Clavia belooft nieuws op de NAMM 2011

Oh, die kleur vind ik OK.
De EX is veel te grijs.

Een keyswitch in de Sample Manager... daar mogen ze over nadenken ;) ...

Is er nog iets veranderd aan de MIDI functionaliteit?

Ik mis een goede masterkeyboard functie in de Stage.

Met mijn vorige Yamaha S90 kon ik in 1 keer 4 verschillende program changes
naar verschillende apparaten versturen. Dus de juiste Performance selecteren op de S90 en
de rest ging ook meteen over op de juiste sounds.

Nu moet dat heel omslachtig met een Behringer FBC1010 die zonder tussenkomst van een
PC editor niet te programmeren is :frons:

Rockpalace heeft inmiddels prijzen van de nieuwe Stage geplaatst:
Clavia Nord Stage2 88: €4059,-
Clavia Nord Stage2 76: €3995,-
Clavia Nord Stage2 73: €3599,-

Best wel pittige prijzen...
Ik twijfel wel of dit echt de definitieve prijzen zullen zijn. Het prijsverschil tussen de huidige Stage EX 88 en 76 is namelijk veel groter (€300,- bij Rockpalace) dan tussen de Stage 2 88 en 76.

We zullen zien. Dat hij een flink stuk duurder wordt dan de huidige modellen is wel duidelijk.

Nou............dat gaat hem voorlopig niet worden prijstechnisch gezien

Voor deze prijzen is het voor mij niet de moeite waard om mijn huidige Stage Compact te upgraden. Jammer.

Euhm, $ <> €?

Wat ik gehoord heb van mijn dealer gaat de Stage 2 echt niet veel duurder zijn ...

Als je de website gecheckt had, dan had je gezien dat het om euro's gaat.
Maar goed, het ging mij erom aan te geven dat de prijzen nu nog erg variëren, simpelweg omdat dat ding nog niet leverbaar is. Uiteindelijk zal het (hopelijk) wel weer richting 3000 euro gaan.

Hoe zit dat eigenlijk, als je het ding reserveert voor € 4000 en je krijgt hem in april voor de prijs van € 3250?
Gaan ze je de meerkost dan terugbetalen of is dat de prijs om een vroege vogel te zijn?

Je sluit een overeenkomst door aanbod en aanvaarding. Als jij op 1 januari een overeenkomst sluit dat jij voor 5.000 euro instrument X koopt, welke ik zo spoedig mogelijk zal leveren, dan kost dat instrumetnt 5.000 euro. Als ik op 3 januari hetzelfde instrument aanbiedt voor 4.000 euro, dan heb jij wat meer betaald. Tenzij .... jij in de overeenkomst afspreekt dat een eventuele prijsdaling effect heeft op onze overeenkomst.

Afblijven dan van die 'aanbiedingen' ... tenzij je blij bent met gebakken lucht ter waarde van € 750 :).

Wel, Clavia...
Het is net als met Bob Dylan: iedereen weet dat het goed en interessant is, maar je wilt het of je wilt het niet :)

Wout

Achteraf bleek Dylan ook plat commercieel gefocust te zijn in plaats van inspirerend en idealistisch.

Een NL4 zou wel erg fijn zijn. Dat orgel en piano gebeuren kennen we zo langzamerhand wel.

Laatst gewijzigd:
Zo zie ik dat ook. Een Nord Wave 2 zal niets meer toevoegen dan wat meer effecten en een beetje meer geheugen misschien. Misschien komt de 'Hold' knop ook weer terug, maar dat is het dan. Een NL4 kan veel meer brengen. Geen gedoe met samples, gewoon dat rauwe werk van vroegah. Een G3 mag ook, is ook leuker dan een Nord Wave 2 in mijn ogen.

Rockpalace heeft inmiddels prijzen van de nieuwe Stage geplaatst:
Clavia Nord Stage2 88: €4059,-
Clavia Nord Stage2 76: €3995,-
Clavia Nord Stage2 73: €3599,-
:erm:

Heb net een Modular G1 gekocht voor € 400... Als je daar de power/prijs ratio van bekijkt...:biertje:

Heb 2 weken terug de Stage 2 besteld bij Tonika in Groningen. Kost daar 3499 euri. Wat een reuzensmak geld maar afgelopen zaterdag nog weer de Nord Piano gehoord. Vergeleken met de CP1, CP5, nieuwste Kurzweil, RD700NX en niets verslaat in mijn ogen (en vooral oren) de Nord. Wat een ongelofelijke definitie in het geluid!Was bang dat het geluid niet in de band zou blijven staan zoals het geval is met de Kurzweil KMP1 en de Alesis QS8.1 (die ik inmiddels al niet meer heb) maar geen krimp...
En alles zit er op en er aan...Nord Electro ook nog gehoord met de Samples van de Mellotron d'r in...Mijn A80 en het hele rack gaat met pensioen...nu alleen nog een oplossing vinden voor m'n Fantasia-geluid uit de JV880...iemand ideen??

.....nu alleen nog een oplossing vinden voor m'n Fantasia-geluid uit de JV880...iemand ideen??

Gewoon erbij houden!! Is maar 1 U rack ding. Als je DAAR geen ruimte voor hebt, weet ik 't niet meer...

Back