Moog Voyager en andere prijzen dalen gestaag!

Ze vragen er gewoon om

Ze vragen er gewoon om

Lang peinzen heeft me dan toch maar doen besluiten om de Voyager in de V.S. te kopen. Het prijsverschil is idd te belachelijk voor woorden. En zoals Leo al aangaf is het ondanks de bezwaren van Moog Music nog steeds mogelijk om de Voyager en andere Moog producten in de V.S. te bestellen. Mijn Voyager (P.E. met backlit wheels en mini lamp) komt via UPS mijn kant op; ten minste als alles goed gaat! Het is wel even spannend omdat een voor mij onbekende zaak in de V.S. mijn creditcardgegevens nu in z'n bezit heeft. Daarom houd ik toch een klein beetje angstvallig m'n afschriften in de gaten. Maar als de Voyager straks arriveert ben ik zeker een gelukkig mens en dat voor 1000 Euro!! minder voor een Performers Edition Plus!! tel uit je winst. Ik breng later wel verslag uit over het verloop van de deal..

dus wat is nou de laagste prijs waarvoor je 'n voyager naar NL kan krijgen? En wat voor een Andromeda? Ik had al gezien dat Studio Electronics spullen honderden dollars goedkoper zijn in de VS... Naar m'n zus in Chicago laten shippen, die het vervolgens aan mij stuurt als cadeautje....

De normale voyager ging in de us voor 2995 $ van de toonbank. K denk dat je hem nu wel ergens kan scoren voor zo'n 2500/2700 $
Ik zelf ga gebruik maken van de actie van bayview, Ze hebben geen moog spullen maar mogen wel alesis spullen internationaal verkopen en hebben soms leuke acties. K heb al bij een paar zaken gekeken en de Andromeda verkoopt voor zo'n 2999 dollars. Bij bayview krijg je er dan nog een condensator microfoon bij cadeau:D

ik ga gebruik maken van deze actie :D

www.bayviewproaudio.com

Ik snap trouwens nog steeds niet hoe het nou zit met het versturen als gift:confused: Kreeg hier laats een Arp uit de states als gift maar kon mooi een paarhonderd euro's btw en douanekosten betalen:(

Succes!

De Andromeda wordt op ebay.de aangeboden voor 2899€, exc. verzendt. Dit dus voor een nieuw exemplaar, die zou ik dus niet in Amerika bestellen.

Maar als de Voyager straks arriveert ben ik zeker een gelukkig mens en dat voor 1000 Euro!! minder voor een Performers Edition Plus!!

Dus betaalde je maar 2000€ ???

Ow, nu zie ik het. Dus je betaalde dan rond de 2500€ of zo ? Wel een goede prijs. 'k Ben ook aan het denken om één te kopen.

AudioSyncrazy is erg de moeite waard!

AudioSyncrazy is erg de moeite waard!

Mocht iemand nog van plan zijn een Moog Voyager in de V.S. te bestellen dan adviseer ik met nadruk de webshop AudioSyncrazy.com

Ik heb daar vorige week onderhandeld over een Moog Voyager en heb dankbaar gebruik gemaakt van hun 'best-price-match', d.w.z. zie je het product ergens anders goedkoper, dan gaan wij daar nog een eind onder zitten.
De service is bij AudioSyncrazy ook super!! je stuurt na 4 uur 's middags een mailtje (9 uur 's ochtens in Florida) en je krijgt binnen een kwartier antwoord en meestal binnen een paar minuten!
Mijn Voyager werd in 3 dozen verpakt en op 8 mei j.l. verzonden via UPS express. deze morgen (12 mei) stond UPS al voor de deur! Let op, dit is geen commercieel verkoopverhaal voor AudioSyncrazy maar pure enthousiasme!
Als ik hier in Nederland iets bestel duurt het soms weken.

:okdan:

Origineel geplaatst door synthiaks
Ik snap trouwens nog steeds niet hoe het nou zit met het versturen als gift:confused: Kreeg hier laats een Arp uit de states als gift maar kon mooi een paarhonderd euro's btw en douanekosten betalen:(

Succes!

Gift maakt niet uit men kijkt puur naar de declared value en het verscheep bedrag
Dat bepaald het eind bedrag

Ik bestelde vorig jaar een surfboard in Australie, en hoefde aanvankelijk helemaal niets aan douanerechten te betalen. Totdat ik maanden later nog een aanmaning kreeg van UPC als transporteur dat ik nog een 250 Euro aan importheffingen e.d. moest ophoesten. Op dat moment had ik dat helemaal niet meer verwacht, en de pakketbezorger had destijds gemeld dat er geen rekening meer bij zat. De shipper betaalt dus de douanerechten en incasseert ze bij de ontvanger (en dreigt met de deurwaarder als er niet betaald wordt). Een relatief goedkoop board werd dus best duur.

UPS heeft haar eigen douanepost. Voor de Voyager moest ik daarom de omzetbelasting, de invoerrechten en de inklaringstoeslag aan de transporteur van UPS betalen. Weet je tenminste meteen waar je aan toe bent.

Ik heb eens geïnformeerd naar invoer vanuit de States naar België:

je betaald dus ook 3,2% douane kost op totale bedrag + shipping

op dit bedrag betaal je dan wel 21% BTW

Bij jullie is dit 19%, Duitsland 16%, toch weer typisch iets voor Europa hé :stupid

je kan altijd vragen om een fake factuur die veel lager ligt, dan betaal je ook veel minder,
ik krijg trouwens de BTW zowiezo retour dus voor mijn maakt het niets uit.

Probleem is dan wel moest er iets met de zending misgaan dat je ook een kleiner bedrag terugkrijgt (indien verzekert?). Je kan het er wel altijd op wagen, kan inderdaad serieus wat verschil maken.

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Een Moog Minimoog Voyager voor buy-it-now: US $1.615,00 (ongeveer EUR 1.400,33 )
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2531287896&category=29552

Volgens mij is ie van een vrachtwagen gevallen....

De Voyager op de foto kan het nooit zijn, tenzij de verkoper in het bezit is van een prototype en die gaan never nooit voor zo'n lage prijs de deur uit. Vergelijk de beelden maar even:

De Signature Edition:

voyager_sig_w.jpg

De Performers Edition:

vgrpe.jpg

De E-bay Edition:

i-1_B_L.JPG

Zoals je ziet is het geen Signature edition en geen performers edition maar een prototype zoals de Voyager steeds werd gepresenteerd voor de officiele release!

Het zou natuurlijk kunnen dat ie dat plaatje gebruikt heeft voor zijn veiling.

Dat gebeurt heel vaak dat men een foto pakt van bijvoorbeeld http://www.vintagesynth.org

Origineel geplaatst door Lacrosse

(14% Douane Rechten weet ik niet zeker. Wie kan het percentage met zekerheid aangeven??)

gegroet :walker:

Ik heb pas een Arp 2600 uit de VS laten komen. Voor synths en keyboards betaal je (zeker) 3.2% Douane Rechten.

Iets goedkoper dus.

Back