ROLAND SH05 of jupiter 8 gezocht

Status
Please reply by conversation.
als dat 10% aanbetaling is, dan heb ik wel interesse.

maar inderdaad, ook hier moet je uitkijken voor rare methodes. van verkopers en kopers.

Ik betaal ook vooruit (ik heb momenteel meer eigendom bij anderen dan bij mezelf staan), maar dan wel van mensen die ik ken en waarvan ik het adres heb. En die kleiner dan mij zijn. ;)

Er staat overigens een SH5 op MP, maar hij vraagt de hoofdprijs.

Ik betaal ook vooruit (ik heb momenteel meer eigendom bij anderen dan bij mezelf staan), maar dan wel van mensen die ik ken en waarvan ik het adres heb. En die kleiner dan mij zijn. ;)

Er staat overigens een SH5 op MP, maar hij vraagt de hoofdprijs.

oh oh.. die was van analogico..

Ik zie het volgende al voor me..

Analogico heeft hem duur gekocht, vind hem uiteindelijk te duur voor het geluid wat er uitkomt ook al is die bak mint, en dus verkoopt ie hem.

Iemand neemt hem uiteindelijk over voor de stugge hoge vraagprijs, komt uiteindelijk tot de zelfde conclusie en verkoopt hem met de zelfde argumenten..

De synth is inmiddels al minstens 3x verhuisd, de volgende koper denkt er precies zo over, en weg gaat ie weer. 4x verhuisd.

Ondertussen is er wat mee gebutst en gedaan, dus hij is niet helemaal mint meer, maar prijs blijft wat ie was, uiteraard wil niemand verlies lijden, dus, prijs blijft gelijk, staat wordt minder.

Ergo, alle andere bakken die er minder goed uitzien hebben op een gegeven moment de zelfde prijs als deze nu nog schijnbaar heel mooie SH5.

nee, ik denk dat je je vergist. die sh5 van analogica was echt heel mooi en zal over een paar jaar gewoon het geld waard zijn dat er nu voor is betaald, of meer. volgens mij staat die nog steeds bij zijn baasje.

als je goed op de mp foto's kijkt, zie je dat de sh5 best mooi is, maar niet zo mooi als die van analogica. er is wel wat op aan te merken, zoals op bijna alle oude synths natuurlijk.

ik denk dat er gewoon sprake is van een ander fenomeen. een synth wordt heel duur verkocht en anderen klampen aan bij die prijs. meestal wordt er nog overheen gegaan trouwens, al is het maar met 50 euro. dus dan valt dit nog mee.
hij was een paar jaar terug zo rond 1500, er kwamen er toen een paar voorbij. tijdje later ineens rond 2000, stond toen ook een heel mooie op ebay in duitsland, daarna 2800 van analogica en de toon is weer gezet.

ach, je ziet het eigenlijk bandbreed gebeuren, is nou eenmaal zo.

soms is het knarsetanden als iemand anders wel wil betalen, wat jij eigenlijk te veel vindt, maar verder is het simpel een keuze: je koopt iets of laat het voorbij gaan.

en als je iets verkoopt heb je ook de keuze natuurlijk.

en nog wat, ik heb geen sh5 te koop gezien sinds die laatste, wel te koop gevraagd....
dat scheelt natuurlijk ook, of niet?

minimoog bv vind ik veel gekker. die is ineens naar 3250-3500 gegaan, met het oude oscillatorbord dan. maar ik zag er pas 1 hier ook verkocht worden met een nieuw oscillatorbord, met een vraagprijs rond 3250...... en daarvan gingen er diezelfde week 2 of 3 op ebay duitsland voor rond 2200.
maar goed, die mini is ook vrolijk doorgestegen van zeg 2500 naar 3250. terwijl er elke week wel 1 te koop staat.

Status
Please reply by conversation.
Back