muziek maken op je telefoon?

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
mischien is het er al (verbaast me niks) maar na alle funktie,s (behalve het weegschaaltje tot 10 gram, die heb ik nog nooit gezien op een telefoon) en applicatie,s kun je over niet al te lange tijd toch zeker muziek maken op je telefoon wat niet onder zal doen voor de funktie,s op een goede computer!
met een ingebouwde microfoon kan dan de vocals opgenomen worden, en de rest, sequencers, softsynths enz is allemaal aanwezig.
snel wat samples downloaden van het net, een beetje sequencen, vervolgens trek je zo,n hijgzangeres van haar slakkespoor los en het feest is weer compleet.

nog een toekomstbeeld..
is je track af?
dan upload je hem naar je favoriete radio station die door middel van automatische software het nummer keurt op orginaliteit en hitgevoeligheid.
is dit in orde dan kan het nummer zo de ether in. op die zenders als daisybell of erger hoor je de hele dag volgens mij al niet anders dan dit soort productie,s, zo plat als een dubbeltje allemaal
in de hoop dat het muzikale ambacht nog lang zal bestaan kunnen een hoop
pluggers platenbazen, producers studiobazen, in de toekomst allemaal de bijstand in

huh huh...ik denk het ook ja. Elke telefoonfunctie buiten bellen is sowieso lariekoek (sms inbegrepen) en na het zinloze twitter-era zullen we hopelijk wel weer een minimalistische stroming tegemoet zien....maar hoogstwaarschijnlijk wordt het alleen maar erger en erger...Good for me, ik molesteer of verlies mijn telefoon zo'n 3x per jaar dus die goedkope telefoontjes 'met beperkte functies' zijn erg handig.

Was laatst toch zo'n hollandse vinding, gsm waar je alleen mee bellen kon, je kan er zelfs geen nummers in opslaan, weet ff de naam niet meer maar 't werd geen hit geloof ik..

nouja nummers opslaan is dan wel weer een welkome functie als je het geheugen van een bankschroef hebt (net als ik)

Muziek maken op de telefoon is helemaal te gek.
Genoeg fantastische en goeie apps uit op dit moment en elk jaar worden ze beter en uitgebreider.
Er zijn zelfs artiesten die hele albums uitbrengen.

Met andere woorden.... de pocket studio is nog nooit zo professioneel en leuk geweest. :D

mischien is het er al (verbaast me niks) maar na alle funktie,s (behalve het weegschaaltje tot 10 gram, die heb ik nog nooit gezien op een telefoon) en applicatie,s kun je over niet al te lange tijd toch zeker muziek maken op je telefoon wat niet onder zal doen voor de funktie,s op een goede computer!
waarom zou je het dan op een phone op willen nemen als het ook op een goede computer kan?
met een ingebouwde microfoon kan dan de vocals opgenomen worden, en de rest, sequencers, softsynths enz is allemaal aanwezig.
snel wat samples downloaden van het net, een beetje sequencen, vervolgens trek je zo,n hijgzangeres van haar slakkespoor los en het feest is weer compleet.
met de ingebouwde microfoon? :P mja het zou wel goed passen bij chip tune geneuzel trouwens...

Muziek maken op je telefoon kan inderdaad al. Alleen de applicaties die je nu kunt draaien zijn nog wat rudimentair, voor zover ik weet dan, want ik heb alleen een android en geen iphone. Ik neem aan dat developers van de grote jongens die zich bezig houden met de huidige professionele daws nog wel even wachten om zich te storten op deze nieuwe wereld, aangezien deze zich vooral bezig houdt met sociale interactie, iets wat geen enkele daw met een klik kan doen.
Er zijn al wel een aantal applicaties die ik geprobeerd heb die hier op inspringen met inderdaad het kunnen uploaden van je track en deze vervolgens door een community, die dezelfde applicatie gebruikt, kunt laten beoordelen. Website erbij met de nodige sociale interactie mogelijkheden, is natuurlijk vanzelfsprekend ( linken naar je facebook en verspreiden met twitter ontbreekt natuurlijk ook niet ).
De mogelijkheden in de toekomst om muziek te kunnen maken met je mobiel zullen steeds beter worden, de eerste dualcore komt er dit jaar al aan. Maar ik denk dat je niet direct bang hoeft te zijn dat de markt, of kan ik beter zeggen, de plekken die jij bezoekt die jij interessant vindt, overspoelt zal worden met matige producties. Ik bedoel zoiets als daisybell ken ik niet eens en afgaande op jou mening hoef ik er ook niet naar te luisteren aangezien mijn interesses ook ietwat ( naar mijn mening ) verfijnder zijn. In ieder geval daarvoor bedankt!
ik wil nog wel zeggen dat je ietwat negatief bent over de toekomst, alles wat vandaag gebeurt, is morgen geschiedenis van gisteren. De ontwikkeling kun je beter met een open vizier tegemoet treden en kijken hoe je hier mee om zou kunnen en willen gaan. En dan nog wat beeldspraak: het kaf scheidt zich wel van het koren. Oke, als je kijkt naar bijvoorbeeld een youtube wordt er ontzettend veel troep gemaakt, maar dan is mijn vraag: werd dat voorheen ook niet? En is het nu niet alleen zichtbaar voor je gemaakt?

