Moog Voyager en andere prijzen dalen gestaag!

G

Guest

Guest
De laatste tijd is toch wel een aardige prijsdaling ingezet van de nieuwe Moog-production, zoals de Voyager en de MoogerFooger effecten e.d. De laatste 3 maanden heb ik al 2 of 3 keer gezien dat de prijzen naar beneden gingen.
Op Ebay.com in de VS zijn diverse (winkel) aanbieders die wereldwijd verzenden (soms gratis) en de Voyager heb is nu al voor 2695 te koop (goedkope dollars, en geleverd met een paar leuke extra's).
De MoogerFooger effecten (die zeer de moeite waard zijn) komen ook al voor net iets meer dan 200 dollar voorbij, zelfs de phaser kost al minder dan 300 dollar.
Als je 1-op-1 naar euro's rekent heb je de verzendkosten ook ongeveer meegerekend.

Re: Moog Voyager en andere prijzen dalen gestaag!

Origineel geplaatst door Leo
De laatste tijd is toch wel een aardige prijsdaling ingezet van de nieuwe Moog-production, zoals de Voyager en de MoogerFooger effecten e.d. De laatste 3 maanden heb ik al 2 of 3 keer gezien dat de prijzen naar beneden gingen.
Op Ebay.com in de VS zijn diverse (winkel) aanbieders die wereldwijd verzenden (soms gratis) en de Voyager heb is nu al voor 2695 te koop (goedkope dollars, en geleverd met een paar leuke extra's).
De MoogerFooger effecten (die zeer de moeite waard zijn) komen ook al voor net iets meer dan 200 dollar voorbij, zelfs de phaser kost al minder dan 300 dollar.
Als je 1-op-1 naar euro's rekent heb je de verzendkosten ook ongeveer meegerekend.

klopt Leo,

ik heb inmiddels een Arrick systeem besteld wat nu meer dan 20% goedkoper was alleen al voor de dollar koers.
En van die Voyager dat had ik wel verwacht, eerst alle fans veel laten betalen en daarna het ding gewoon
voor een schappelijke prijs leveren. Arm kneuters die hem zo duur aanschaften.
Was ook al zo met de Alesis Andromeda !!!

Ik had het ook al gezien en het eerste wat ik me af vroeg, Zit de btw en in voerrechten er bij. ?

En van die Voyager dat had ik wel verwacht, eerst alle fans veel laten betalen en daarna het ding gewoon
voor een schappelijke prijs leveren. Arm kneuters die hem zo duur aanschaften.

euh, dat wisten die arme kneuters (zoals ikke) heel goed hoor, die hebben namelijk de speciale Signature Edition gekocht. Het was al gezegd dat de "straatprijs" van de gewone (!) Voyager rond de 2700 a 2800 dollar zou komen te liggen. Geen kwade opzet dus maar gewoon een slim en helder marketingconcept.

Overigens: het "dalende prijzen in de US" verhaal klopt overigens wel in z'n algemeenheid; de crisis heeft daar al flink toegeslagen m.n. onder muzikanten. d'r is ook opvallend veel zeldzaam vintage spul te koop dat je normaal nooit langs ziet komen. sign of the times...

Wordt de Andromeda dan ook nog goedkoper??? :engel:

dat zou relaxed zijn...

En maar zakken!

En maar zakken!

Wat dacht je hier dan van?

Het kan nog goedkoper!

Nog een paar weekjes wachten en we krijgen geld toe!

Wordt de Andromeda dan ook nog goedkoper???

die is al een stuk goedkoper geworden; de straatprijs is ook hier in NL al een stuk lager dan toen ik 'm kocht.
Overigens vandaag echt een superdeal gesloten: een z.g.a.n. Casio VL-Tone voor slechts 2 Euro ! wat een uitvinding die vrijmarkt :)

Een Voyager voor 1500$ lijkt me nog helemaal niet zo slecht nee. ;)

Origineel geplaatst door Mk II
die is al een stuk goedkoper geworden; de straatprijs is ook hier in NL al een stuk lager dan toen ik 'm kocht.
Overigens vandaag echt een superdeal gesloten: een z.g.a.n. Casio VL-Tone voor slechts 2 Euro ! wat een uitvinding die vrijmarkt :)
Daar had je nog best op af kunnen dingen! ;) Tof ding he? En een lekker warm geluidje, op een bepaalde manier komt dat digitale geluid heel lekker uit dat boxje...

nu begint die moog dus echt interresant te worden(lees betaalbaar, interresant was ie al) denk dat dit echt weer iets nieuws gaat beginnen: goede analoge synths met midi en geheugen voor een schapelijke prijs.

