ROLAND SH05 of jupiter 8 gezocht

Status
Please reply by conversation.
Daar is het forum ook voor: om wijsheid te spuien en wijsheid te ontvangen. Heb je nu intussen al wat gekocht uit het hogere segment?

mijn zoekertjes groeien steeds uit tot halve forums :-)

je weet ook wel wat je zoekt...
probeer eens een voyager, micromodular of blofeld.
denk dat je dan korter lijstje krijgt

@sunny pedaal dat zijn toestellen zonder ziel :-) zo zeggen de puristen dat he!
@vinnieq de eenige 2 vlaggeschepen zijn de moog sonic six en de oberheim obx a
maar de obx a ga ik wegdoen!
Wil mij wat meer op roland spulleen concentreren!

sh5 en sh3a staan op mijn lijstje en....de jp8 natuurlijk

nouja zeg, een sh5 heeft nog wel meer dingetjes, zoals een extra osc, ander filter

Nashandpepper, als jij synths met ziel zoekt zou ik niet je OBXa weg doen, denk dat je daar spijt van krijgt.
Een SH-5 en JP-8 is ook niet alles.
De meeste synths met ziel zijn toch wel de merken ; Moog, Sequential Circuits, Oberheim, Arp , EMS, etc.
Wil niet beweren dat Roland geen goede sound heeft, maar niet zo herkenbaar als de genoemde merken.
Verder loop je rond te bazuinen dat je dit en dat wilt kopen (net zo als mijn MKS-30), doe dat dan ook en loop niet zo hoog van de toren te blazen, want je bent nogal wispelturig.

nouja zeg, een sh5 heeft nog wel meer dingetjes, zoals een extra osc, ander filter

idd de sh3 a is een helf ongeveer ..vd sh5
div routingen meer mogelijk vanwege ...2osc / filter system :engel:

beste Analogica

ik "bazuin" niet rond dat ik spullen wil kopen, ik koop spullen.
Jammer genoeg is het synthforum niet alleen voor mensen die op 20 km van mijn deur wonen, maar ook voor mensen die 800 km ver wonen!
Ik echt niet elke dag 800 km rijden om spullen te kopen, dus ik probeer zoveel mogelijk te combineren en te plannen!
Verder: Die obx-a is wel een leuke synth, maar heb inmiddels vrij veel Roland en denk dat ik me daar wat in ga verdiepen! :-)

Als je een Roland fetish wilt ontwikkelen raad ik met liefde de Jupiter 4 aan.
Dat is een fijne synth!
(De Juno60 ook trouwens)

Als je een Roland fetish wilt ontwikkelen raad ik met liefde de Jupiter 4 aan.
Dat is een fijne synth!
(De Juno60 ook trouwens)

asje lkkre rolands wil [neemje semi modulaire sysytem 100 model 101]
heerlijk mono synth [zoekje verder naar deel 2 ;-]]]

en voor iets rolands stringerigs ; neem de juno 60 met midi kitzijn wel duurder geworden laatste tyd
[zegmaar gerust verdubbeldt ] :bekdicht:

dan houje cash over ; persoonlijk zouikje een system 100 m modulair aan raden quality en genoegte koop tegen woordig ...;
egt vaak zelfs & redelijk betaalbaar [ 2000+ afhankelijk vangroote systeem waardevast

ipv een jp8:r
die toch egt vaak 3800 opmoet brengen

roland is gewoon erg gewild ..jammer :dubbel:

ik prefereer de jp8 boven welke andere roland dan ook, tis jammer maar helaas. de rest is ook ok, maar de jp8 spant toch de kroon. zoveel roland en dat met 8 vingers tegelijk, en geheugens, in een handzame kast.....
kan natuurlijk altijd proberen het met diverse synth's ook voor mekaar te krijgen, of je voorkeur hebben voor een modulair systeem, maar anders zou ik gewoon gaan voor de jp8,als je het kunt opbrengen.
zelfde redenatie geldt voor mij ook tav de sys101+ 102 of sh7, 9 , 3a etc. gewoon gaan voor de sh5
da's mijn mening tav roland.
( en een jd800 die vind ik ook wel enigszins tof, maar da's weer een heel ander soort roland )

Verder loop je rond te bazuinen dat je dit en dat wilt kopen (net zo als mijn MKS-30), doe dat dan ook en loop niet zo hoog van de toren te blazen, want je bent nogal wispelturig.

Ik kan meer dan een tegengestelde beweeren : nashandpepper is een vastberaden koper die zeer goed weet wat hij wil. Als hij al eens een ding niet zou kopen dan zal het wel aan het toestel zélf liggen of mss ook aan de ingesteldheid van de verkoper ...

beweeren( bewenen) : nashandpepper ( na handse peper ) is een vastberaden koper die zeer goed weet wat hij wil (t ). Als hij al eens een ding niet zou kopen (koopt) dan zal het wel aan het toestel zélf ( Frans, moi meme ) liggen of mss (middelbare meisjes mavo ) ook aan de ingesteldheid van de verkoper ...

sorry hoor..:D

nou die 270 schiet ook al aardig op..
was een" beetje" flauw, schot in open doel, en dat voor iemand die zelf nogal dyslextisch is
zand erover ?
zand.jpg

Ik kan meer dan een tegengestelde beweeren : nashandpepper is een vastberaden koper die zeer goed weet wat hij wil. Als hij al eens een ding niet zou kopen dan zal het wel aan het toestel zélf liggen of mss ook aan de ingesteldheid van de verkoper ...

Ik kan bovenstaand relaas onderschrijven, bellen, afspreken, langskomen, gezellige ontmoeting, afrekenen, en weer de baan op.

Niks mis mee.

Status
Please reply by conversation.
Back