Korg Kronos? Namm 2011

marcus

Stamgast
(Ga niet op de moderator wachten voor dit mogelijke nieuws ...)

Teaser van Korg voor de Namm 2011. Wat zal 't zijn?

wordt in ieder geval best een grof apparaatje volgens wikipedia:

Kronos' vader Ouranos, die jaloers was op al zijn zonen, wierp ze naar de diepte van de aarde. Kronos' moeder Gea wilde wraak nemen en spoorde Kronos aan zijn vader te castreren. Dit gebeurde en Kronos werd heerser in plaats van zijn vader. Hij huwde zijn zuster Rheia, maar hij wilde dat geen enkele van de uit dit huwelijk geboren kinderen in leven bleef, want zijn ouders hadden hem voorspeld dat een van die kinderen hem zijn heerschappij zou ontnemen. Zodra de kinderen geboren werden verslond hij ze met huid en haar. Hij at achtereenvolgens Hestia, Demeter, Hera, Hades en Poseidon op.

...misschien een soort van gecastreerde MS20 (enkel osc?) met daarin 5 monotrons ofzo...anders weet ik het ook niet

"The new product is based on how many waveforms and synth engines we could stuff in it, based on the current price of cheap technology.
We had planned putting some really fancy stuff in it, but it would have made the thing too expensive, so forget it for now.
Maybe next time. Open a thread on Korgforums and post your wishes. We'll look at it daily. Really.
We had also planned not to compromise to much in sound quality, but then we thought that you're going to record it on a 300 bucks laptop anyway, and that only 3% of synth forum geeks really gig live with our top-of-the-line products, because they are afraid of damaging them,
so some compromise somehow happened."

Hmm ..... klinkt als een synth/workstation (Triton/M3)

"The new product is based on how many waveforms and synth engines we could stuff in it, based on the current price of cheap technology.
We had planned putting some really fancy stuff in it, but it would have made the thing too expensive, so forget it for now.
Maybe next time. Open a thread on Korgforums and post your wishes. We'll look at it daily. Really.
We had also planned not to compromise to much in sound quality, but then we thought that you're going to record it on a 300 bucks laptop anyway, and that only 3% of synth forum geeks really gig live with our top-of-the-line products, because they are afraid of damaging them,
so some compromise somehow happened."

Hmm ..... klinkt als een synth/workstation (Triton/M3)

dat citaat is volgens mij een grap van iemand op synthopia of een ander forum die heeft gedaan alsof dit een engelse vertaling van een japans korg persbericht was ofzo. De ironie doet iig vermoeden dat het niet serieus genomen moet worden.

Als ik het geod heb zijn zowel Radias als M3 als Oasys discontinued en zou voor allen dus een opvolger op stoom kunnen zijn...

er wordt elders ook al gesuggereerd dat het een workstation is waarin ook de complete wavestation functionaliteit is gestopt.

persoonlijk hoop ik op een radias opvolger die VA met echt analoog en wavesynthese combineert.

Het zal me een worst wezen, het is niet zo dat Korg me de laatste jaren echt kan boeien met wat ze uitbrengen.....

Op de site van Korg geven ze niks weg, alleen het cijfer 9.
Als het inderdaad de opvolger zou zijn van de Oasys, zal die 9 staan voor de prijs vrees ik: 9000euro

Laat ons hopen van niet.

dat citaat is volgens mij een grap van iemand op synthopia of een ander forum die heeft gedaan alsof dit een engelse vertaling van een japans korg persbericht was ofzo. De ironie doet iig vermoeden dat het niet serieus genomen moet worden.

Weet ik, maar ik wil m´n bericht een beetje levend houden.

Ik hoop overigens maar dat Korg iets tegen over de Yamaha XF stelt.
Ik hoor in die XS/XF schijnbaar toch echt niet wat anderen er in horen. Zal wel aan mijn oren liggen.
Daarnaast vind ik elke product demonstatie altijd veel weg hebben van die van een loopgeörienteerde daw. Eerst wat drums, dan wat bas, even een funky clav d´r overheen en tot slot een orgel lickje ... en klaar is uw productie. Dat kan in Magix Music Maker ook.

Nogmaals: Ik hoop maar dat Korg iets tegen over de Yamaha XF stelt.

Da's een gephotoshopte Roland JW50 die door een HC forumlid is gemaakt. Kijk eens op de daar op volgende pagina's.

Inderdaad Yoozer,

Heb het ook net gezien en wilde dit nog snel op't forum zetten, maar je was me voor.

Sorry voor de klote-foto.

Back