Ik heb contact gehad met John van www.audiosyncrazy.com en hem verzocht een totaalberekening te maken voor het verschepen van de Moog Voyager Performers edition. Audiosyncrazy was bereid om nog verder met de prijs te zakken dan www.humbuckermusic.com toen ik ze de link en de prijs mailde. De standaard Moog PE komt bij Audiosyncrazy na onderhandelen op $2450. John heeft uitgezocht wat het verschepen zou moeten kosten; resultaat:
via UPS $289 voor normale verzending en $392 voor een snelle verzending. Daarbij komen de Douane Rechten voor de invoer van 14% en vervolgens nog eens 19% BTW. Een simpel rekensommetje laat dan zien dat het toch interessanter blijft om in Europa te kopen:

$2450 kosten Moog Voyager PE
$289 verzendkosten UPS
---------------------------------
$2739 zonder D.R. en BTW

14% D.R. over $2739 erbij = $3122.46
19% BTW over $3122.46 erbij = $3715.73

Totaal in dollars: $3715.73
Totaal in Euro's: EUR 3323.59
De beste deal die ik tot nu toe ben tegengekomen in Europa was bij Piens in België (www.piens.be)
Je koopt hem via Piens' website inclusief verzendk. en BTW voor 3561,5 Euro
Ik vraag me sterk af of het daarom zinvol is om de Moog in de V.S. te kopen. Als hij buiten de garantietermijn deffect is moet je hem volgens mij terugsturen naar de V.S. en zoals blijkt is een fatsoenlijke verzending niet goedkoop.
John van Audiosyncrazy mailde me ook dat Moog Music er op heeft aangedrongen om klanten uit het buitenland (wij dus) door te verwijzen naar dealers in eigen land. Het is slechts een verzoek van Moog dus als je persee wil haal je hem in huis uit de V.S. voor 3323.59 Euro

Verbeter me alsjeblieft als ik een rekenfout heb gemaakt.
Het lijkt me niet verkeerd om deze thread levend te houden

(14% Douane Rechten weet ik niet zeker. Wie kan het percentage met zekerheid aangeven??)

gegroet :walker:

Origineel geplaatst door Lacrosse
Ik heb contact gehad met John via UPS $289 voor normale verzending en $392 voor een snelle verzending. Daarbij komen de Douane Rechten voor de invoer van 14% en vervolgens nog eens 19% BTW. Een simpel rekensommetje laat dan zien dat het toch interessanter blijft om in Europa te kopen:

Douanerechten zijn te verwaarlozen, minder dan 1% volgens mij. BTW klopt, maar daar is een mouw aan te passen (ook bij John!). De Voyager wordt ook aangeboden voor 2600 inclusief free shipping worldwide. Waarde van 1200 declareren (geen merk of type op papieren, alleen electronic keyboard), ben je voor 2850 klaar. En volgens mij kan het nog goedkoper.

Overigens zie je ook regelmatig de signature edition aangeboden worden.

Origineel geplaatst door mono-poly
usps is de goedkoopste met verzenden
scheeld ook weer wat

ik heb wel 2x iets beschadigd opgestuurd gekregen met UPS
goed verzekeren dus

Effe een vraagje tussendoor :

Wat kost een Alesis Andromeda nou nog nieuw / 2e hands ????

Origineel geplaatst door Bass
Effe een vraagje tussendoor :

Wat kost een Alesis Andromeda nou nog nieuw / 2e hands ????

Nieuw pak em beet 3000,- euro. Ik heb er deze week een 2e hands gekocht voor 2250,-. Het is een absolute wereldbak. Weg met je oude kneut, dit ding moet je hebben.

Moog Music beschermt de Europese schande!

Moog Music beschermt de Europese schande!

Per email heb ik de laatste dagen volop gecorrespondeerd met online retailers in de V.S. voor een best price offer voor de Moog Voyager. Op de meeste mailtjes kreeg ik hetzelfde antwoord namelijk zoiets als dit:
Thank you very much for your email. Unfortunately Moog just made a new rule this past week that no U.S. dealers are allowed to sell anything outside the country. I'm very sorry I can't help you there. However, I carry many other products by other companies listed below that do not restrict my selling internationally.

Thank you very much and have a great day!

Schande dat Moog Music de Europese consument niet wat meer tegemoed komt.

De Voyager performer met blauw verlichte mod&pitch wielen en de mini lamp kost in de V.S. zo'n $2400
Hier is die versie sowieso bijna nergens te krijgen. De meest kale voyager kost hier toch nog altijd rond de 3800 Euro
weer even naar dollars toe is dat afgerond zo'n $4272
Wij betalen hier dus zo'n 78% meer dan in de V.S. SCHANDE!!!!

Laten we met z'n allen Moog bestoken met boze mailtjes :D . Ik snap het ook niet dat ziets in de states dan 1000€ minder kost, daar kan je ze al zelf voor gaan halen in de states.

Ik denk dat Moog dit doet omdat ze klachten van europese importeurs hierover hebben gekregen, die willen natuurlijk ook graag hun zakken vullen. Ze zullen het wel als oneerlijke concurrentie beschouwen.
Er zijn nog steeds betrouwbare zaken in de vs die naar europa leveren.

Back