Korg Kronos? Namm 2011

Als de Korg Kronos Linux als syteem heeft dat moet het mogelijk zijn al komt het
Systeem van de Oasys uit 2005 dus ik weet
niet of het backward compatible is.
Maar ik denk dat het Oasys hoofdstuk is afgesloten voor Korg , op naar het volgende de Korg Kronos :)

Wat blijkbaar toch nog een misverstand is, dat de Linux alleen dient bij de Oasys om het motherboard en processor te ondersteunen ,eigenlijk de boel op te starten en dat daar dan bovenop de Korg software draait,dus zoals software dat op een Windows OS draait.
Ik heb een vermoeden dus dat die soft, dat dus van Korg zelf is, waarschijnlijk in dezelfde code kan zijn als de Kronos.
Maar of ze deze stap nog zien zitten,zelfs mits betalend,dat is inderdaad een ander punt :-(

Op forums zijn er mensen die een synth van 100% tot 0%,en omgekeerd kunnen ontleden en uit de doeken kunnen doen,en ontleden en weer ontleden met IQ praat dat je er stil van staat!
Maar een muzikaal nummer schrijven?????????

Zo ken ik ook muzikanten die de sterren van de hemel spelen, maar een synth programmeren?? ho maar!. :P

De monteurs zijn de uitvinders(wie maakt de auto?)en wie gaat er met de eer lopen?De autorenner.
Dus de synth is uitgevonden nu nog promoten.Wie zoekt je?De beste muzikanten.(de autorenner).
hoezo gaat het nu ineens over promoten? ...een monteur doet gewoon zijn/haar werk tip top en of hij/zij nu wel of niet in een sportwagen kan rijden doet er toch verder niet toe?

het zijn 2 disciplines die gewoon individueel van elkaar kunnen bestaan... het ene is niet onlosmakelijk met het andere verbonden...

Zo ken ik ook muzikanten die de sterren van de hemel spelen, maar een synth programmeren?? ho maar!. :P
Zo eentje ben ik er dan weer (hoop ik). En daarom ben ik errug tevreden met m'n Nord Electro *D

Mijn Oasys gaat weg. Kijken of hij nog voor mei weg kan. Meteen een Kronos halen. Die gaat dan ook live mee naar optredens in tegenstelling tot de o zo zware O. Maar hij blijft een juweeltje......

Voel me wel genaaid doordat er nu in de Kronos voor minder dan de helft van de prijs van mijn O zelfs 9 synth engines in zitten terwijl je nog steeds moet betalen als je de O wilt upgraden. Ook een reden om hem weg te doen voor mij.

Kijken wat de O gaat kunnen opbrengen

Mijn Oasys gaat weg. Kijken wat de O gaat kunnen opbrengen

DOM-DOM-DOM! Eindelijkiemand die er ook eentje heeft en er dus echt wat over kan zeggen en dan vertellen dat hij de deur uit gaat. Geloof me, ik moet het nog maar zien of de Kronos beter klinkt dan de O. Gewicht ok maar voor live zou je ook een M3 kunnen scoren en lekker je O houden. Gemiddelde prijzen zijn €3500 voor de 88, €2750 voor de 76 afhankelijk van de uitbreidingen. (Blijft zijn waarde wel houden, let maar op):halleluja

Ik ben van mening dat je als toetsenman {vrouw} het beste van twee werelden moet hebben om je te kunnen onderscheiden van de rest. Mijn ervaring leert dat wanneer je spel goed is, en je tegelijk verstand van je spullen hebt, alles mogelijk is. Het gaat er niet om of je de nieuwste spullen hebt en een vrachtwagen vol gear, maar je spel techniek inzicht in muzikaliteit en bereidheid tot mieren neuken op geluiden maken het verschil. Een aantal jaren terug heb ik ooit een tour gedaan door Europa, en ik kreeg van het management een toetsen roadie {programmeur} toegewezen. Een hele fijne vent, die echt verstand van zaken had en erg toegewijd was aan zijn vak. Na een aantal maanden gewerkt te hebben met deze man werd ik toch niet gelukkig, omdat ik gaande weg merkte dat mijn gevoel met de sounds die ik gebruikte niet meer helemaal mijn stijl waren, en ik het programmeren van mijn eigen zooi toch weer zelf overnam. Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat muziek maken met ongeacht welk instrument dan ook het beste huwelijk heeft, wanneer de instrumentalist en instrument een twee eenheid vormen.

