Origineel geplaatst door Sander W Er gaat niets boven een echte en als je dat niet hebt gehoord of hebt begrepen denk ik niet dat je ooit het privilege hebt gehad om met goede apparatuur te werken.
Origineel geplaatst door Sander W Daar heb je helemaal gelijk, alleen het verschil zit hem erin dat een computer op de achtergrond windows moet draaien en daarmee andere toepassingen en dat de DSP chip van een synt helemaal en alleen bezig is met het produceren van geluid en met niets anders. Plus dat er ook nog een groot verschil is met de DSP chip die gebruikt word in de synths ten opzichte van de DSP die gebruikt word op de gemiddelde consumer kaart. Er gaat niets boven een echte en als je dat niet hebt gehoord of hebt begrepen denk ik niet dat je ooit het privilege hebt gehad om met goede apparatuur te werken.
Greetz Sander
denk je serieus dat de dynamiek of de algo's veranderen als je OS ineens een file-operation moet doen? in het ergste geval krijg je een buffer-undderun die zich openbaart als gekraak in je audio..... met een P4 heb je genoeg performance om geavanceerde algo's te draaien die ook op de dedicated motorola DSPs draaien... en een DSP is een DSP meneertje de ene DSP kan niet beter klinken dan de andere.....het is maar net wat je ermee doet..
wat bedoel je met "een echte"? je geeft als voorbeelden een aantal VA's waarvan de analoge-diehards ook al zeggen dat een "echte" beter klinkt..dan hebben ze het over analoog vs. VA..krijgen we nu ook nog native vs. DSP? argh....
en ik werk inderdaad vnl. met plastic emmers voor mijn sounds....dus idd, goede apparatuur is mij volkomen onbekend
Nee Jena alleen de softsynths klinken niet echt het zijn gewoon dynamiekloze klanken vrij kil en doods ennum de JP 8000 klinkt toch vrij analoog net als de BassStation en de Clavia nordlead I en II
boehoehoe..ik moet janken.......hou op!!!!!
een bassstation IS analoog..naja...DCO dan ipv VCO's ...... dus niet zo heel raar dat de bassstation analoog klinkt....
plastic emmers roelen grote tijd! analoger dan plastic krijg je niet! als schijnt Clavia wel bezig te zijn met een PM versie van een plastic emmer...de Bucket3000..daarin zitten 20 SHARC DSP's die tot op de details nauwkeurig 20 verschillende emmers modelleren
Origineel geplaatst door olafmol boehoehoe..ik moet janken.......hou op!!!!!
een bassstation IS analoog..naja...DCO dan ipv VCO's ...... dus niet zo heel raar dat de bassstation analoog klinkt....
Ja dus ? maaruhm er zit een motorola DSP chip in inderdaad en een AMD processor.
Maar je moet toch toegeven dat de softsynths het echt niet halen ?
Ook al zou ik willen dat het wel zo was, want het zou een heel hoop schelen.
Maarja dat onderscheidt de amateurs van de pro,s
Ik heb zo'n beetje alle VA's gehad die er zijn(nord, nova, micromod, microQ, virus, fizmo an1x enz.), en ik kan echt wel subtractief programeren, maar ze hebben geen van alle de levendigheid in het geluid welke een RA wel heeft.
Geef mij maar een VA die klinkt als een MS20 of een TR808 of een odyssey......die zijn er niet...........het lijkt er meestal wel heel veel op...........maar er mist toch zeker iets.
Maar ja deze discussie is al zo oud als de 1e VA.
Daarintegen om terug on topic te komen.
VA en softsynths klinke beide even goed.....zijn zoals Olaf ook zegt precies hetzelfde ding.
gelukkig maar dat iedereen rustig voor zichzelf mag uitmaken wat ie lekkerder vindt klinken/werken en dat we niet om de een of andere reden nu moeten bepalen wat t beste is he
The BassStation has dual-VCO's which use analog Sound Modeling (ASM) to generate basic saw and pulse waveforms. They can each be tuned, mixed and synced together. The VCF filter is a switchable 12 or 24dB/oct with cutoff, resonance and envelope amount and assignable ADSR
Beetje jammer dat je wederom de plank mis slaat welke DCO ?
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.