Korg Kronos? Namm 2011

filmpje is wel indrukwekkend, maar ik denk dat het alles in 1 idee duidt op compromissen.. zowel qua bediening, nog meer menu's, als klanken..

en trouwens, als echte synthliefhebbers hier zou het toch juist om de eyecandy moeten gaan???

3 stand alone synths staan toch ook veel mooier/cooler in je studio dan 1 alles in 1 workstation?
plus je kan met losse synths gewoon lekkerder realtime jammen alleen of als je bezoek hebt....

en handig voor toeren is een non-argument, dan neem je 1 controller en 1 laptop mee en dan ben je ook klaar want dan is geluidskwaliteit toch niet zo
boeiend als in de studio.. ;-)

Laatst gewijzigd:
Ik ben niet de doelgroep voor een instrument als dit..

Ik kan me voorstellen dat er een groep mensen is die dit een erg mooi workstation vind. De mogelijkheden zijn aan het filmpje te zien eindeloos. Jammer dat ie van plastic is. Qua bedieningsgemak en geluidskwaliteit zal er vast nog wat te verbeteren zijn, maar voor de doelgroep die dit instrument gaan gebruiken zal het hoogstwaarschijnlijk niet uitmaken of de MS-20 echt als een MS-20 klinkt, of iets wat er op lijkt en ook gewoon goed is...

Een computer mee on stage is toch weer een andere beleving lijkt me zo.

mja...
het verschil tussen een laptop-sjaak en een analoog-sjon met het oog op showelement is nutuulk niet zo heel groot... iig aanzienlijk kleiner dan tussen de analoog-sjon en de gitarist met zijn uitgemolken sound die ie wel direct met zijn klauwen bespeelt...

tenzij je iemand die op de beat staat te knikken met zijn hoofd en zo nu en dan wat tussen synth, mixer, sequencer en drumcomputer staat te switchen een showelement vind hebben...

hij klinkt wel oke, althans de demo's op youtube.

waarom zou vernieuwing altijd weer exact het oude na moeten doen moeten inhouden...?
je zou ook kunnen zeggen dat synths van nu klinken zoals men ze vroeger graag had willen laten klinken...

maar enfin...
Op forums zijn er mensen die een synth van 100% tot 0%,en omgekeerd kunnen ontleden en uit de doeken kunnen doen,en ontleden en weer ontleden met IQ praat dat je er stil van staat!
Maar een muzikaal nummer schrijven?????????

zo gek is dat niet, er zijn monteurs die aan lambo's en ferrari's sleutelen maar er zelf niet 1 hebben...

De monteurs zijn de uitvinders(wie maakt de auto?)en wie gaat er met de eer lopen?De autorenner.
Dus de synth is uitgevonden nu nog promoten.Wie zoekt je?De beste muzikanten.(de autorenner).

Om even de korg oasys gebruikers nog een trap na te geven , Korg toch =(

Dat is nu eenmaal de regel met de duurdere apparatuur, er komt altijd een goedkopere versie van. Toch denk ik dat de Oasys wel wat speciaal blijft.

Ik heb inmiddels mijn Kronos in bestelling gezet :-)

Dat is nu eenmaal de regel met de duurdere apparatuur, er komt altijd een goedkopere versie van. Toch denk ik dat de Oasys wel wat speciaal blijft.

Dat is waar , misschien een gebaar van Korg om de Plug-ins voor de
korg oasys vrij te geven.
Ben trouwens zelf een tijdje korg oasys bezitter geweest en ja
het blijft een mooie synth , niet alleen om op te spelen maar ook om naar te kijken :)

staat deze draad nou nog niet op de voorpagina?? (Net als al het andere namm news). Moderatoren toch! =(

Dat is waar , misschien een gebaar van Korg om de Plug-ins voor de
korg oasys vrij te geven.
Ben trouwens zelf een tijdje korg oasys bezitter geweest en ja
het blijft een mooie synth , niet alleen om op te spelen maar ook om naar te kijken :)

De plugins vrij geven......denk dat vele Oasys gebruikers die al hebben,wat ik eerder nog een mooie zet van Korg zou vinden is, dat ze de nieuwe ontwikkelingen (als die er gaan zijn want dat is nog niet duidelijk) op sequencer gebied van de Kronos zouden doorvoeren naar de Oasys,al is dat tegen een kleine betaling,want volgens mij is de code achter
de Kronos redelijk hetzelfde dan de Oasys,je ziet zelfs op de spec's dat de Kronos 4 sporen tegelijkertijd kan opnemen
zoals de Oasys,maar de Kronos heeft maar 2 ingangen ;-)
Ook de menu's lijken me vrij identiek,maar ken niets van programming,wie weet komt er meer bij kijken als dat,
de M3 zijn OS en code was duidelijk anders en de nieuwe ontwikkelingen van die zijn sequencer was blijkbaar niet gemakkelijk te porten naar de Oasys als ik op Karma-lab forum daarover las.
Maar het verschil tussen de Oasys en Kronos lijkt me zo klein dat het mogelijk moet zijn,
maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.

Op forums zijn er mensen die een synth van 100% tot 0%,en omgekeerd kunnen ontleden en uit de doeken kunnen doen,en ontleden en weer ontleden met IQ praat dat je er stil van staat!
Maar een muzikaal nummer schrijven?????????

Klopt en ik ben zelf ook zo iemand :-(,het is denk ik een gekend fenomeen waar vele tegen opbotsen,ikzelf heb het daar ook moeilijk bij en hoop dit ook te overwinnen en eens wat goede helemaal afgwerkte nummers te schrijven.
Je ziet dit ook in het Modular wereldje,dat heeft succes en iedereen post talloze youtube filmpjes met wat gekraak en aparte geluidjes,maar niets echt muzikaal,soms springt er gelukkig wel eens iemand tussenuit.
Nummers schrijven is duidelijk moeilijker dan een apparaat kopen en er wat op te plingelen en de spec's ervan te kennen en dat onderscheidt dan ook die tenslotte een album maken en diegene zoals spijtig genoeg ikzelf die steeds GAS hebben,maar niet verder geraken dan hier en daar een stukje :-(
Maar zolang we maar fun hebben zekers ;-)

waar precies als ik vragen mag?

De plugins vrij geven......denk dat vele Oasys gebruikers die al hebben,wat ik eerder nog een mooie zet van Korg zou vinden is, dat ze de nieuwe ontwikkelingen (als die er gaan zijn want dat is nog niet duidelijk) op sequencer gebied van de Kronos zouden doorvoeren naar de Oasys,al is dat tegen een kleine betaling,want volgens mij is de code achter
de Kronos redelijk hetzelfde dan de Oasys,je ziet zelfs op de spec's dat de Kronos 4 sporen tegelijkertijd kan opnemen
zoals de Oasys,maar de Kronos heeft maar 2 ingangen ;-)
Ook de menu's lijken me vrij identiek,maar ken niets van programming,wie weet komt er meer bij kijken als dat,
de M3 zijn OS en code was duidelijk anders en de nieuwe ontwikkelingen van die zijn sequencer was blijkbaar niet gemakkelijk te porten naar de Oasys als ik op Karma-lab forum daarover las.
Maar het verschil tussen de Oasys en Kronos lijkt me zo klein dat het mogelijk moet zijn,
maar waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd.

Als de Korg Kronos Linux als syteem heeft dat moet het mogelijk zijn al komt het
Systeem van de Oasys uit 2005 dus ik weet
niet of het backward compatible is.
Maar ik denk dat het Oasys hoofdstuk is afgesloten voor Korg , op naar het volgende de Korg Kronos :)

Back