DOM-DOM-DOM! Eindelijkiemand die er ook eentje heeft en er dus echt wat over kan zeggen en dan vertellen dat hij de deur uit gaat. Geloof me, ik moet het nog maar zien of de Kronos beter klinkt dan de O. Gewicht ok maar voor live zou je ook een M3 kunnen scoren en lekker je O houden. Gemiddelde prijzen zijn €3500 voor de 88, €2750 voor de 76 afhankelijk van de uitbreidingen. (Blijft zijn waarde wel houden, let maar op):halleluja

Klinkt even goed en eigenlijk nog beter volgens een forumlid en een oasys bezitter en de kronos op de namm heeft uitgetest.
De kronos is de oasys alleen in een ander gedaante.

Laatst gewijzigd:
Klinkt even goed en eigenlijk nog beter volgens een forumlid en een oasys bezitter en de kronos op de namm heeft uitgetest.
De kronos is de oasys alleen in een ander gedaante.

als je wel eens op de NAMM hebt rondgelopen dan weet je dat het er een teringherrie is en je geen vergelijkingen kunt maken maar ok...

Op het Karma-lab forum is hier een topic over en iemand van Korg zelf heeft dit gepost :
"It has the same algorithms (for the functions brought forward from the OASYS), and the same converters..."
Volgens mij zou ie dan toch hetzelfde moeten klinken,neen?????
In ieder geval blijft in mijn ogen de Korg Oasys ook een collecters item,zoals ook bv een Hartmann Neuron,
die hebben ergens wel een plaats veroverd in de synthhistory :-)

Die CX-3 vind ik echt bagger in de Kronos. Met de rest kan ik wel leven. Nu heb ik een mooie multisample/multi velocity M3 Hammond pakketje gezien dat je op de M3 zet en vervolgens een hele mooie hammond sound (incl. percussie/chorus/vibrato/the works/full drawbars) geeft. En ik vraag me af of ik dat dan ook op de Kronos zou kunnen prakken - als dat zo is nl. dan lijkt me de Kronos toch een aardige bijna alles kunner die 'k graag zou willen aanschaffen. Maar dan wel mits ik er dus een fatsoenlijke hammond uit zou kunnen toveren... Iemand ideeën over de haalbaarheid van een dergelijke multipatch op de Kronos?

Nano pad controller vraagje

Nano pad controller vraagje

Let wel, ik heb hier (met zo'n pad) nog nooit mee gewerkt.

Vraag;
Kan ik een Korg nanopad controller op de Kronos aansluiten? (via USB of Midi?)
Welke voordelen geeft deze pad mij?
Is de beste koop de Korg pad?
Moet ik op de pad of kronos eerst instellingen maken of werkt het gelijk....
Sorry voor de misschien domme vragen, maar zoals gezegd....nog nooit mee gewerkt.:doei:

rob

Let wel, ik heb hier (met zo'n pad) nog nooit mee gewerkt.
Vraag;
Kan ik een Korg nanopad controller op de Kronos aansluiten? (via USB of Midi?)
Welke voordelen geeft deze pad mij?
Is de beste koop de Korg pad?
Moet ik op de pad of kronos eerst instellingen maken of werkt het gelijk....
Sorry voor de misschien domme vragen, maar zoals gezegd....nog nooit mee gewerkt.:doei:
rob

Hoi Rob,

Met een nanopad2 werkt het in ieder geval direct na aansluiten. Dan controleren de 8 bovenste pads op de nano de virtuele pads van de Kronos. Precies wat ik zou verwachten.

Back