Soundmaster M
Stamgast
Deze kerstvakantie wil ik aan mijn eerste DIY projectje beginnen.
Na het zien van de Twincaster die een jongen van mijn studie heeft gebouwd en de topics van Hilltree e.a. op dit forum is het bij mij toch wel erg gaan kriebelen en deze vakantie ga ik me er dus toe zetten.
Ik wil een combinatie maken van een NPN booster (beginners project van diystompboxes.com, schema) en de simple distortion van Hilltree. Echter heb ik nog een paar vraagjes:
Alvast bedankt voor de hulp!
Na het zien van de Twincaster die een jongen van mijn studie heeft gebouwd en de topics van Hilltree e.a. op dit forum is het bij mij toch wel erg gaan kriebelen en deze vakantie ga ik me er dus toe zetten.
Ik wil een combinatie maken van een NPN booster (beginners project van diystompboxes.com, schema) en de simple distortion van Hilltree. Echter heb ik nog een paar vraagjes:
- Is het gebruikelijk om 9V te gebruiken in een pe(n)daal? Ik dacht altijd dat alles 12V was.
- Begrijp ik het goed als de ground-draden van het schema aan de -pool van de batterij/dc-input én aan de sleeve van de TS/TRS-input en -output moeten?
- Wat voor een weerstand moet ik in serie zetten met een LED welke ik wil gebruiken als indicator wil gebruiken of het effect aan staat? (Of dien ik dit zelf te berekenen met de standaard natuurkunde wetten a.d.h.v. de gegeven spanning en het maximale vermogen van de LED?
- Is het mogelijk om een (stomp-)schakelaar in te bouwen waarmee ik de distortion voor of na de booster kan zetten?
Alvast bedankt voor de hulp!