k wil nog wel zeggen dat je ietwat negatief bent over de toekomst, alles wat vandaag gebeurt, is morgen geschiedenis van gisteren. De ontwikkeling kun je beter met een open vizier tegemoet treden en kijken hoe je hier mee om zou kunnen en willen gaan.

moet ook weer niet al te positief naar de toekomst kijken want voor sommige dingen kun je zelf al aanvoelen wat de toekomst gaan brengen. Zelf heb ik nog een beeldbuis tv en als die kapot gaat hoef ik er geen meer, komt alleen maar reclame op die domme dingen. Zo zie ik het voor de toekomst ook somber in voor het internet, reclamerommel overal... vaak is het wel goed om je af te vragen wat er gaat komen, maar dat hoeft dan zeer zeker niet positief benaderd te worden toch? zo krijg ik trouwens ook nog een dure oudjaarsavondboete deze week....

ik vinnut helemaal nix... waarom moet je alles en overal op elk moment kunnen doen?
alles wat er al reedsch was word nu NOGMAALS uitgevonden maar dan in 'the phone universe'...
what a load of bullcrap deze bezigheidstherapie... :erm:

Totaal mee eens. Overbodige onzin... Laat mensen zich met belangrijkere dingen bezig houden. Ik hoop van harte dat niet iedere software ontwikkelaar al z'n aandacht op mobiele producten gaat richten. Want dan krijg je net als bij Apple dat hele beroepsgroepen die geen tijd hebben voor die onzin maar gewoon moeten werken, lang kunnen wachten op fatsoenlijke updates en upgrades voor software die er wel toe doet. Hele ontwikkelteams zijn ontmantelt om onzinnige 'apps' voor die achterlijke mobieltjes te programmeren...

Ik heb zelf al een jaar of tien geen televisie meer en dat is een keuze. En zo kan je meer keuzes maken.
Ja, er wordt je een hoop zooi opgedrongen waar je waarschijnlijk niet op zit te wachten, dat heb ik ook. De een ziet vooruitgang de ander achteruitgang, ik denk dan probeer er nou het beste ervan te maken ( in ieder geval voor jezelf ).
Wat ik niet wil zien en of horen probeer ik voorzover te mijden en als dat niet lukt dan heb ik ook wel eens dat ik dat niet leuk vind, maar wat doe je eraan? Voorzover inperken toch?
Ik had zelf vroeger ( toen alles beter was ) nooit gedacht dat ik een mobiele telefoon nodig zou hebben en toch heb ik er een, laat staan zoiets doms als internet wie gaat dat ooit nodig hebben? Maar blijkt toch op sommige vlakken wel handig. Zelfs de twitter van synthforum is wel handig ( heeft synthforum twitter? jakkes, meteen maar een ander forum zoeken of niet dan? ) Lekker op je telefoon ff kijken of dr nog wat leuks te koop is, zonder eerst je computer aan te zetten, wachten tot ie opstart, een browser openen etc. vind ik wel makkelijk en gaat sneller zodat ik de rest van mijn tijd anders kan besteden, want mijn leven is al zo kort. ( haha )
En wat betreft die boete, had je die niet kunnen aanvoelen?

nee die kon ik eigenlijk niet goed zien aankomen die boete, ach ja...doe je niks meer aan...maaruhh vet! dat wist ik niet, hoe kun je lid worden van twitter dan maar niet heus hopelo....blablablabal?
Zoals je al zegt, ieder wat wils.

zo krijg ik trouwens ook nog een dure oudjaarsavondboete deze week....

te vroeg vuurwerk afgestoken ?

kun je lid worden van twitter dan maar niet heus hopelo....blablablabal?
Zoals je al zegt, ieder wat wils.

