de eerste virtueel analoge synth, en "kan" stijgen (of niet...) door een manuscript waarvan jij het enige exemplaar hebt. Dit in de tijd waar men bv. voor 49€ een JT-4000 nieuw op de kop kan tikken, VCV rack gratis is, én wetende dat 'pelle mode' een manuele R&D mode blijkt die geen interne patches kan opslaan. (al bestaat er wel een omslachtig alternatief)​

Back