RME ADI 8 in Cubase (via ADAT)

SlaveoftheWave

Ouwe rot
de nieuwste uitbreiding is een AD/DA converter geworden een RME ADI 8 DS
via ADAT heb ik m aangesloten op m'n EMU 1212m

ik wilde een track in Cubase door een outboard fx processor gooien en dat lukt ergens wel, want ik heb fx over m'n track als ik deze afspeel. Alleen als ik het probeer op te nemen is het resultaat van laag volume en met veel effect. Ik vermoed dat ik bij het afspelen ook het droge geluid hoor én het geluid met fx.

Hoe kan ik zorgen dat ik alleen het geluid met fx hoor -en dat ook op kan nemen- op vergelijkbaar volume met het origineel?

Ik zou zeggen neem eerst het geluid op zonder FX kijken of het volume
dan nog steeds laag is., Een FX kan veel met je volume doen bijvoorbeeld met Pre of post fader.

goed punt!
Ik ga het proberen

-->geprobeerd en daar zit wel wat. de reverb mix stond op 100% en dat leek het volume voor een deel te verlagen

nog steeds hoor ik het droge geluid -direct vanaf de pc- en het natte geluid -via outboard fx processor- tegelijk. enig idee hoe ik dat los van elkaar kan beluisteren?
(ik hoor soms namelijk een beetje flanger achtig geluid, en er zit géén flanger doorheen:p)

Laatst gewijzigd:
Ik gebruik zelf geen Cubase dus met instellingen kan ik je helaas niet helpen , maar een flanger
effect komt door een vertraging van een paar milliseconden , het kan en feedback zijn.
Je moet zorgen dat de bron schoon is dus alles zoveel mogelijk bypass
zetten in je routing, eq , aux , send , return etc..
Misschien heb je nog een ander audio programma om te kijken of het daar wel werkt :)

Voor zover ik weet is het bij het gebruik van FX standaard dat je het droge geluid houdt, en daar aan toegevoegd het full-wet signaal. Die beiden mix je dan tot 1 geheel.

Wil je dit niet zo, dan heb je mijns inziens 2 opties. Of je zet de FX in op je insert van het kanaal, of je stelt de send op het bronkanaal op pre-fader, en zet de fader van het originele kanaal dicht.
Je FX moet dan in die situaties niet op full-wet (100%) staan, maar op mix.
:okdan:

ik zou niet weten of ik in dit geval fx op een insert of send kan zetten (met VST's uiteraard wel)

Nu speel ik een wav file af in Cubase die via ADAT door m'n lexicon gaat en dan via ADAT weer terug
Ik zou graag controle hebben over welk signaal ik hoor:
1. het droge signaal van de wav file op m'n pc
2. het signaal mét fx dat via ADAT terugkomt in m'n PC

ik wil graag OF het ene, OF het andere kunnen beluisteren
Vermoedelijk kan dit wel maar is het EMU Patchmix programma lastig in te stellen:s

Laatst gewijzigd:
misschien nog handig om te vermelden dat ik de fx processor zo heb aangesloten:

pc->ADAT->analog out 1 en 2 -> fx in-> fx out-> analog in 1 en 2->ADAT->pc.

OK ik ben er al achter! Op de patchmix applicatie werd over een ander kanaal dat ook open stond ook (dat kanaal wqas verstopt doordat de applicatie niet gemaximaliseerd was :p)
nu kan ik door het ene of het andere kanaal te beluisteren het droge of het natte geluid horen:)

Back