Hier klikken.
twitter account aanmaken.

chart

plaatje scannen met een barcodescanner, heb je direct een mooie applicatie voor je mobiel waarmee je verschillende sociale netwerken kunt volgen, mocht je die nog niet hebben. Mijn telefoon was al uitgerust met twitter, maar deze is naar mijn mening handiger...

ge-ondersteund door alcoholische versnaperingen een te grote mond gehad op juist die dag, dat de ridders van hare majesteit dit niet waarderen en/of tolereren (of zoiets)...eigen schuld dus he, kan ik nog langer sparen voor een nieuwe mixert

Één van m'n favoriete apps voor mn Android phone is Chordbot: http://chordbot.com/
Dat vind ik erg handig als ik ergens een beetje nootprogressies wil uitproberen, kan het daarna meteen exporteren naar m'n emailadres en in mn PC DAW gebruiken.

Verder is het aanbod nog wat karig, ik hoop na Gingerbread wat meer ( eindelijk een native audio api ).

Ik gebruik zelf af en toe en toe Uloops, de lite versie dan, die is gratis, maar die is al erg uitgebreid.

12-channels loop-oriented sequencer:
• Mix up to 4-bar length recordings, synths, drums and modulators
• Apply effects including delay, flanger, chorus, tube distortion among others.
• 3-band parametric equalizer with configurable frecuency, amplitude and Q factor for each band
• Dynamic Pan and Vol
• Solo-Mute toggle
• Export to mp3 or ringtones

Sound Recorder:
• Use built-in mic for live recording
• Metronome during performance
• Apply noise reduction, normalization & effects

Polyphonic synthesizer:
• 7-octave piano roll
• 125 instruments available
• Vcf Cutoff, Vcf Res and LFO effects

Drum Machine:
• 35 drumkits available
• Every drumkit has 17 components, including bass drum, snare, hi-hat, crash, tom-tom, among others.
• Independent volume, pan and reverb control for every component

Modulator:
• Analog-like modular synthesizer patched up as an interesting oscillation lab
• Filters: VCO Freq, LFO, VCF Cutoff, VCF Res and VCA
• Modulate your bends using 6 different functions including sample & hold

Song Sequencer:
• Create a song putting together your loops
• Change song tempo, from 60 to 250 bpm
• Publish your songs with different licences (creative commons and private ones)
• Receive a full rendered copy by mail

Community:
• Remix songs from the community, share your work with others with a few clicks.
• Listen and adapt published songs, loops, recordings, synths, drums and modulators
• Vote and comment tracks, receive feedback from other artists
• Dedicated Radio with top-rated songs
• Dedicated Forum: ask help, give feedback!

Het kan zijn dat ik wat features uit de pro versie heb mee gekopieerd...sorry daarvoor..

Oja, het enige wat dan wel weer lastig is dat de app steeds contact maakt met internet bij elke verandering die je maakt. Dus het wachten is idd op iets beters, dit zal zeker niet een volwaardige studio vervangen maar om even wat te schetsen is het een leuk dingetje om mee te spelen..

chart

tis in ieder geval handzamer dan m'n minimoog.
en eerlijk gezegd denk ik dat over 5 jaar 90% van de muzikanten ruim genoegen neemt met de geluidskwalitiet van den Mobiele ( telefoon- multimedia ) computer. zowel voor gitaar effecten / speakeremulatoren, alsook voor (preset )keyboards en normale multitrackrecording.
zit ik hier met die stapel "hout "
( uit "van dik hout zaagt men planken", album 2 )

90% van de muzikanten wellicht inderdaad, dat betekend dan gelijk ook 100% van de luisteraars ervan... of zou bij deze groep het percentage al ongeveer tot het maximum gestegen zijn wat betreft geluidskwaliteit. Dat kan weleens zo zijn, ik vraag me dan wel af of er ooit nog een terugloop komt naar meer kwalitatief geluid. Handzaam is het in ieder geval zeker en als sketchpad zeker bruikbaar, ik heb zelf zo'n 10 inch laptop (die je natuurlijk niet in je broekzak kunt stoppen) waar ik, op vakantie of het halve jaar dat ik voor stage 3 uur in de trein zat, een hoop leuke tijden mee heb gehad. Zo'n laptopje kost nieuw ook geen 300 euro en win7 draait erop, reason ook als je het niet te bont maakt. Toch wel een stuk uitgebreider denk ik.

Back