YAMAHA TX802 vraag

huibn

Stamgast
Beste forumleden,

Ik heb een Yamaha tx802 op de kop getikt.

Nu wil ik graag weten hoe ik nieuwe patches in kan laden. Er is mij meerdere malen verteld dat je via een progamma op je pc, via midi, dx7 patches erop kan zetten. Ik google me suf en raak helemaal verdwaald. Ik kom progamma's tegen uit de oertijd waar ik windows 3.1 voor moet hebben.

Waar kan ik dx7 patches downloaden, en hoe/waarmee zet ik ze op mijn tx802?

bij voorbaat super bedankt!

oja, ik heb windows 7 x64 en windows xp x32

dankjewel digimod, ik heb het geprobeerd, maar ik krijg het niet werkend.. ik heb het met een usb-midi set geprobeerd, en met mijn fireface 800 midi, maar bij het initialiseren kan hij de tx802 niet vinden. Heb memory protect op off gezet, maar hij zegt ookd at ik de SYS INFO setting (function 8) op available moet zetten, maar dat kan ik niet vinden op mijn tx802, volgens mij is dat een dx7 setting?

wie kan me verder helpen?

ik kan ook nergens een duidelijke tutorial vinden over hoe dit moet. Ze gaan er op alle sites vanuit dat ik alles begrijp over sysex en en bulk data dump etc

ik ben van de vst generatie, dit soort dingen zijn nieuw voor mij.

Heeft er iemand toevallig een TX802, die weet hoe je patches kunt downloaden en deze kunt overzetten via midi in je tx802?

heb hier echt een beetje hulp bij nodig.

bij voorbaat super bedankt!

nee, een heel goede vraag. Ik heb ze beiden aangesloten. het gekke is dat ie em soms wel vind. en dan krijg ik een lijstje te zien met patchnamen. Maar ik begrijp nog steeds niet waar ik TX802 patches kan vinden, en hoe ik ze er op kan zetten.. ik heb al wat dingen geprobeerd maar het lukt me niet. en nergens kan ik een duidleijke uitleg vinden ;{

bedankt voor de tip, maar dat is niet echt een optie.

misschien kun je mijw el iets anders uitleggen.. inmiddels lukt het mij om een voice over te zetten vanuit dxmanager. maar ik wil dat de voice gelijk 16 polyfoon is. een performance.. kun je ergens performances downloaden voor de tx802, die je gelijka ls performance in kan laden? en eerst previewen alvoor je hem definitief overzet?

wantw at ik eigenlijk alleen maar wil,is dat ding volstampen met variaties van de klassieke dx7 EP

Dat is een goede vraag waar ik in zal moeten duiken.
Het verschil met de DX7 is dat de TX802 naast de stereo output 8 extra outs heeft die deel kunnen uitmaken van de perfomance op de TX.
Ik heb ook de 3 extra cartridges voor de TX waarvan de ene vol staat met EP's.
Ik zal eens kijken of ik die sounds uit kan lezen en naar je toe sturen in een midifile.

Back