Fantom x-6 probleem samples inladen

meyer

Ingeburgerd
Hallo,

Ik ben in het bezit van een roland fantom x-6. Ik heb daarbij een probleem bij het inladen van samples via usb. Ondanks het feit dat er geen samples en andere zaken zich bevinden in de mappen van men synth, als ik mijn fantom aansluit op men pc, is er geen plaats meer vrij om samples in te laden in deze mappen. Ik heb wel ontdekt dat er zich 2 verborgen bestanden in die mappen bevinden. Het is echter niet mogelijk om deze bestanden weer te geven (via mapopties --> verborgen bestanden weergeven) en erna te verwijderen, zodanig dat er plaats zou zijn om samples in te laden. Heeft iemand dit probleem al voorgehad of weten jullie hoe ik dit probleem kan oplossen? Sorry als dit in het verkeerde forum staat..

Alvast bedankt,

Meyer

Sorry, helaas niet herkenbaar. Ik kan samples uit de SMPL-map gewoon over-en-weer via USB naar mijn computer krijgen. Kan het iets te maken hebben (lijkt me sterk, maar goed...) met de aan- of afwezigheid van voldoende RAM-geheugen?

Succes ermee.

Na het op verschillende pc's/mac's te hebben geprobeerd heb ik de verborgen mappen kunnen vinden en verwijderen, dus probleem opgelost. Blijkbaar nemen de files die in je "audio import" map staan ook intern user geheugen in als je samples wilt opslaan en toewijzen naar je pads. Dus die map moet altijd leeg zijn van zodra je je samples hebt opgeslaan in je fantom.

Grtz

Back