Advies gevraagd audio interface

DarkChaos

just music
Hallo allemaal,

Ik heb hier even wat advies nodig. Ik wil wat vintige synths aansluiten op mijn pc die momenteel staan te verstoffen omdat ik ingangen tekort kom.

Ik heb totaal 16 ( 24 zou nog mooier zijn) inputs nodig. Mijn huidige audio interface heeft maar 8 inputs. Ik moet dus opzoek naar een nieuwe audio interface. Nu heb ik een beetje zitten zoeken, ik dacht zelf aan 2x een Motu 828. Nu is mijn vraag.. is het uberhaupt mogelijk om 2 motu's aan 1 pc te hangen? Ik gebruik Cubase 5 (64 bit).

Volgens mij is het niet mogelijk om net als op Macintosh 2 audio interface te aggregaten ?

Ps naast de inputs heb ik ook ADAT nodig, maar volgens mij kan de motu simultaan zowel de analoge inputs als adat benaderen? is dit correct? en bij 2 motu's.. heb ik dan ook 2x adat?

Sugesties zijn welkom, alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Bastiaan

Ik zou twee Steinberg MR816x units aanschaffen. Die hebben uitstekende converters en preamps. Je kunt ze 'stacken' tot 4 units. Elke unit heeft ook adat. Je zou dus kunnen overwegen om twee MR816x'en aan te schaffen en die aan te vullen met een 8x8 ad/da converter.
De Steinberg is uiteraard goed geïntegreerd met C5. Zou raar zijn als dat niet het geval was.
De tests vallen zeer gunstig uit voor de MR816x. Velen konden geen verschil horen met veel duurdere converters (Prism, Mytek, e.d.) en ook de preamp is echt goed. Ik heb tests gelezen waarbij ze rechtstreeks met een mic de Steinie ingingen en verbazend goede resultaten haalden.
En wellicht nog het leukste van de MR816x is dat hij betaalbaar is.

Ik heb tot dusver maar één 'flaw' over de MR816x gelezen en dat is een probleem met audio dropouts. Eenvoudig op te lossen door hem aan te sluiten op een dedicated firewire kaart met TI chipset. Kost een paar tientjes en dan loopt alles gesmeerd.

Hallo allemaal,

Ik heb hier even wat advies nodig. Ik wil wat vintige synths aansluiten op mijn pc die momenteel staan te verstoffen omdat ik ingangen tekort kom.

Ik heb totaal 16 ( 24 zou nog mooier zijn) inputs nodig. Mijn huidige audio interface heeft maar 8 inputs. Ik moet dus opzoek naar een nieuwe audio interface. Nu heb ik een beetje zitten zoeken, ik dacht zelf aan 2x een Motu 828. Nu is mijn vraag.. is het uberhaupt mogelijk om 2 motu's aan 1 pc te hangen? Ik gebruik Cubase 5 (64 bit).

Volgens mij is het niet mogelijk om net als op Macintosh 2 audio interface te aggregaten ?

Ps naast de inputs heb ik ook ADAT nodig, maar volgens mij kan de motu simultaan zowel de analoge inputs als adat benaderen? is dit correct? en bij 2 motu's.. heb ik dan ook 2x adat?

Sugesties zijn welkom, alvast bedankt en met vriendelijke groet,

Bastiaan

Neem bijvoorbeeld de Motu 2408 deze heeft 3 x Adat echter daarvoor
heb je wel een PCI slot nodig , verder heb je de RME - HDSP 9652 deze heeft
ook 3x ADAT en de rme RME Digiface .
Je kunt dan 3x een AD-converter aan de Adat hangen dit is dan totaal 24 kanalen input :)
Ik neem aan dat je alles in de Box wilt gaan mixen ?

Hoe dit zit met USB en Firewire , geen idee.

OJS:
Ik heb de specs bekeken :) ziet er geinig uit! Alleen de motu 828 is volgens mij goedkoper. En ik vind die motu er net wat gelikter uit zien hahah (al zegt dat geen bal natuurlijk). Ik heb geen ervaring met audio interfaces van steinberg dus ik vind het een lastige keuze. Zijn er specifieke voordelen dan aan deze interface in tegenstelling tot de motu 828 of jij weet?

Rauzi:
ja ik ga ze allemaal tegelijk aansturen, en ik wil alle kanalen seperaat in mijn daw ontvangen om er daar vst's over heen te heen zetten. Ik heb een 24 kanaals mixer maar ik wil alles in the box gaan doen.

Digimond:
Juist naar die interface heb ik ook zitten kijken, en is ook nog wel betaalbaar, het vervelende is alleen dat al mijn pci-e sloten bezet zijn door mn powercore's. Een Firewire os USB oplossing zou dus beter uitkomen, anders moet ik een nieuw mainboard aanschaffen met alle gevolgen van dien. Vandaar dat ik dus aan 2x een 828 dacht.

een 828 heeft ook nog ADAT i/o dus je kunt er ook een behringer ADA8000 aanhangen, da's de goedkoopste oplossing.

Ik heb die ADAT nodig voor mijn tc fireworx, ik ben niet van plan een d/a er aan te hangen, maar als ik dan toch 2 ADAT porten heb dan zou dat inderdaad wel een leuke extra kunnen zijn :)

Thanx voor de tip :)

mn vraag is nog steeds.. misschien dat iemand het weet.. is het mogelijk om 2 stuks 828 tegelijk te gebruiken in cubase?

mn vraag is nog steeds.. misschien dat iemand het weet.. is het mogelijk om 2 stuks 828 tegelijk te gebruiken in cubase?

Als het exact dezelfde modellen zijn, en je ze volgens MOTU kunt cascaderen, dan kan het zeker. Cubase kan 1 ASIO driver gelijktijdig aansturen. Dus als ze beide kunnen draaien op 1 driver, en MOTU ook in de specs aangeeft dat je ze aan elkaar kunt koppelen, dan kun je er 2 tegelijk draaien in Cubase.

P.S. Ik werk zelf naar volle tevredenheid met de ECHO AudioFire12 (12 I/O).
http://www.thomann.de/nl/echo_audiofire_12.htm
En laat je niet afschrikken door de tekst op deze site, ECHO heeft gewoon Windows7 64-bit drivers.
Hier de pagina van ECHO: http://www.echoaudio.com//Products/FireWire/AudioFire12/index.php

Van de AudioFire12 kun je er 2 van koppelen (dan heb je al je 24 kanalen) en dan nog met 24-bit/192kHz werken. Je kunt er ook 3 koppelen, maar dan ga je terug naar max. 24-bit/96kHz. Ik weet van een aantal gebruikers via het ECHO forum dat ze er met 2 en ook 3 in Cubase werken. Je koppelt ze dan synchroon via wordclock.

Back