register probleem (windows)

Kaymir

Stamgast
ah ik sta echt op punt me comp het raam uit gooien!!

elke keer al start ik me comp op dan geeft hij ELKE keer een register fout aan. dan moet ik hem op mieuw opstarten en dan maakt hij die fout, doormiddel van oude systeem bestande terug te zetten. Dit doet hij dus elke keer al start ik me comp op. Dus ik ben elke keer een deel van me software kwijt door die oude systeem bestanden (hij kan ze dan niet meer opstarten ofzo)
wat kan/moet ik doen zonder me comp te formaterren om het weer goed te laten komen!!

HELP

Kaymir

Via internet windows update van microsoft draaien, daarbij krijg je een zooi patches die wellicht wel handig zijn.

Anders even regclean.exe (ook van microsoft) draaien om de registry na te kijken.

Dit is niet eenvoudig te verhelpen

Dit is niet eenvoudig te verhelpen

Ik heb een dergelijk probleem ook wel eens gehad. Ook met 98SE. Op de een of andere manier weet Microsoft de integriteit van het OS niet of nauwelijks te waarborgen.. waardoor na intensief gebruik van bijvoorbeeld Win98, de centrale register database inconsistent wordt.

Uithuilen en opnieuw beginnen is het devies. Tools als regclean, clean system dir, en god weet wat hebben mij destijds niet kunnen helpen.

Je kunt ook upgraden naar windows 2000 ;)

Deze errors komen niet altijd door het register. Je kunt ook problemen hebben met je harde schijf of een overgeklokte processor, of je geheugen is misschien niet goed, of een bepaalde insteekkaart zit niet goed.

Dit hoeft dus niet direct een probleem met het register te zijn!

'nah thnx

maar ik heb hem maar geformateerd. Ik had echt zo veel rotzooi erop staan!!

maar thanx anyway!!!

Kaymir

Orgineel geplaatst door bikkel
Deze errors komen niet altijd door het register. Je kunt ook problemen hebben met je harde schijf of een overgeklokte processor, of je geheugen is misschien niet goed, of een bepaalde insteekkaart zit niet goed.

Dit hoeft dus niet direct een probleem met het register te zijn!

Ik sluit me bij Bikkel aan.

Ik heb hier met 3 verschillende computers registerproblemen gehad. De oorzaken en oplossingen waren als volgt:
Het eerste probleem werd veroorzaakt doordat één set van 2 verschillende merken RAM-geheugen van mindere kwaliteit was. Oplossing: refresh-rate geheugen verlaagd. Daarna nooit meer registerproblemen gehad.
Het tweede probleem werd veroorzaakt door het niet goed meer funktioneren van een PCI bridge chip op het moederbord. Oplossing: moederbord vervangen. Daarna nooit meer registerproblemen gehad.
Het derde probleem werd veroorzaakt door het overclocken van een CPU. Oplossing: CPU snelheid teruggezet naar normale waarde. Daarna nooit meer registerproblemen gehad.

ja het lijkt me ook wel wat.
maar ja met een vrij klein budget is het wel iets moeilijker....

Kaymir

Orgineel geplaatst door Kaymir
'nah thnx

maar ik heb hem maar geformateerd. Ik had echt zo veel rotzooi erop staan!!

maar thanx anyway!!!

Kaymir

Misschien is het handig om je schijf op te delen met partition magic. Dan hoef je alleen het gedeelte waar windows op staat te formateren en kan je 9 van de 10 keer je data behouden.

Orgineel geplaatst door Twin-x

Hoe moet je dit doen?

In je BIOS, meestal moet je dan op DEL drukken tijdens het opstarten, dan zit ergens bij BIOS of chipset features ergens je geheugen timing. Als je niet weet waar je mee bezig bent van af blijven.

Zodra je Windows opnieuw hebt geïnstalleerd met al je favoriete programma's, maak dan een image m.b.v. Ghost of Drive Image

Dat scheelt je een hoop gedoe met installeren de eerstvolgende keer dat je weer problemen krijgt.

Zo heb je binnen een kwartier weer een verse, ongeschonden pc :)

Back