Clavia belooft nieuws op de NAMM 2011

VintageWorks

Ouwe rot
Ik citeer de site:

If ever there was a reason to play a new Nord keyboard, NOW is the time. Welcome to Booth 6464 to find out why...

Iemand een idee?

Het is nog niet zeker of het zo blijft.
Alleen de rode kleur staat vast :)

Wel dat de synth een soort Wave is met Arpeggiator.

Wout

Die GearJunkie heeft weer een andere publiciteits foto.
Helaas kan ik de versie niet lezen.
Bij het persbericht zat V4.0.

Wout

Wel dat de synth een soort Wave is met Arpeggiator.

Zou ik dan toch lang genoeg gewacht hebben...
Sta op het punt een Wave te kopen en heb een NS88 Classic.

edit:
Als alles erop zit zoals het er nu staat, is dit echt wel dé ultieme stagepiano zonder concessies.
Clavia heeft alle feedback van de afgelopen 5 jaar in deze Nord Stage 2 gestoken.
Eens geen tussenoplossing, maar een volwaardig product.

Enkel hopen dat dit nu over de toonbank gaat voor < € 3500.

NL4 begrijp ik niet, aangezien de Nord Wave zowat de Lead geabsorbeerd heeft.
Eerder een Wave 2 dan, met arp.

G3, waarom niet, kan ik de mijne als vintage verkopen. :eureka:

Trouwens, even over de specs.
Op de website van nord staat dat de NS2 380 MB sample-memory heeft voor de synth-sectie.
Zit deze (zoals bij de NE3) vervat in het totale geheugen van 500 MB of gaat het hier echt om 500 MB + 380 MB?

Wat is er nu zo gaaf aan een wave? Clavia kijk ik al jaren niet naar...

misschien als je je er meer in verdiept, dat de ontwikkelingen bij clavia geweldig blijken, maar op het eerste gezicht ben ik het met je eens.

met de nordlead en de nord modular vond ik dat ze een spectaculaire entree maakten op de synthmarkt, maar daarna leken het me vooral veel variaties op een thema. net yamaha of roland.

Wel, Clavia...
Het is net als met Bob Dylan: iedereen weet dat het goed en interessant is, maar je wilt het of je wilt het niet :)

Wout

Ik ben er al uit: ik koop hem niet. Omdat ik de Wave een slap aftreksel van de Nord Lead vindt en de synth-sectie amper gebruik op de stage. Maar ik kan me ook weer voorstellen dat het voor in de studio een uitkomst is voor sommigen.

Wat is er nu zo gaaf aan een wave? Clavia kijk ik al jaren niet naar...

Ik word ook niet blij van Roland, Yamaha of Korg. Smaken :okdan:.

Wout, kan je even inchimen op mijn vraag?

Zit het geheugen voor de synthsectie vervat in het totale geheugen van 500 MB of gaat het hier echt om 500 MB + 380 MB?

Ik ga hem wel kopen.
Van zodra hij beschikbaar is, verkoop ik mijn Classic 88 (ondertussen al 5 jaar oud).

Ik mis bepaalde sounds in de coverband die je enkel met samples kan verkrijgen.
Aan de andere kant heb ik de synth-kunstjes van de Wave niet nodig, dat lost de G2 wel op.

De synth van de Stage is trouwens wel krachtig genoeg om de sounds in pop-van-nu klaar te krijgen, vind ik.

Back