Supermoduul Eurorack-hardware

IOStream

Werkt op 2 AA'tjes.
Gegroet mede-SF'ers,

ik ben nu al een tijdje van plan een eigen modular te gaan bouwen. Ik heb lange tijd zitten nadenken over de 'form factor', en heb uiteindelijk besloten een Eurorack-synth te maken op 15V symmetrisch met modules van YuSynth, MFOS, CGS, etc. De voeding heb ik al gemaakt.

Nu heb ik in een ouder topic gelezen dat de hardware die hiervoor nodig is verkrijgbaar is bij Supermoduul.net, en wel hier. Deze site verwarrend noemen is een understatement lijkt me, maar de prijzen zijn zeer interessant. Gebruikt iemand deze behuizingen of frontplaten? Hoe is de bouwkwaliteit en zijn ze volledig compatibel met ander Eurorack-spul (Doepfer, ...)? Wil niet in de problemen geraken als ik m'n modular ooit aanvul met off-the-shelfmodules.

Glijmoeren ben ik geen fan van, dus waarschijnlijk ga ik voor de getapte rasterstrip (85T). Ik neem aan dat hier een stuk van gesneden moet worden als ik voor de 84T-behuizing ga (#1552).

Ik wil geen miskoop doen, vandaar m'n vraagjes. De prijzen lijken me wat té goed om waar te zijn, vooral vergeleken met het Doepfer-spul. :okdan:

Mijn laatste 2 euro racks heb ik hier vandaan, en een berg met frontpaneeltjes voor DIY projecten, top spul voor een prikkie.

Heb er laatst een hoop besteld, en kon niet nalaten om naast 19" spul ook ander spul te bestellen, heb er wat IC's besteld o.a. XR2206.

19" spul ziet er aardig uit en is zowiezo niet duur, uiteindelijk heb ik de rails niet gebruikt, maar heb ik een breder rek gebouwd met houten latjes als rails (120TE breed). De frontplaatjes zijn ook interessant, maar sommigen hadden een krasje/deukje (ondanks de beschermfolie). Ben er alleen wel achter dat je ze niet kunt etsen, omdat ze geanodiseerd zijn, da's dan wel weer jammer.

Had zowel de rails als de getapte strip besteld, maar het was inderdaad wel even puzzelen om uit te vinden wat je nou precies moet bestellen.

Een nadeel is verder nog wel dat ze met "DHL for you" versturen en dat zuigt al bijna net zo erg als Selektvracht, duurde een eeuwigheid (en ik heb met allebei die toko's al eerder problemen gehad).

Ik ben van plan de frontplaatjes een laagje zwarte verf te geven, hopelijk vallen mogelijke beschadiginkjes niet op dan. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat dat gebeurt.

Een breder rek klinkt interessant, maar de mijne gaat in een 19" rack komen. 120T is wel een flinke breedte.

Alvast dank voor de info!

Een nadeel is verder nog wel dat ze met "DHL for you" versturen en dat zuigt al bijna net zo erg als Selektvracht, duurde een eeuwigheid (en ik heb met allebei die toko's al eerder problemen gehad).

De laatste "DHL for you" verzending gericht aan mij werd door selektvracht bezorgd.

AAAaaargghhh, het is een complot! :D

Dat verklaart het dan wel, een en dezelfde hobbytoko. Bij Selektvracht heb ik al een paar keer ergens bij een vage loods mijn pakketje op moeten halen omdat er overdag niemand thuis is, maar vooreer dat je dat geregeld hebt..... DHL for you duurt soms 3 of 4 dagen, en daar heb ik na 3 dagen ook wel eens een eigen pakketje van thuisgekregen omdat ze niet het verschil weten tussen afzender en geadresseerde. Probeerde het toen 1 keer omdat ze een paar euro goedkoper zijn (maar dan alleen als je het zelf via internet opgeeft en afgeeft bij een winkel, wist ik niet en toen scheelde het nog maar krap een euro met de TNT).
Gewoon TNT, komt altijd goed (wel spijtig dat ze dat lage tarief voor pakjes jaren geleden hebben afgeschaft).

Allemaal zwaar offtopic, excuses!

Aan de reacties te zien wel. Veel keus is er verder niet, behalve het vrij dure Doepfer-spul.

Vraag aan een van de gebruikers van de supermoduul racks wat ze precies besteld hebben (rails, moeren boutjes plaatjes). Het is nogal een uitzoekerij. Ik dacht ook slim te zijn door wat spul dat ik nog over had te combineren met wat onderdelen van Supermoduul, daar ben ik (veel te lang) mee zoet geweest en toen pastte het nog niet ( 2.5 mm / 3mm schroefgaten, dikte glijmoeren etc etc). Ze zijn wel snel en behulpzaam, aanrader.

Ik dacht rack 2x 84T (1552), 4x rasterstrip (1586), wat frontplaten (sinds kort ook 6T en 8T beschikbaar zie ik net) (1571-1577), voldoende stuks M3-bouten (1120) en een front-printverbinding (1593) per paneel... Of mis ik dan nog iets?

Ik heb er de rek kit van 15 euro of zo besteld, was niet de goedkoopste en niet de duurste. Ook strips met getapte gaten M3 en schroefjes. Ziet er prima uit, die strips met M3 tapgaten zijn wat ruw en vettig, maar niet problematisch. De schroefjes zijn netjes.
De blinde plaatjes hadden hier en daar een deukje, en het printmateriaal wat ik er bestelde had ook een niet helemaal vlekkeloze koperlaag.

goede service idd. de beste man nam zelf contact op toen het na een aantal dagen nog niet bezorgd was, erg netjes.

Heb net zitten kijken op die Supermoduul site, en het was het rek van een tientje. Het voordeel van dit exemplaar is dat die achter rails hetzelfde zijn als de voorste, oftewel, als je zelf een houten kast bouwt, dan hoef je maar een zo'n kit te kopen om genoeg rails te hebben voor 168TE (vooropgesteld dat je alleen aan de voorkant een rail wil, hetgeen me logisch lijkt).

Wat zou het probleem zijn als je voor de 85T versie gaat ? De 1550 ? Ik zie niet waar je de 1552 kan bestellen op hun site. Je hebt dan toch gewoon een beetje ruimte over ?

SMS-303 heeft er een aantal racks vandaan, PM hem even...
val mij lekker niet lastig met die moeilijke vragen........ :P
al een aantal keer heb ik reclame voor supermoduul gemaakt :okdan:

de gaten in de rackears komen niet helemaal overeen en moeten met een dremel op de juiste maat gemaakt worden........
maar dat is niet echt een probleem!
Niels mag ik je dremel ff lenen? ;)

de panels vind ik aan de dikke kant en je zit aan hun maten vast (10hp, 20hp)......
bij een metaalhandel kan je beter één of twee meter bij 128.5 hoog en 2mm dik aluminium halen......

enne glijmoeren zijn voor diy makkelijker dan zo'n raster/strip......
of je moet bij elke module de boorgaten heel exact afmeten...... ;)

Back