Voeding Drumstation

ano260124

Gedeactiveerd account
Mijn Drumstation is / lijkt overleden. Het scherm blijft op 00 staan en het ding reageert helemaal nergens meer op. Na enkele weken wachten heb ik vandaag een reaktie van van Novation ontvangen.

Zij denken dat het aan de voeding ligt. Deze zou kapot zijn waardoor het apparaat net iets te weinig 'prik' krijgt en dus wel aan gaat maar verder niets doet. Ik kan een nieuwe voeding bestellen voor 17,50 pond.

Nou, als dat het is vind ik het best maar... om nu geen overbodige kosten aan het ding te gaan maken en misschien ook weken te moeten wachten op de voeding, wil ik vragen of er iemand is die in (de buurt) van Rotterdam woont en een Drumstation heeft met daarbij een voeding-output van 9v - 500mA.

Zo ja... zou ik mijn Drumstation even aan deze voeding mogen hangen?

Je hoeft sowieso niet de (dure) voeding van novation zelf te gebruiken. Mijn drumstation heeft het altijd vrolijk gedaan op een standaard-electronika-boer voeding waar je het voltage op kunt instellen. De vorige eigenaar van mijn drumstation had alleen maar problemen gehand met de originele voeding en ik heb me wel eens laten vertellen dat die dingen vaak niet goed functioneren. Of dat bij de nieuwere versies ook zo is weet ik niet.

Oh... OK :)

Dan gaan we dus naar de electronicaboer. Gerbruik je ook een 500mA voeding? Of zelfs 1000mA?

Ik heb de mijne inmiddels verkocht en ik weet niet meer precies wel hoeveel amp hij nu ook weer had. De mijn is verkocht aan forumlid Ptol. Je zou hem even kunnen vragen. Succes!!

Heb je je voeding al na gemeten of hij wel kapot is ?

Zo wel een 1 ampere voeding nemen. Met een 500 ma bleef ik problemen houden.
Je mag met alle plezier die van mij even lenen maa rik denk dat ik een beetje te ver weg woon. Ik woon namelijk iets boven Groningen...

ik heb ook problemen met de originele voeding gehad,heb nu een standaard voeding d'r bij en hij doet het prima....zo te zien op 560 mA....

- Ik en doormeten? Lijkt me niet veilig ;)

- Heb hier een 1000mA liggen dus die zou ik kunnen gebruiken, maar wilde even weten of ie de boel niet nog verder zou "beschadigen" (lees: opblazen). Tja... weet ik veel :confused:

volgens mij zat het probleem niet in de hoeveelheid mA,maar was er iets mis met de stabiliteit van de stroomtoevoer van de originele voeding......het gaat erom dat je een gestabiliseerde voeding hebt,deze zijn vaak net iets duurder als de standaard voedingen....

Wat je ook zou kunnen proberen is voor dat je hem aan zet even Audition knupje vast houden dan stroom er op dan kun je normaal het os zien.Meschien helpt het.

Origineel geplaatst door marcuuu
Wat je ook zou kunnen proberen is voor dat je hem aan zet even Audition knupje vast houden dan stroom er op dan kun je normaal het os zien.Meschien helpt het.

Nee, heb ik geprobeerd maar hij hangt vanaf het eerste moment.

Origineel geplaatst door dione
volgens mij zat het probleem niet in de hoeveelheid mA,maar was er iets mis met de stabiliteit van de stroomtoevoer van de originele voeding......het gaat erom dat je een gestabiliseerde voeding hebt,deze zijn vaak net iets duurder als de standaard voedingen....

OK, maar gaat ie kapot als ik een 1000mA gebruik?

Back